Jurnal din capul meu IV

Bucuria săptămânii: ştiţi ce am realizat la capitolul ăsta? Pe de-o parte, că sunt nevoită să aleg dintre toate cele pe care le-am numit bucurii în zilele astea sau chiar să găsesc una, să am ce scrie, pe de alta, că îmi dau seama că între ele, chiar şi cele mai mici şi poate neînsemnate lucruri pot fi percepute ca fiind bucurii. Chiar nu e nevoie de un câştig, o mare realizare, un mare eveniment, pentru a găsi ceva de scris la asta. Şi uite, trec acum un buchet de flori primit de 8 Martie.
Nu e un eveniment, primesc flori în fiecare an de 8 Martie şi primesc flori şi în alte zile din an, poate fără niciun motiv legat de un evenimnt, o aniversare sau ceva, ci aşa, pur şi simplu. Însă un anume buchet de acum a fost oferit cu atâta bucurie, că m-a topit pe loc. Nu există nicio legătură de rudenie sau sentimentală, în zona de iubire, între mine şi cel care l-a oferit, deci excludem şi asta, şi cel care l-a oferit e de obicei mai distant când e vorba de zile din astea, şi poate de aia m-a topit bucuria. A fost bucurie de copil care oferă ceva, aia a fost. Şi bucuria aia a lui mi-a făcut mie o bucurie mai mare decât mi-ar fi făcut buchetul de flori. Da, a fost fain! 🙂

Mirarea săptămânii: oare de ce avem nevoie de inventat lucruri rele când vorbim despre lucruri frumoase? Să atragem alte lucruri rele, eclipsând lucrurile frumoase, şi apoi condamnând tocmai eclipsarea? Sau pentru că suntem poporul lui „mâna-ntinsă care nu spune o poveste…”? Nu, nu e vorba de nicio teorie a conspiraţiei, de nimeni care face asta să ne distragă atenţia de la… aiurea, prin asta nu facem decât să-i punem în gaşca deştepţilor şi nu e cazul. Nu e vorba nici de presa care face şi drege, iar aiurea, o fi presa cum e, dar mai ţine şi de noi, nu mai e cazul să tooot aruncăm pisica oriunde, numai în curtea noastră nu. Chiar, oare ce au avut ăştia cu pisica de au inventat asta? În fine.
Prin 2018, pe un forum, a apărut o poză cu un om al străzii din Columbia care seara, aduna florile lăsate de florării afară, că erau deja trecute, şi le dădea oamenilor pe stradă. Columbia, 2018, oameni, cam în fiecare seară. Atât. La noi, şi atenţie, repet, nu doar presa, în fiecare an, din 2018 încoace, de 8 Martie, se distribuie asta, cu menţiunea că „azi”, în Bucureşti, el le dădea femeilor şi unele eu refuzat că le-ar fi furat din cimitire şi ce oameni naşpa. De ce avem nevoie de asta? Şi hai, bine, dacă insistaţi, hai, presa. Hai, oculta, dar creierul nostru unde-i? Să nu ziceţi de ocultă că zău că mă supăr. Ok, nu contează că mă supăr eu, dar chiar ar fi exagerat. În fine.

Descoperirea săptămânii: nu e mea, m-am dus la recomandarea unei prietene dragi sufletului meu căreia nici măcar nu am apucat să îi mulţumesc în privat. Draga mea, dacă citeşti, mulţumesc din inimă! Vorbim noi 😀
Dau mai departe recomandarea: Stutz. Filmul. 😉

Jocul săptămânii: defineşte „călătorie”, fără să foloseşti: călător , tren, avion și mașină.
Mulţumesc, martesivenus!

Încă am restanţe la cuvinte deci nu mai propunem deocamdată 😳

Acest articol a fost publicat în Jurnal din capul meu. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Jurnal din capul meu IV

  1. CARMEN zice:

    Potecuta draga, ma bucur de bucuria ta ♥ de 8 Martie si de fiecare mica bucurie a ta!
    Definitia satamânii… drum pe care-l face cineva, pe jos, cu un mijloc de transport sau prin puterea imaginatiei, într-un loc departat, cunoscut sau necunoscut ♥
    Si ca o completare la definitie, tot într-o calatorie suntem si aici cu tine, pe potecute , draga Potecuta ♥

    Apreciat de 1 persoană

  2. Oana zice:

    Călătoria? O zbughire pe căile visului sufletului nostru!
    Altfel, te pup 😀

    Apreciat de 2 persoane

  3. Ecoarta zice:

    Și eu am primit un ghiveci cu lalele. Lalele violet. Zice: în ton cu părul tău!
    Mă bucur că ești bine! Să fii mereu așa!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Iosif zice:

    Calatorie = Explorare spatio-temporala, imaginara, reala sau virtuala!
    O minunata, relaxanta si binecuvânta seara!

    Apreciat de 2 persoane

  5. Suzana zice:

    Sunt atat de multe calatorii pe care le fac in gand, ca tare as vrea sa invat niste ezoterisme de transpunere in locuri dragi mie! Ca nu as mai avea nevoie de mijloace de locomotie! Oricum, sunt surse de inspiratie minunate!
    Un weekend minunat, draga Potecuta! ❤

    Apreciat de 2 persoane

  6. Pentru mine, călătoria este o evadare din cotidian. Să fie scurtă, intensă, că mă lovește repede dorul de întoarcere.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Jo zice:

    Poți să călătorești și cu ochii minții. Nu trebuie neapărat să pleci din punctul A în punctul B. Stai acasă în fotoliul preferat și lași mintea să zburde.

    Apreciază

    • Da, Jo, e tare frumos ce spui şi adevărat. Eu călătoresc des aşa. Dar jocul se referă la a explica cuiva ce înseamnă acest cuvânt, nu cum se interpretează o călătorie, nu metaforic vorbind.
      Oricum, îmi plac interpretările 🙂

      Apreciază

  8. Jo zice:

    Pfft! Ar fi trebuit să citesc răspunsurile celorlalți înainte să spun același lucru cu alte cuvinte. 🙂 Oh, well! Apropo de recomandări, m-am uitat la Cunk on Earth și am murit de râs. Tipa e fenomenală. Mulțumesc.

    Apreciază

  9. Marina Costa zice:

    Călătorie? Descoperirea lumii, cu vântul mângâindu-ți părul…

    Apreciază

  10. Diana zice:

    Fericirea, probabil, e formata din multele bucurii „cotidiene” mai mici s-au mai mari. 🙂 Asa ca-ti doresc sa ai cat mai multe bucurii!

    Mirarea… 😀 Fazele acestea cu plasarea unor filmari sau fotografii vechi si foarte vechi pentru a „ilustra” ceva „senzational” (sau nu) din prezent nu ma mai mira. Ma mir cand nu se intampla!

    Calatoria… Sa plec de aici pana la… oriunde, pe jos sau nu. 🙂

    Duminica frumoasa iti doresc! ❤

    Apreciază

  11. Potecuță, îți doresc să ai parte de bucurii în fiecare zi! Să te bucuri de bucuriile tale și de ale celor din preajma ta! Îmbrățișări dragi!

    Apreciază

  12. anasylvi zice:

    Hai sa vedem. Calatorie? Experiente. ❤ ❤ ❤

    Apreciază

  13. Ileana zice:

    Călătoria o ador, însă să fie scurtă. Nu pot sta foarte mult, doar dacă am copii alături!
    Mă bucur pentru tine! Te îmbrățișez cu tot dragul! 🤗

    Apreciază

  14. Vero zice:

    Călătoria este o deplasare pe distanţe mari; de obicei se face cu un mijloc de transport – de la căruţă până la navă spaţială. Dacă ai timp şi te ţin picioarele, o poţi face şi ca badea Cârţan, pe jos, din România până la Roma. 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu