Plutiri spre nicăieri

Ala, bala, eşti pribeag prin viaţă,
Rătăcire scurtă prin abis,
Şi te joci, e încă dimineaţă,
Paşii tăi prin basme se răsfaţă,
Drumul ţi-este leagăn şi-i întins

Ala, bala, calea ţi-e senină,
Visător plutind spre efemer,
Totul ţi se naşte din lumină
Şi alergi, şi nu găseşti vreo vină
Zilelor, că prea devreme pier

Ala, bala, pasu-ţi oboseşte,
Resemnare-ntr-un pahar cu vin,
Pentru cină, seara se opreşte
Şi-ndulciţi un gând ce se-amăgeşte
Cu veniri ce nu i se cuvin

Ala, bala, noaptea se întâmplă,
Călător rămas orfan de drum,
Anii toţi ţi-au înflorit la tâmplă
Şi te miri că e atât de simplă
Dizolvarea clipelor în fum

Ala, bala, dis-de-dimineaţă,
Timp destul mai este de cuprins,
Paşii rătăcirea o învaţă
Şi surâzi că poţi privi în faţă
Oglindirea-n vis a altui vis

Ala, bala, liniştea-i deplină,
Te ridici pe vârfuri de tăceri,
Legeni amintirea ce suspină
Adormind umbrită de o vină
Încolţită-n pragul unui ieri.
Azi deja îşi scutură petala,
Se-nserează iarăşi, ala, bala…

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la Plutiri spre nicăieri

  1. ioansperling zice:

    O clipă este viața, nici atât în fața veșniciei!

    Apreciază

  2. Mugur zice:

    Pas cu pas se întregește volumul tău de versuri.

    Apreciază

  3. Mona zice:

    …portocala 🙂
    Sufletul tău vorbește firesc prin cuvânt. Fie el așternut cu rimă sau fără. Din nou, o poezie minunată așa ca tine. Te pup și îți mulțumesc! 😊😘

    Apreciază

  4. Plutit-am cu plăcere! Ala, bala! 😊👍

    Apreciază

  5. Lady zice:

    Si eu vreau sa te intreb acelasi lucru, desi vad ca altcineva mi-a luat-o inainte…Cand scoti o carte? Scrii prea frumos ca sa nu fii citita de tot poporul.>:D<

    Apreciază

    • Îţi mulţumesc mult de tot!
      Nu am un răspuns, chiar nu ştiu. Cred că trebuie să mă conving pe mine mai întâi…

      Apreciat de 1 persoană

      • condeiblog zice:

        Modestia este ghiuleaua de picior a omului cu bun simț. Poate că nu ajunge niciodată să se deschidă unui public larg.
        Dar nufărul a înflorit într-o baltă, neștiut…Privighetoarea a cântat un tril într-un crâng, neauzită…Iar un trandafir a aromat din boschetul său un colț neumblat de grădină. Nimic nu a fost în zadar. Toate laolaltă, sau în parte…alcătuiesc frumosul. Sufletul care le percepe și se bucură de ele este la rândul său frumos. Și chiar numai așa și atât, tot este bine. Dar când cineva reușește să răstoarne această bogăție de frumos, ca o poală cu flori de câmp a unei fetițe îmbujorate, în versuri atât de gingașe…atunci ne unim cu toții glasurile pentru a vă dezlega această greutate de la gleznă. Singură nu o să reușiți să vă convingeți, vă asigur. De aceea ascultați de laudele noastre și purcedeți pe potecile dorului de sublim. E acolo… și vă așteaptă. Ca și noi.

        Apreciază

        • Doamne, câtă poezie e-n comentariul dumneavoastră! Am vizualizat totul şi am simțit miros de primăvară!
          Nu numai că ascult tot ce îmi spuneți voi toți, dar îmi şi iau uneori curaj din ceea ce îmi spuneți.
          Vă mulțumesc tare mult!

          Apreciază

  6. anasylvi zice:

    Superba poezia! Nu pot nici macar sa spun cat imi place, e senzationala de-a dreptul! ❤

    Apreciază

  7. 9 zice:

    Am citit azi aforisme ale unei fete de 19 ani. Ea spunea că un rol este,, viața, care este trăită în joc.,, Așa că ce poate fi viața dacă nu un rol pe care noi vom alege să-l jucăm fie serios fie în joacă. 🙂

    Apreciază

  8. gelu gelu zice:

    Ai un romantism special. Esti un suflet unic!
    Iti doresc sa ai parte de iubire! Pentru ca meriti multa iubire.☺😚

    Apreciază

  9. ane zice:

    Sa fi apreciata si iubita, iți doresc!

    Apreciază

  10. E oarecum tristă poezia, iar ala bala o face ca un fel de descântec. Îmi vine să-ți zic ca la noi în Ardeal: „ Atâta mă surprinzi, tu fată!” 🙂
    Frumos tare, potecuț’

    Apreciază

  11. Ana zice:

    Chiar ca o ala bala e viata asta…

    Apreciază

  12. Nu stiu daca asta ti-ai dorit dar este incantator amalgamul de copilarie (ala-bala) cu maturitatea versurilor.
    Minunat, Potecuta

    Apreciază

  13. Sublim si profund. Tare mi-as ^fi dorit sa-ti ascult si vocea melodioasa cu inflexiunile calde,recitând aceste geniale gânduri rânduri, exprimate în cuvinte minunate în care se simte mult Sufletul iubitor de frumusetea absoluta !
    Un Weekend de vis, Suflet drag !

    Apreciază

  14. Încă un joc frumos în care m-am prins cu plăcere, cu suflet de copil sau om însemnat cu dalbul tâmplelor. Ascultă-l pe Mugurel, că bine zice despre poemele tale. 😉

    Apreciază

  15. divagaţii zice:

    Ala, bala, privește, doar acum
    cerul e mai jos și lumina mai tare
    aerul cade pieziș, ca un fum
    și n-a rămas nici un val în mare
    cred că lumea-i vrăjită
    deși nu pare
    cred că lumea-i o portocală
    rostogolită spre soare
    Ala, bala
    cum de mai stăm în picioare?

    Apreciat de 1 persoană

  16. clipederaidiniadulmeu zice:

    Ţi-am spus odată că citesc tot ca o cârcătaşe,…. nu, ca o curioasă ce sunt. Am citit şi comentariile şi nu mi-au mai lăsat cuvinte. Iau cu copy paste, că nu am ce să fac. Dar, chiar aşa, ce mai aştepţi cu volumul acela de poezii? Până iese de sub tipar, termin şi eu cu mutatul şi vin la lansarea lui. Frumos de tot, Potecuţă!

    Apreciat de 1 persoană

  17. Alex zice:

    Doamne, Potecuță dragă, ce frumos mai scrii! Mi-au mers la suflet versurile tale! Viața asta, ca o… „ala-bala!” Clipe care se succed, dimineți, amieze, seri și nopți în care fiecare azi își scutură petalele… Timpul ăsta care trece, trece…
    Numai bine îți dorim cu drag și să aveți o duminică minunată! 🙂

    Apreciază

  18. Năsuc ! zice:

    Elegant , distins , cald si mai cu seama amprentat de o scanteie de suflet .
    Iata de ce-mi esti tare draga uneori … doar uneori … si evident fara declaratii ce pot parea neavenite ori pupaceli pe nasuc ce pot induce nelinisti ori revolte nemotivate …
    Sîc !

    Apreciază

  19. Katherine zice:

    Ce poem frumos!!

    Apreciază

  20. Ala bala tare-aș mai citi
    Versu-ți pe-nserate pân-aș adormi. 😊
    Sunt sigură că aș visa poteci de poveste.

    Apreciază

Lasă un comentariu