Ei, paşii mei

Paşii mei apasă asfaltul
încins sau îngheţat,
arzând sau tremurând,
grăbindu-şi trecerea
printre alţi paşi,
fără să ştie spre unde
sau dinspre ce se grăbesc,
aproape de fiecare dată se grăbesc
pentru că aşa ştiu ei să fie
şi eu nu ştiu cum să le spun
că se poate şi altfel,
şi eu nu ştiu de ce
le-aş spune că se poate şi altfel,
şi eu nu cred că lor le pasă
că ar putea fi şi altfel,
sfidând normele care etichetează
cadenţat
paşii mei.

Paşii mei lovesc asfaltul
neted sau ridat,
departe sau aproape,
bucurându-şi saltul
-copilăros adesea-
ritmat şi bine dozat,
împărţit echitabil
între stâng şi drept,
când stâng, când drept,
fără să le pese de priviri
acide care nici nu observă
motivul bucuriei lor
-poate nici nu e de observat-,
poate numai ei simt
şi numai ei ştiu să se bucure aşa,
şi eu nu vreau să le spun
nu se cade
pentru că ştiu că se poate cădea
şi pentru că ştiu cât doare când se cade
şi nu vreau să ştie asta
paşii mei.

Paşii mei mângâie asfaltul
bătrân sau lucios,
de azi sau de demult,
sărutându-şi clipa
care le dă senzaţia că
undeva, printre gânduri,
se face loc pentru jocul lor,
se modelează drum pentru sensul lor,
se visează portativ pentru ritmul lor,
şi le pasă de felul în care calcă
şi calcă uşor, să nu se strice
şi calcă şoptit, să nu se destrame
şi calcă alb, să nu se-nnopteze
nici calea,
nici sensul,
nici prin vise,
şi eu…
eu nu îi pot opri
şi nu le pot spune nimic
pentru că ştiu ei mai bine,
paşii mei.

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Ei, paşii mei

  1. Mona zice:

    Ce bucurie că ai revenit! ❤
    Iar, pas cu pas, vei simți calea ta cea bună. Noapte liniștită, Potecuță!

    Apreciază

  2. anasylvi zice:

    Sa aiba cale luminata, acesti pasi stiutori!

    Apreciază

  3. Pașii tău știu. Uneori e bine să lăsăm pașii să ne conducă unde vor. Uneori știu mai bine drumul. Cred că trag cu urechea la alți pași. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. Arată-mi cum pășești, ca să-ți spun ce fel de om ești. Din descrierea făcută în versuri, pot să-mi dau seamă că faci parte dintre oamenii energici, cu pași hotărâți și iuți, după cum îți e caracterul. Greșesc cumva?

    Apreciat de 1 persoană

  5. Pentru ca nu stiu de unde esti, iar aseara au fost incidentele care au fost, nu pot sa nu te intreb daca esti bine…
    Rau am ajuns, Potecuta…

    Apreciază

  6. Monik zice:

    De multe ori e bine sa-ti urmezi pasii. Ei stiu. Ghidarea e primordiala…

    Apreciază

  7. Iosif Strasbourg zice:

    Superba povestea pasilor pe drumul sinuos al perceptiilor primare, prin paradoxalul spatiu-timp 3D, spre noi si elevate dimensiuni încercând sa-ti îmbunatatesti si depasesti conditia prezenta performând prin încredere, speranta si IUBIRE urcând pas cu pas spre adevarata bucurie, pace si fericire atemporala, intrând si trecând prin poarta cea strâmta a încercarilor si testelor vietii acestei dimensiuni pline de tentatii si capcane ale umbrelor mortii, aparente frumos colorate ce sensibilizeaza, tenteaza isi mpresioneaza zimturile primare ducîndu-ne adeseori pasii spre pierderea obiectivitatii logice.
    Priveste-ti urma pasilor din vale,
    Amprente imprimate în pamânt.
    Privind, îti vei cunoaste a ta cale.
    Vei constientiza de-s pietre naturale,
    Sau pasi-ti calca-alaturi de Cuvânt !
    Un Weekend cu pasi usori si eleganti prin potecile IUBIRii neconditionate ! 🙂

    Apreciază

  8. Paşii noştri scriu poeme în fiecare zi. Ducându-ne acolo unde doreşte sufletul, chiar dacă, de multe ori, nu trăim pe de-a-ntregul această stare. Citit cu plăcere, Poteci de dor!

    Apreciază

  9. Vero zice:

    Frumos. Trist 😦

    Apreciază

  10. CARMEN zice:

    pasii tai te calauzesc pe o minunata Potecuta!
    Multumim ca din cand incand, avem voie sa vedem de aproape pe unde trec, pasii tai.
    O saptamana placuta sa ai!

    Apreciază

  11. -X- zice:

    Poezia asta merită ca cineva sa o pună pe muzică …

    Apreciază

  12. 1lauralaly zice:

    Pasii sunt oare cadenta sufletului? Daca da ei stiu cel mai bine cum trebuie sa fie. Ca sufletul ne e busola. Ei stiu cand sa fie jucausi, grabiti sau lenti. Cu atingere de fulg sau apasati. Sa iti fie pasii usori mereu caci atunci sigur sufletul iti e neimpovarat!O zi super sa ai!

    Apreciază

    • Cu siguranţă, Laura! Au acelaşi ritm, cel puţin. Şi sunt sigură că ne ştiu ei, paşii, mai bine drumul…
      Îţi mulţumesc mult de tot! Te îmbrăţişez şi îţi doresc o zi cu bucurie-n suflet!

      Apreciază

  13. Ce bine știu pașii tăi ce au de făcut… Ferice de ei!
    Se joacă bucurându-se de clipa prezentă, ignoră privirile acide, mângâie, zâmbesc.
    Ce-ar fi să le urmez exemplul? 😊

    Apreciază

Lasă un comentariu