Jurnal din capul meu 53

Bucuria săptămânii: încă n-am sărit gardul, dar zic hop, sper să nu fie cu belea. Am căutat mult după o idee de cadou pentru cineva care are de toate, e bărbat (deci e greu, mai ales dacă nu îţi e soţ, iubit, frate, cel mult verişor) şi sunt şi două evenimente de sărbătorit. Na, combină-le, fată. Şi am găsit ceva, va fi personalizat şi, ca de obicei, am emoţii. Că am păţit treburi cu din astea trimise şi nevenite la timp. Deocamdată e de bine, a spus că ar fi gata luni şi va fi trimis prin curier, tot luni. Nu ştiu ce să zic, eu încă sper. Azi e vineri şi e aproape seară şi nu am primit niciun semn, deşi mi-a spus că vom comunica pe parcurs. Dar bucuria că am găsit totuşi ceva rămâne. Vă zic eu vineri dacă s-a anulat sau nu 😀

Mirarea săptămânii: am visat ceva 😀 Nu, gata, staţi că vă zic. Dar serios că de la vis plec cu mirarea. Nu mă ocup cu interpretarea viselor, nu-s curioasă deloc, nu mă pasionează, nu nimic. Dar câteodată visez chestii ‘nteligente, nu ştiu ce face creierul meu noaptea, că ziua nu-i aşa. Dacă e adevărat că visele au legătură cu unele aspecte de peste zi sau cu altele din trecut, oricum cu ceva real, atunci e clar de unde vine. Dacă nu e aşa, şerpişorul ăla îmi dă de gândit. Şărpili, dacă nu-i de colo, e… de unde e?  Ce să fie, ce să fie? 😀
Gata, vă zic: m-am uitat săptămâna trecută la trei episoade din Quiet on Set: The Dark Side of Kids TV. Oameni bolnavi la căpuţ, ceea ce urmează să zic nu duce în derizoriu subiectul, eu nu asta intenţionez, până la urmă e vorba de un vis. Printre multe altele, toate nasoale, unele fete apăreau în emisiunile alea cu cartofi în mână, cu castraveţi etc. Sunt acuzaţii de abuzuri pe acolo, chestii grave, nu intrăm aici, dar se incriminează şi aspectele astea. Nu ştiam de emisiunile astea, dar de când am fost certată că am spus că şi acum îmi place Tom şi Jerry, nu mai zic de emisiuni de copii. Am fost certată că e violenţă asupra animalelor în desenele alea şi nu e voie să spui că te amuzi că primeşte Jerry bătăiţă. În fine, revin la vis.

Azi noapte, în vis, mă uitam cu câteva persoane la desene animate. Atât s-a putut, ce vreţi? Erau două personaje copii, dar desene. La un moment dat, a apărut un şerpişor, tot desen animat, care a scos limba. Şi cineva a spus că asta nu e deloc pentru copii, că are conotaţii. Şi… nu mai ştiu ce a urmat, că atât am ştiut azi dimineaţă din vis, dar primul gând a fost ăsta: e sau nu e nepotrivit un şarpe desenat care scoate limba? Dar dacă cineva îţi spune că cel care a făcut desenul avea obiceiul să spună nu ştiu ce copiilor sau avea gesturi nu ştiu cum, oare nu devine brusc ceva obscen şarpele ăla? Ţine de bagajul din minte, de cât de bolnăvioară e mintea care judecă ce vede sau, din contră, de cât de sănătoasă e? 🙄
Mie nu mi s-ar fi părut. Dar, cum spuneam, creierul meu pare mai activ noaptea, poate ar trebui să ţin cont şi să văd altfel unele aspecte.

Melodia săptămânii: pentru puţină energie.

Acest articol a fost publicat în Jurnal din capul meu. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Jurnal din capul meu 53

  1. Floare de mai zice:

    E de gândit dacă și desenele animate au ajuns să aibă”conotații”.Ori cei care le fac au mintea”bolnăvioară”,ori,nu știu….Dar ar fi culmea să înceapă să scrie și pe ele”interzis minorilor”.Pe vremea mea😀ne puteam uita liniștiți la desene,puține câte erau,fără a ne gândi la violență sau la….alte chestii.Sau,mai știi,poate Tom era violent cu Jerry😀

    Să ne spui dacă s-a potrivit cadoul😀

    Eu am visat de vreo două ori șerpi din ăia adevărați,mari și urâți,odată am reușit să mă feresc de ei,dar mai de curând mă mușcau de mâini.Nu știu ce înseamnă,nici nu vreau să aflu.

    Pupici cu drag !

    Apreciat de 1 persoană

    • Cred că mai degrabă ar scrie pe ele „interzise adulților”, la cum merg vremurile astea și la ce idei le vin unora despre cât de nocive sunt desenele, nevinovate, de altfel. Problema este că lor nu le pasă de copii. În cazul desenelor cu Tom și Jerry, unii s-au alarmat pentru că Jerry suferă și este violență împotriva animalelor, nu se gândesc ei la ce învață copiii din desenele alea.
      Să ai o zi frumoasă! 🤗

      Apreciat de 1 persoană

  2. Ecoarta zice:

    Mămuca mea zicea că șerpii din vis anunță vânturi puternice.
    Mă uit și acum, la venerabila vârstă de 150 de ani, la desene. La Chip și Dale, la Tom și Jerry și cam la tot ce prind. So what?! I think I’m fine! I’m not sure 😃 Mă relaxează!

    Apreciat de 2 persoane

    • Asta s-a adeverit. La mine e aproape final de toamnă de vreo 4 zile. Vânt, ploi, frig. Deci asta era 😊
      Corect! Suntem bine. Lasă-i să cârcotească cât vor. Noi ne distrăm și relaxăm la desene. Dacă ei se simt bine numai așa, urlând la lună, să fie sănătoși, ce să zic? Dar parcă i-aș compătimi puțin…

      Apreciat de 2 persoane

  3. Din câte știu eu, șarpele cam are obiceiul să scoată limba, deci trebuie prezentat așa cum e. Întotdeauna se va găsi cineva să critice orice, iar altcineva care să ia măsuri conforme. Dacă și cele mai bune desene animate sunt interzise copiilor, ce să mai zicem noi, cei care am crescut bine cu ele și nu am devenit violenți. Agresivitatea poate fi genetică sau învățată din viața reală, din familie, anturaj sau de la școală. Să nu dăm vina pe niște desene nevinovate.

    Apreciat de 1 persoană

    • Auoleo, păi stai, că dacă vorbim de violență, unele desene de acum sunt horror. Să nu mai zic de jocurile video. Nu, Petru! Ei zic de animalele care suferă, Jerry în cazul de față, n-au ei treabă cu ce învață copiii de aici…

      Apreciat de 2 persoane

  4. Ana G. zice:

    ‘Ai de mama mea! Mă numesc Ana, am 65 de ani și îmi plac desenele cu Tom și Jerry! Potecuță, eu am foarte mult timp de când nu mai primesc e-mail de notificare la postările tale. Și mai uit și eu, că-s bătrână!

    Apreciat de 2 persoane

    • Ana, să știi că nu știu ce se întâmplă, nu mă pricep deloc. Încearcă să îți mai pui încă o dată mailul și vezi dacă primești.
      Despre desene ce să zic, se pare că nu mai suntem în trend, pentru că e la modă să nu-ți placă nimic și să te supere aproape orice.
      Weekend frumos! Te pup!

      Apreciat de 1 persoană

  5. Cri zice:

    Mi-ai amintit de ceva, Potecuță. În urmă cu vreo lună, sau poate că două sunt, mă uitam eu împreună cu nepoțelul la un film cu un ursuleț din pluș. Mi-am zis că nu poate fi altfel decât film pentru copii, personajul principal fiind ursulețul acela. M-am înșelat, însă, fiindcă acesta a crescut la minte, odată cu băiețelul căruia îi aparținea, băiețel devenit acum bărbat… și filmul a devenit… nici nu știu cum să-i spun. Noroc că eram pe aproape, adică nepoțelul nu se uita singur…, de am putut închide… i-am explicat că e pentru adulți, am răspuns la avalanșa „Da de ce”-urilor puișorului, care bineînțeles că nu înțelegea de ce nu poate vedea înainte ursulețul, că-i plăcea muuuult de acesta.
    Iar povestea asta a mea, mi-a mai amintit de… cineva, de un fost coleg de serviciu care se uita împreună cu copilul lui de 4 ani la absolut orice. „Las’ să vadă, să întrebe, să învețe despre tot!” Era concepția lui.
    Cât despre Tom și Jerry, am observat și eu, de ceva vreme, violența…, dar copiii n-o iau ca atare, cred, ci ei doar se amuză, fiindcă mintea lor nu analizează, încă. Și noi, adulții, la fel…, „ne râdem” doar.
    Te pup, Potecuță!! ❤️

    Apreciat de 2 persoane

    • E greu acum să mai înțelegi ce e și ce nu e potrivit pentru un copil. Revin la jocurile video și zău, mi se par exagerate. Numai violență și scene total nepotrivite. Dar se pare că e altă generație și pentru ei e în regulă. Nu știu.
      Te pup, Cri! 🤗

      Apreciat de 2 persoane

  6. Issabela zice:

    Clar că mintea adultă e bolnavă, de nu mai lasă nimic la locul ei!
    Cu șarpele oniric e belea mare 😀 dacă te-apuci de studiu nu termini într-o viață. Oricum, pare de bine, că toate interpretările-s legate de spirit, adică nu pățești nimic rău 😀

    Apreciat de 2 persoane

  7. Tatar Lau zice:

    La vise, stau destul de bine. Am două care în copilărie s-au repetat de mai multe ori, identic. Cel cu șerpi era cel mai urât. Eram prins de niște sălbatici și aruncat într-o groapă cu șerpi. Toți șerpii, înfometați fiind, năvăleau către mine, mă sufocau prin strânsoarea lor

    Apreciat de 1 persoană

  8. Alex zice:

    Bună dimineața, dragă Potecuță!

    Da, e ciudată vremea din ultimele zile. După un început serios de… vară, de am sărit direct de la geacă la… tricou, vorba ta, parcă e sfârșit de toamnă. Frig și ploaie! Am văzut pe la tv că prin unele părți a venit și zăpadă! Să sperăm că de Paște nu vom sta în casă, la gura sobei, cântând…. colinde! 😀

    Ai deschis un subiect de foarte mare actualitate. Trăim niște vremuri ciudate rău. Nu știu ce se întâmplă cu lumea asta, dar e din ce în ce mai razna. Mulți oameni au ajuns să conteste și să respingă absolut tot! Ceea ce pentru atâtea generații ținea de normalitate, este contestat și… „demonizat”! Operele literare clasice, consacrate la nivel universal, nu mai sunt bune pentru că… „discriminează” sau promovează violența sau îngrădesc drepturile unora de a gândi sau de a fi… „altfel”! Serios? Atâtea generații au trăit în beznă și prostie și s-au trezit acum „neo-deștepții” să reevalueze totul? Ștergem pagini din istorie, din literatură, din artă, numai pentru că niște „minți crețe” nu mai vor să le accepte? Dar pe de altă parte, în numele aceleiași libertăți, acceptăm și promovăm atâtea alte ciudățenii și tâmpenii! Cum spuneai mai sus: desene animate de ultimă generație sau foarte multe jocuri care promovează o violență ieșită din comun, monștri și roboți care ucid și distrug. Alea sunt bune, nu? Ne împiedicăm de Tom și Jerry, care se șicanează „ca șoarecele cu pisica”, dar nu moare nimeni (!), dar acceptăm niște bazaconii oribile, total nedistractive și needucative. Cui folosesc aceste chestii oribile?

    Eu cred că toate aceste deraieri, cu pretenții de „schimbare de paradigmă” a lumii, trebuie respinse cu vehemență. Cu riscul de a fi etichetat în fel și chip, cum aud pe cineva prin preajmă că susține asemenea tâmpenii, îl taxez cu vehemență. Desigur, în viața privată fiecare e liber să aleagă și să aprecieze ce vrea el. Treaba fiecăruia! Dar când începe asaltul asupra celorlalți, vrând să impună „neo-ideile”…. atunci nu mai pot să tac! Doamne, ce traumatizați am trăit noi în copilărie, când bunica ne povestea…. „Capra cu trei iezi”? Uitați-vă pe manualele celor mici, din primele clase. Nu mai găsești o poveste din cele pe care le știam cu toți și cu care am crescut! Și ne mai mirăm de copiii de azi că nu mai știu să spună o poveste sau să relateze între ei un film pe care l-au văzut! Sunt multe de spus…

    Numai bine îți doresc și o săptămână frumoasă! 🙂

    Apreciază

    • 😀 😀
      Colinde nu cântăm, asta sigur. Despre zăpezi nu ştiu ce să zic…
      Am plecat sâmbătă dimineaţă de acasă pe frig şi nori şi vânt. Am luat o geacă grosuţă şi lunguţă. Sâmbătă la prânz când am scos iar nasul în lume, erau oameni în tricou. Am plecat din oraş, fără să apuc să mai trec pe acasă. Şi unde am ajuns, tot în tricou erau oamenii. 😀
      Azi dimineaţă iar frig, iar ploaie. Ce să mai înţeleg?
      Alex, şi despre generaţiile de azi se vorbeşte de parcă toate cele de dinaintea lor au fost zeităţi şi ei sunt vai de ei. Deci nu are sens să ne mirăm. Tâmpenii vin din toate direcţiile şi nu ştiu unde se va ajunge…
      Numai bine îţi doresc!

      Apreciază

  9. anasylvi zice:

    Dă-o-ncolo de treabă, că nu mai poți nimic nici să vezi, nici să visezi cu jocurile astea ale minții. Toate sunt iluzii oricum, deci de ce ar conta? Gândurile bune, frumoase se cultivă, celelalte se smulg precum buruienile, că toată lumea le are la un nivel sau altul, vorbele frumoase se cultivă, se învață folosirea lor. Asta se va traduce în faptă, care ea are cea mai mare importanță. Ce contează că vezi un serial violent sau joci un joc violent, dacă faptele tale nu reflectă respectivul aspect? Sunt aspecte ale vieții noastre, ale lumii noastre, chiar ale chestiunii de a fi om. Nu le putem ocoli sau păcăli, dar putem să facem în așa fel încât să nu fim noi cei păcăliți, atât cât se poate la momentul respectiv.

    Mie șarpele care scoate limba mi se pare jucăuș, oricum pentru mine e un gest de joacă ăsta, nu de obrăznicie și cu atât mai puțin alte conotații – mă rog, acum depinde si cum se scoate limba 😁 În unele culturi cică ar fi chiar un semn de respect.

    Mulțumesc pentru muzică, e tare fain Marco Antonio.

    Apreciază

  10. Jo zice:

    Păi în natură, șarpele scoate limba. Eu așa am văzut la National Geographic. Cică așa miros ei. Șerpii sunt surzi și miopi, așa că mirosul e de bază, iar informațiile despre miros le colectează prin limbă. Na! Deci desenul animat era cât se poate de veridic.

    Apreciază

  11. Jo zice:

    PS În desenele animate cu Tom și Jerry, Tom era cel care o încasa, de regulă. Altfel serialul s-ar fi terminat de la primul episod. 🙂

    Apreciază

    • Păi da. Dar Jerry e mai mic şi cred că de aici şi isteria aia cum că e violenţă şi bau-bau acolo.

      Apreciază

      • Jo zice:

        Iarăși adulți care nici măcar nu-și mai amintesc despre ce este vorba în desenul animat. Este vorba despre antagonismul ancestral dintre pisici și șoareci, ilustrat nostim. Sunt convinsă că Jerry se distra maxim când era alergat de Tom. Cel puțin așa îmi amintesc eu. Adesea mi-era milă de săracul Tom. Oh, well, never mind.

        Apreciază

Lasă un comentariu