Portret neretuşat

1M-am născut din iubire
sau aşa mi-au spus
ei…
Era primăvară
luni.
Am nicinumaiştiu câţi ani
am pierdut mulţi
am împărţit mulţi
n-am adunat nimic.
Le ce-mi trebuie?
Am vrut să învăţ
să…

mai mult
mai frumos
mai adevărat.
Nu prea mi-a ieşit
mai încerc
dar
nu ştiu cât timp mai am
tic-tac-tic-tac
e primăvară
şi nu mai ştiu câţi ani am
mi-am rătăcit sufletul
nu l-am educat
să mă anunţe
unde şi când
pleacă
mă duc după el
dacă nu mă voi întoarce
să ştiţi că m-am născut din iubire
aşa mi-au spus ei
E primăvară.
M-am născut primăvara
luni.

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

41 de răspunsuri la Portret neretuşat

  1. Irina zice:

    Potecuţă… parcă l-am auzit pe Nichita, iar pe fundal, Pittiş fredonând… Mi s-a furnicat toată pielea pe mine citindu-te… Doamne, ce Om poţi tu fi!

    Apreciază

  2. july zice:

    E luni, e ziua ta, la multi ani! 😀

    Apreciază

  3. E ziua ta?? La mulți ani, fată-mărțișor!!! Să fii fericită! 🙂

    Apreciază

  4. Mugur zice:

    M-am trezit mai târziu, am ratat ziua de luni, ca si cum săptămâna mea începe cu o zi de marți.
    Este primăvară afară, dar si în sufletul tău!
    Păstrează doar pentru tine primavara asta, fă-ți culcuș în ea, să-ți fie adăpost permanent.
    Și nu uita, să petreci cât mai multe astfel de primaveri, de acum înainte! 🙂

    Apreciază

  5. Cine se naște la începuturi e un deschizător de drumuri. La mulți ani frumoși! Fără număr…

    Apreciază

  6. Oana zice:

    Chiar aşa? A fost ziua ta, iar eu n-am ştiut? N-am simţit…? Ţi-aş spune ceva, dar e clasic. Şi atunci tac nuanţat şi rostesc doar: să fii!

    Apreciază

  7. Să te naști în prima zi a săptămânii și în primul anotimp e ceva deosebit.
    Să trăiești întru mulți ani,
    Să fii prima între toate ,
    Încearcă atât cât se poate,
    Fiindcă orice încercare
    Moarte n-are!

    Apreciază

  8. kriozenit zice:

    La multi ani… si de primavara!. Celor dragi le spun: 1000 de ani fara reparatii capitale!

    Apreciază

  9. psi zice:

    măăăi, cum apar eu… marţea! 😦 dar nu-i nimic: vin cu trei ceasuri bune! şi uiteaşa, lipesc nasul de pervaz. miauu!

    Apreciază

  10. Ana zice:

    Chiar a fost ziua ta? 😮
    Pai multi ani sa traiesti , Potecuta draga ! 😀

    Apreciază

  11. Drugwash zice:

    Ai luat-o de lunea cu viaţa? Păi aşa o s-o duci pîîîîîîîîîîîînă… 🙄 😀

    Apreciază

  12. childagain zice:

    Potecuțo, tare frumos portret, lasă-l așa, neretușat ! Da*eu zic că ți-a ieșit frumosul și adevărul, și că mai ai încă timp ! Muult timp, să realizezi și altele !
    Mi-a plăcut portretul tău, așa că îți doresc o primăvară frumoasă, ca să îți aline toate neretușările ! Îmbrățișrări !

    Apreciat de 1 persoană

  13. Adriana zice:

    Eu chiar încep totul marţea, deşi de născut ..mi s-a spus ceva de o sâmbătă. Potecuţă, ce emoţii pui tu în om…

    Apreciază

  14. Bursucel zice:

    Nici nu mi te-aș fi putut închipui altminteri decât născută într-o zi de luni a unei primăveri înflorite de iubire… 😉

    Apreciază

  15. centrefold zice:

    Ai vrut sa inveti sa iubesti. Sansele de a gasi ceea ce cauti vor creste daca te vei opri si vei contempla, inauntru si in afara. Oprirea va aduce cu ea incetinirea semnelor „vitale” si pregatirea unui culcus caldut in care iubirea se va strecura, fara sa iti dai seama.

    Pentru iubire nu e important cat timp mai ai, ci sa nu ii abandonezi cautarea.

    PS:
    Ei au dreptate.

    Apreciază

  16. papagigli zice:

    Sper ca esti OK. Versurile, desi reusite, tradeaza o altfel de stare. Poate ma insel si bine ar fi.
    Pe 22 promit sa-ti urez de lamultiani 😉

    Apreciază

  17. Pingback: Din cioburi de oglindă | Poteci de dor

Lasă un comentariu