Leapşă, gânduri… stop

E nevoie de o pauză. Dar am o datorie şi două gânduri bune, aşa că scriu şi azi. Am găsit la Ştefania o lepşuţă simpatică şi i-am spus că încerc să o preiau. A doua zi după ce i-am spus asta, mi s-a părut tare greu şi am amânat. Dar nu o fac uitată, aşa că schiţez ceva. E greu, pentru că la mine-n casă, muzica era nelipsită. Culmea, nu radio. Nici nu mai ştiu dacă am avut în copilărie. Sau aveam, dar era nefolosit. Aveau bunicii şi îl dădeam peste cap de câte ori îl prindeam, că zăpăceam rotiţa aia, dar asta e altă poveste. Radio am ascultat eu mai târziu, multe nopţi, pe ascuns, că nu se cade să nu dormi la ora 1 când a doua zi ai şcoală. Dar şi asta e altă poveste. Şi nu ştiu dacă trebuie să amintesc de o melodie care ar caracteriza fiecare etapă-n sine sau una de care-mi amintesc din acea perioadă. Prefer a doua variantă, altfel orice melodie cu floricele şi roz şi bucurie şi inocenţă s-ar potrivi. Şi nu le mai prea ştiu. Am o căsuţă mică şi fumul se ridică. Pe asta o ştiu, dar asta nu-i din copilăria mea. 😀
Îmi amintesc că, deşi ştiam multe poezii şi cântecele pentru copii, mie-mi plăcea în grădina lui Ion, toate păsările dorm. Cred că v-am mai spus. Şi o cântam cu patos. Nu pricepeam prea multe, dar cumva simţeam să fiu serioasă, să pun suflet în cântat. Nu ştiu de ce aia, dar nici nu are importanţă. Aşa cum fiica unui prieten, foarte cunoscut în domeniul folcloric, păstrător de tradiţii, urla de la noi din balcon „aaaauuuu, viaaaţaaaa mea”, fără să se întrebe cineva de ce asta, mai ales când la ei acasă nu se asculta aşa ceva sau când, la cei câţiva anişori ai ei, ştia multe cântece cu ursuleţi şi răţuşte şi căţeluşi şi tot aşa. Uite pentru că de aia. Şi atât.

Mai târziu puţin, am început să selectez. Aveam de unde alege şi aveam deja preferinţe. La drumuri lungi cu maşina cu ai mei, se împărţea frăţeşte câte o bucată de drum, mai exact câte o parte de casetă, şi fiecare-şi asculta melodiile. Un loc foarte important în minte şi suflet are şi va avea mereu Midnight lady. Nimic nu o va putea şterge de acolo. Pentru că e una dintre cele mai dragi amintiri. Şi printre cele speciale. Nu e nevoie de nicio explicaţie. Tot pentru că d’aia.
Am ajuns la anii-n care nu exista problemă sau, dacă exista, se rezolva totul foarte uşor, şi pun totuşi o melodie pe care nu o ştiu de atunci, dar care se potriveşte cu acea perioadă. Cumva, e valabilă şi acum, de ce nu?
Şi pentru că nopţile pierdute petrecute ascultând radio s-au întors cumva, într-o formă sau alta, să mă tragă la răspundere, mi-e imposibil să aleg ceva. Nu, nu mi-a afectat auzul 🙂 . Ascultam în surdină, oricum. Dar s-au făcut multe, mult prea multe.
Ştefania, te rog să mă ierţi! Dacă va prelua cineva leapşa ta, mă voi simţi mult mai bine, că sigur îşi va face temele foarte bine, nu ca mine 🙂

A fost ziua Issei, draga noastră Issa. Dacă aş începe să înşir toate câte le port în gând despre Issa, n-aş mai termina până la final de săptămână. Şi toate numai de bine. O admir mult şi ştie asta. Îi iubesc scrisul şi ştie asta. Şi îmi e dor să ne citim şi comentăm în voie pe aici. Şi nu ştiu dacă ştie, dar uite că uşor-uşor, pare că ajung să înţeleg. „Ştiu sigur că întotdeauna, între două valuri care curg opus, se face cumva un culoar îngust și liber unde-ți poți vedea liniștit de tine” – ce mai e de spus dincolo de asta?
La mulţi ani, Issa noastră dragă! Ami e prima care-ţi urează. Şi eu. Şi noi toţi. Să ne bucuri ani mulţi de acum încolo, cu multe alte cărţi!

La mulţi ani, Mugur! Te rog mult să mă ierţi că îţi spun aşa târziu! Să fii bine!

Paşte fericit, dragilor!

Foto

Acest articol a fost publicat în Suflet pe poteci. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

77 de răspunsuri la Leapşă, gânduri… stop

  1. Gg zice:

    Thank you to!
    Pentru frumoasele rânduri și gânduri!
    Paste fericit!

    Apreciază

  2. Ecoarta zice:

    V-am citit pe amândouă! Super!
    Nu știu dacă să o preiau sau nu, încă mai am niște „treburi” de pus la punct și (sper!) să revin și pe blog și pe IG.
    Au fost patru luni extenuante, dar finalul a meritat efortul!
    Să îți aducă Paștile lumină și bucurii nu numai pentru acum, ci pentru totdeauna!

    Apreciat de 1 persoană

  3. Cri zice:

    Paște fericit, dragă Potecuță! Și vacanță plăcută, să ne revedem (citim în continuare) cu bine după ce te vei fi odihnit! 🤗😘

    La mulți ani, Issa!🌹🥰

    P.S.: Și eu simt nevoia unei vacanțe, chiar dacă am scris muuuult mai rar decât tine, dar tot sunt obosită și… mi-e greu să leg chiar și două cuvinte. M-am și mutat de curând. Și de acolo nevoia de odihnă, de timp petrecut în realitate.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Issabela zice:

    Mulțumesc din inimă, Potecuță, pentru urare, pentru gânduri, pentru tot!
    Am zis eu asta? Eram o aforistă incipientă și habar n-aveam 😀
    În fine, nu știu ce-ai de gând, mă fac că nu pricep prea multe, dar să știi (na, că ți-am furat verbul…) că, dacă eu aveam „voie” să fac orice prin această curte wp, pe tine te știam mereu „acasă”, precum copilul hoinar care știe pe cine să conteze… nah…
    La mulți ani, Mugur, dacă ajunge urarea la tine! Gîndul bun îl trimit oricum,
    Și sărbători cu pace, Potecuț, să ai și să ne-auzim cu bine, oriunde-ar fi!

    Apreciat de 2 persoane

  5. oh, doamne, cata muzica exista in noi. uneori caut muzica acelor ani si chiar a altor ani.
    la multi ani, Issei, si aici!
    fata mea draga, dulce si frumoasa, imi esti bine tu?
    multumesc pentru articolul de azi! ♥️💯
    te imbratisez, copil drag!
    🤗

    Apreciat de 1 persoană

    • Eu îți mulțumesc ție! Ești o minunată! 🤗
      Oh, uneori ajunge la mine, de nicăieri, câte o melodie care mă ia pe sus, dă cu mine de pământ, iar mă ia pe sus. Că e din anii ăia sau ăștia sau alții și mă aruncă în momentele alea și e cevaaa…
      Ăăă… sunt. Fizic, da. Psihic, da. Sufletește, da. In my real life, vorba ardeleanului. Mi-e bine acolo. Am chefuit toată noaptea de sâmbătă spre duminică, ieri am fost zombi, azi am fost fresh, deci nu mă las. Dar dincoace de ecran… nu știu dacă e bine.
      Te îmbrățișez, Sofisticata mea dragă!

      Apreciat de 3 persoane

      • tu esti o minunata!!! da?? sa stii asta, copil frumos. stii ceva? dincolo de ecran, de aici de unde scriem, stiu, oare, cei mai multi dintre cei care te citesc ca tu esti atat de tanara, atat de frumoasa, desteapta nu mai zic, si stiu oare cei mai multi dintre noi ca e un noroc asa mare sa te avem? tu stii sa ne scrii, sa ne luminezi inimile, sa ne atingi sufletele, sa ne faci sa zambim, sa radem. se spune ca e privilegiu pe capul nostru! nu-mi place cuvantul. nu stiu cum se spune, dar la mine in inima se spune: doamne, cat de frumoasa e fata asta, cat de tanara si cat imi este de draga! e acasa timpul vacantei de pasti? imi amintesc de asta. bine, fetita mea draga, vacanta frumoasa cu papucei rosii noi sa ai, da?
        am sa-ti mai scriu dincolo, papusa mea frumoasa, ca acum sunt cu niste vopsea in cap. ma rog, in particular.
        te iubesc mult, mult, pa!
        💯♥️

        Apreciază

        • 😂 particular am scris??? mor aici!!
          sunt cu vopseaua in par! 😂

          Apreciază

        • Vai, vai! Atât de tânără nu-s, zău! 😁
          Nu am vacanță, draga mea. Lucrez cu spor. Am vacanță vineri, sâmbătă și duminică. Tot e bine. Când eram tânără 😁 , se muncea indiferent de zi. Aveam noi o vorbă: să se „simțească” unii bine, să aibă sărbători, noi n-avem Crăciun, n-avem Paște, n-avem nimic în afară de spor la muncă 😊.
          A trecut vremea aia, acum avem câte o zi din astea importante. Deci vacanță e aici. Poate prelungită, poate nu, depinde.
          Ooooooof! Da di ce mi-ai zis toate astea? Acum, când eram cu cheile-n mână? 🙄
          Cum să îți mulțumesc? Spune tu, cum?
          Nu trebuie să știe ei. Eu știu cât contați voi, știți voi care, pentru mine!
          Te iubesc! Știi, da? Mulțumesc!

          Apreciat de 1 persoană

    • Issabela zice:

      Și aici pupici și mulțumiri, dulcea mea!

      Apreciat de 1 persoană

  6. Oana zice:

    Sărbători cu bine, Potecuț!

    Apreciază

  7. Sărbători frumoase, Potecuț drag! Și la mulți ani dragei Issa și lui Mugur!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Arca lui Goe zice:

    Sărbători cu sârg, Potecuț drag! Și la mulți ani dragilor poteciști Mugur-Issa! ♥️💯🌹🥰🌹🥰🌹🥰🌹🥰🌹🥰

    Apreciază

  9. sticri zice:

    Paste fericit! …. si linistit 🙂

    Apreciază

  10. La mulți ani i-am urat Issei noastre admirabile, dar lui Mugurel îi urez cu această ocazie! Să fie cu sănătate, dragă prietene!

    Dacă se pune de-o mică vacanță aici, îți doresc un Paște binecuvântat și fericit, Potecuță! Să ne reîntâlnim cu vești bune!

    Apreciat de 1 persoană

  11. anasylvi zice:

    Muzica a fost mereu prezentă în viața mea, de când îmi pot aminti, fie că a fost vorba de radio, discuri de vinil sau casete. Nu aș putea alege numei o piesă pentru fiecare etapă, zău că nu. În copilărie, era o casetă cu muzică grecească pe care o știam pe dinafară, zice-se, și o cântam strașnic, apoi Maria Tănase, Gică Petrescu în combinație cu Vivaldi și Pagannini, mai poi prin cartier cu Azur, Generic sau Albatros, apoi epoca MTV cu de toate, fiindcă, oh boy, ce muzică se mai dădea, nu ca acum, intram in casă sâmbăta la 7 numai ca să văd European Top 20. Apoi, treptat, alte și alte descoperiri, din toate genurile inclusiv latino, manelele anilor 2000, muzica românească 😁 gothic și symphonic metal, iar in timpurile mai recente din noul mileniu ajungând la bossanova, jazz și country.

    Issei îi zic La mulți ani! de câte ori se arată ocazia, la fel și celorlalți sărbătoriți, toate cele bune!

    O zi minunată!

    Apreciat de 1 persoană

  12. Jo zice:

    N-am înțeles mare lucru din leapșă, dar mă alătur urărilor de bine pentru sărbătoriți. Să fie sănătoși și inspirați.

    Paște liniștit și ție și cititorilor tăi.

    Apreciat de 1 persoană

  13. psi zice:

    Sărbători cu Lumină și toate cu folos să ai!

    Apreciază

  14. Cri zice:

    Potecuță, voi prelua și eu leapșa, fiindcă tot gândindu-mă la melodii potrivite, am atras-o pe duduia muză.😀 Acum e oră de nani, așa că o voi compune mâine, pe îndelete și cu plăcere… ca pe toate lepșele cu care m-am delectat de-a lungul timpului.🙂 Noapte bună! 💕

    Apreciază

  15. CARMEN zice:

    Paște fericit, Potecuță!

    Petrece PAUZA cât mai plăcut si sa ne reveden/citim cât mai curând! 🤗

    Apreciat de 1 persoană

  16. Pingback: Leapșa melodiilor-povești – Gând Bun

  17. stefivoicu zice:

    Draga mea Potecuță, cei care scriu cu sufletul au nevoie atât de timp cât și de inspirație, așa că nu-ți face griji nu trebuie să-ți ceri iertare 🙂 Îți mulțumesc mult pentru că ai preluat postarea mea și că ai răspuns provocării. La mulți ani sărbătoriților!

    Sărbători liniștite, cu pace și lumină în suflet îți doresc! Să ne citim cu bine!

    Apreciat de 1 persoană

  18. Suzana zice:

    Sarbatori Pascale cu bucurie si lumina, draga Potecuta!
    Adaug si eu La Multi Ani Issei si lui Mugur.
    Cand rememorezi bucurii este tare bine! Si pentru tine si
    pentru noi!

    Pupici si zile cat mai placute! ❤️😘

    Apreciat de 1 persoană

  19. Mugur zice:

    Întâi trebuie să-ți mulțumesc pentru urări!

    Iar mai apoi… oare de ce nu am găsit în reader articolul tău? Dar nu-i bai, uite că te-am găsit.

    Că fugi… nu zic nimic. Și eu sunt ca și fugit, că scriu… mai mult nu. Dar te aștept să revii după „concediul” de pe blog.

    Apreciază

  20. Bianca Alina zice:

    Paște Fericit, draga mea! Te îmbrățișez cu inima! 🥰🤗🌹

    Apreciat de 1 persoană

  21. Gg zice:

    Paste fericit!
    Cristos a înviat! 🌹

    Apreciat de 1 persoană

  22. Paște binecuvântat, dragă Potecuță!

    Apreciat de 1 persoană

  23. Cristos a înviat! Sfintele Paști să-ți împrospăteze gândurile.

    Apreciat de 1 persoană

  24. Stefan Rof zice:

    Sper să ai o relaxare plăcută, fără blog, dar cu noi, aici, pe blog!😇
    O duminică liniștită îți doresc, Po!
    … și vezi, nu te învăța cu relaxarea, c-apoi greu mai revii aici.. glumesc!
    Numai bine îți doresc!🙏😇

    Apreciază

  25. adrianport zice:

    Nu ştiu dacă trebuie să spun asta, dar am luat o pauză cu articolul lăsat la jumătate ca să ascult Midnight Lady. Păsărelele lui Ion vor trebui să aştepte pentru după. Relaxare plăcută!

    Apreciază

Lasă un comentariu