Mai e o fărâmă…

Mai e o fărâmă de toamnă
-un rest rătăcit prin sertare-
şi crud ne condamnă la iarnă
în loc de un semn la plecare.

Nu mai e timp de reproşuri,
nu mai e loc de cuvinte
când fumul înalţă prin coşuri,
din case, tăceri ascuţite.

A fost la-nceput adorată,
mai mulţi menestreli au cântat-o
şi-apoi, prea devreme-acuzată
că tonuri de gri au pictat-o.

Nu mai e rost de poeme
când gândul nespus rătăceşte
şi-i frig, şi-i păcat şi se teme
că noaptea de vis desfrunzeşte.

Mai e o fărâmă de toamnă
-un rest rătăcit prin sertare-
pe prag, condamnarea la iarnă
ne-o lasă acum la plecare.

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

70 de răspunsuri la Mai e o fărâmă…

  1. Poezii zice:

    Foarte frumoase versuri!

    Apreciază

  2. vorbebune zice:

    A avut puțin timp de domnie toamna, iarna se grăbește să o detroneze! Am simțit frigul printre rânduri, dar m-a încălzit emoția lor!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Chiar o fărâmă a mai rămas. Simt vântul în versul tău. 😊

    Apreciază

  4. firdeiarbainbataiavantului zice:

    Deşi pentru mine iarna e un anotimp cu multe probleme, care mă împiedică să mai ies (astă-iarnă am stat 2 luni în casă din cauza gheţii şi zăpezii), are şi ea frumuseţea ei, mai ales dacă ne amintim ce bine era iarna copii fiind. Dacă aş avea pe cineva să o facă, nu m-aş da în lături de la o plimbare cu sania. Versuri sensibile ca întotdeauna, frumos potrivite.

    Apreciază

    • Nici eu nu m-aş da în lături, ba chiar mă bag şi la o bulgăreală. Şi parcă aş mai gusta şi din zăpadă. Dar nu e vremea acestor bucurii. Încă mai e zbatere de toamnă, cu frumuseţile şi bucuriile ei. De ce să nu le gustăm pe astea?
      Îşi doresc o iarnă uşoară, să nu te mai ţină închis în casă! Şi pe cineva care să te invite la săniuş! 🙂
      Până atunci… o zi de încă toamnă frumoasă!

      Apreciază

  5. Iosif zice:

    Dar cât de frumoasa, curata si alba e iarna,
    Când fulgii, ca fluturii zburda usor prin vazduh.
    Copiii se-aduna prin case si-asculta de mama,
    Povesti si legende întelepte, si vorbe frumoase de duh !

    Un Weekend sublim, draga Potecuta !

    Apreciază

    • Nu am zis că nu-i frumoasă iarna. E frumoasă la timpul ei. Ca şi toamna. Dacă ştim să le trăim la timp, nu aşa… pe repede-nainte, vorbind de iarnă când încă avem frumuseţea toamnei la picioare.
      Zi frumoasă!

      Apreciază

  6. Cosmisian zice:

    Toamna asta melancolica,
    Zapacind minti adormite,
    Se grabeste ca o acolita,
    Iernii sa-i fie pregatite,
    Asternuturi colorate.

    Apreciază

  7. doar nicole zice:

    Tonuri de gri, așa este, prea gri. Eu mi-aș dori să ne „condamne” la o iarnă albă, pufoasă, frumoasă… și nu de-abia prin ianuarie. Parcă și frigul e mai cald când e zăpadă. 🙂 Deși, fărâma de toamnă… da, este puțin în toate, ca și fărâma de primăvară.

    Apreciază

  8. doar verde zice:

    Am adunat fărâme de vară de pe poteci, iar acum pretind că totul este un amestec de culoare. Doar pictorul întârzie!

    Apreciază

  9. lucillette zice:

    Tot adorată rămâne. La fel ca tine pentru cum scrii poezie.

    Apreciază

  10. Cred că menestrelii o să cânte frumos și despre iarnă, la început, până trec sărbătorile sau luna de miere a anotimpului rece. 🙂

    Apreciază

    • E-n firea noastră, Petru. Şi e bine că-i aşa, că ne lăsăm vrăjiţi măcar la primele semne. După asta… blamăm, e drept. Dar ştii cum e, toamna aşteptăm iarna, iarna plângem după vară… 🙂
      Zi bună îţi doresc!

      Apreciat de 1 persoană

  11. mopana zice:

    E gri toamna,
    Si totusi plina de culoare.
    Superba poezie ❤

    Apreciază

  12. Suzana zice:

    Tocmai am venit de afara, unde am facut cateva imagini pe ploaie, cu diverse culori la bord.
    Sper sa si iasa! 😀
    Daca ar fi toate „condamnarile” in acest spirit al naturii perene care curge atat de frumos iar si iar…
    Si griul e frumos, uneori si moda il imprumuta. Nu stiu in ce an, ca nu urmaresc fenomenul…:D
    Toate cele bune si inspirate, Potecuta draga!
    Un weekend cu multe zambete iti doresc cu drag, oricum va fi vremea! 🙂

    Apreciază

    • Şi eu sper să iasă, să le vedem şi noi! 😉
      Geanta mea e gri deci nu ţin nici eu cont de tendinţa modei în domeniul culorilor anului în curs, că nici eu nu urmăresc, şi nici nu condamn gri-ul. Are şi natura dreptul la el dacă noi îl avem în asortarea ţinutei, nu?
      Îţi mulţumesc mult, Suzana! Zile calde şi pline de bucurie îţi doresc şi eu!

      Apreciază

  13. papagigli zice:

    Ai tu asa un talent de-a ma da pe spate cu cite-o sclipire. „se teme ca noaptea de vis desfrunzeste” Superb!

    Apreciază

  14. Nu vrei să îmi pici la bac?

    Apreciază

  15. 9 zice:

    ,,Restul de toamnă,, îmi miroase a gutui şi frunze presate. 🙂 Şi a ceai fierbinte cu lămâie.

    Apreciază

  16. Cu accent pe ultima strofă, acolo unde ideea din debutul poeziei este „lucrată” şi mai bine, din punctul meu (subiectiv, fireşte) de vedere… Gânduri bune şi o seară frumoasă, Poteci de dor! 👍😊

    Apreciază

  17. clipederaidiniadulmeu zice:

    Mie-mi place tare mult poezia ta, deşi mi-a amintit că am „ordin de reţinere” pentru o iarnă-ntreagă. Îmi voi face lipsirea de libertate cât mai frumoasă citindu-ţi versurile tale calde. O seară frumoasă, potecuţă.

    Apreciază

  18. ganduriledintrepagini zice:

    Frumoasă poezia ta, din păcate toamna e pe sfârșite!

    Apreciază

  19. ovi zice:

    hai mai ramai cu putina toamna… cu decor incarcat de frumos… cu povesti depanate in taina… si-mplinite apoi dragastos…
    sa-ntazie iarna cu gerul ei crunt… cu albu-i vesmant de poveste… pe care cu darg il infrunt… cand stiu ca iubirea domenste…

    Apreciază

  20. Alex zice:

    Minunate versuri, acum când iarna bate la ușă, iar înghețul va arunca totul în jur în încremenire. Ce frumos le simți tu toate acestea, dragă Potecuță. Mulțumiri pentru momentul de profundă sensibilitate.
    Numai bine și o săptămână cât mai bună! 🙂

    Apreciază

  21. Preafericitul zice:

    Te rog îngaduie si mai cu seama solutioneaza tu pertinent un gand cu motivare :
    Intr-un Remember dedicat toamnei de aur care a trecut atat de repede , precum si intr-o sinteza de trairi generate de neasemuit de frumoasele toamne din viata mea , am editat cateva video-clip.uri uzitand coloane sonore de exceptie si in format Premium .
    Imaginile pe care am lucrat sunt bine filtrate , redimensionate , calibrate .
    Ma voi considera onorat , chiar privilegiat daca vei trece pe la mine ( pe Facebook ) sa le vizionezi .
    Am ridicat setarile de confidentialitate ptr. respectivele editari , sunt general vizibile ptr. un timp limitat , astfel incat nu trebuie sa te impacienteze necesitatea unei cereri de prietenie ptr. acces si in consecinta nici suspiciunea ca voi aduce cumva atingere intimitatii tale Facebook .

    Daca vei considera oportun , poti lasa un indiciu pe adresa mea e.mail atasata comment.urilor , astfel incat sa-ti pot comunica un reper .
    Indiferent care va fi decizia ta – îti multumesc ptr . spatiul acordat , rabdare , intelegere .

    Apreciază

    • Îţi mulţumesc pentru invitaţia de a intra într-un spaţiu oarecum privat, cum e FB. Din păcate, eu nu sunt pe FB, am un cont pe care mi-e frică să nu fi năpădit buruienile. Dacă spui că nu e privat, înseamnă că aş putea vedea imaginile şi fără să fiu conectată iar în acest caz îmi poţi spune tu unde se poate asta, pe mailul blogului potecidedor@yahoo.ro numai că nu voi putea comenta din acelaşi motiv: lipsa unui cont.

      Apreciază

  22. Beta zice:

    Minunate versuri, mi-au mers la inima ❗ ❤

    Apreciază

  23. noradamian zice:

    Si ultimele zile de toamnă, mohorâte și înfrigurate, pot inspira versuri încălzitoare de suflet!
    Îmi plac, Potecuțo 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  24. rainy.tokyo zice:

    Toamna cu adevarat stie sa ne inspire, foarte frumos mai ales partea cu „restul ratacit prin sertare” si „nu mai e rost de poeme” .

    Apreciază

  25. Fărâma de toamnă e prinsă cu măestrie în poemul minunat, felicitări!

    Apreciază

  26. Mai e o fărâmă de toamnă
    În suflet, în zâmbete şterse
    Ne-ntoarcem de-acuma spre iarnă
    Şi tot ce ea ne vesteşte… 😆

    Versurile tale sunt superbe, eu doar le-am pus în evidență puțin. 😊

    Apreciază

  27. Multă emoție, într-o poezie bine strunită tehnic.
    Am citit cu admirație și plăcere. 🙂

    Apreciază

  28. Gândurile unei fete.. zice:

    ❤️❤️

    Apreciază

  29. După fărâma de toamnă
    urmează o iarnă frumoasă
    cu fulgi de zăpadă, colinduri,
    cu vestea cea bună și luminoasă
    cu sărbători fericite în casă și-n stihuri.

    Nu știu cum mi-a scăpat poezia aceasta care mi-a plăcut tare mult.
    După amiază frumoasă îți doresc !

    Apreciază

Lasă un comentariu