Povestea unei file de istorie

Facem un pariu? Dacă e cineva pe aici care nu a auzit piesa „We are the world”, îmi daţi fiecare câte o cioco? Mbine. Deci mâna sus cine nu a auzit niciodată piesa „we are the world”. Am ştiut eu, mulţumesc, vă dau adresa? 🙂
Dar despre cum s-a ajuns la piesa asta şi cam ce s-a petrecut la înregistrări, în ce condiţii a fost înregistrată şi cam cum s-au comportat cei adunaţi acolo (şi a cam fost crema cremelor, să nu fie discuţii) ştiaţi? Aici nu mai fac pariu, s-ar putea să pierd, eu recunosc că nu ştiam. Şi recunosc, nu mi-am pus problema, deşi cred că am ascultat piesa asta de ţ… j de ori. Dar uneori trecem pe lângă noi oameni, fapte şi cuvinte şi vedem numai suprafaţa. Poate numai răul sau, din contră, numai poleiala, şi de substanţă nu mai avem timp sau chef sau stare. Sau putere de înţelegere, că pentru asta e nevoie de urme de suflet. Sau, din contră, justificăm absolut orice faptă deplasată şi găsim scuze, fără să le căutăm.
Dar am deviat. Ştiam de ce a fost făcută piesa, dar nu ştiam alte detalii. Pe care le-am aflat aseară, văzând documentarul The Greatest Night in Pop, pe Netflix. Paranteză: incredibil de frumoasă e Cyndi Lauper! Da, ea apare şi „acum”, şi e woow! Nu o ştiam „azi”, nu am mai văzut-o de ceva timp.

Erau deja celebri, dar parcă azi, ştiind cum au evoluat, să îi vezi atunci, aşa cum se şi spune în documentar, ca pe nişte copii în prima zi de grădiniţă, dar pe care era nevoie să îi ţii în frâu, că de-ar fi scăpat, ar fi dus la un dezastru, e o imagine fantastică. Bob Dylan care se simţea inconfortabil cu multă lume în jur? Michael Jackson care întreba dacă a cântat bine partea lui? Heeeeei! Păi eu cunosc „mititei”, şi nu la stat, care au impresia că sunt cel puţin Everestul în materie de muzică şi care nici picaţi cu ceară nu ar întreba dacă a fost bine ce-a fost. Dar poate de aia sunt mititei. Poate tocmai de aia. Cumva, poate că există o balanţă între valoare şi orgoliu. Între talent şi epatare. Între Om şi părere despre om. Poate.
Înţepăturile între ei, glumele lui Ray Charles şi cireaşa când el îl conduce la baie pe Stevie Wonder sunt toate absolut delicioase, dincolo de informaţie, dincolo de fila de istorie, dincolo de noi, toţi cei care am admirat sau iubit cel puţin un nume dintre cele 46 prezente acolo.

O singură noapte, după o seară complicată pentru cei mai mulţi de acolo. Câteva ore şi a rămas ceva ştiut de generaţii întregi.
O idee, ar spune unii. O scânteie, ar spune alţii. Orice-ar fi, e de poveste.
Aşa că dacă aveţi Netflix sau chef de căutat pe net, nu cred că nu a apărut la liber, au grijă „băeţii” să palmeze, merită.

Foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

63 de răspunsuri la Povestea unei file de istorie

  1. anasylvi zice:

    46 de artisti erau acolo? Trebuie sa fi fost, intr-adevar, un eveniment, o nebunie. Nu e de ici, de colo.

    Apreciat de 1 persoană

    • Da, Ana! Unii dintre cei mai cei. Prince a lipsit deşi era pe listă. Îţi dai seama cam ce a însemnat să-i aduni pe toţi? Şi cum au stabilit ziua mi se pare wooow. De fapt, era singura şansă. Caută-l, chiar merită. 😉

      Apreciat de 2 persoane

  2. sticri zice:

    Daca n-a fost si Taylor Swift printre ei, nu se pune, aia n-au valoare 🤣🤣🤣🤣.
    Toata lumea cred ca auzit melodia despre care vorbesti, dar vreau sa te intreb daca tu stii vreo melodie a lui Taylor Swift 🙂🙂, daca poti sa fredonezi ceva…
    Stiu, amandoi suntem din alta generatie, dar eu nu inteleg de ce e celebra TS….
    Nu am nimic cu cei care o plac si mie-mi place cum arata (doar), dar nu cred ca putem sa punem semnul egal intre artistii enumerati de tine si cei din prezent care-s generati doar de „departamentul de marketing”.
    Nu stiu ce am azi cu TS, dar azi peste tot am auzit despre ea…

    Apreciat de 2 persoane

    • Ai auzit azi pentru că a luat ieri o cârcă de premii foarte importante. Sticri, nici nu e cazul de pus semnul egal între nimeni, fiecare are publicul lui.
      Nu ascult Taylor Swift acasă, adică de plăcere, deşi nu cântă rău deloc şi piesele nu-s rele.
      Altceva vreau să zic. Oare ce-ar zice bunicii noştri despre Cargo? Despre Queen? Rammstein? AC/DC?
      Bon Jovi e mai bun decât Aurelian Andreescu? Hm.
      Ţine de generaţii. Sigur, poate astea de azi nu vor rămâne peste decenii, aşa cum au rămas cam toţi cei 46 din documentar. Dar unii vor rămâne. Pentru că uite, doboară recorduri de premii în muzică.
      Şi 2. Ăştia micii de azi nu ar fi avut şansa sau neşansa de a asculta prostii, dacă noi, cei de ieri, nu am fi permis cumva asta. Fiecare în felul lui.

      Apreciat de 2 persoane

      • sticri zice:

        Da, tu ai dreptate. Bag seama ca am devenit un „tataie” caruia ii place muzica veche. 🤣🤣🤣
        PS: Pt mine nu exista Cargo fara Kempes, solistul vocal de acum e „siropel”, n-are „metal” in voce. E doar parerea mea.

        Prin zona mea, rudele abia asteptau sa vina navigatorii din curse pe vremea lui ceasca pt ca veneau cu casete audio si mai tarziu cu VHS-uri cu filme si muzica cu artistii despre care vorbesti.

        Eu asa am luat contact pe vremea lui ceasca cu muzica buna.

        Ce vremuri, aveam dublucasetofon…🤣🤣 si copiam muzica …

        Apreciat de 3 persoane

        • E şi părerea mea. Şi vezi? Piesele pot fi la fel, nu e vocea „aia”. Şi e degeaba… nu sună deloc la fel. E ciudat, dar asta e. Când începea el era gata.
          Eheee, da. Tu de acolo, ai fost norocos. Prin partea mea, de prin „Cimişoara” se aprovizionau unii.
          Eu am avut, târziu, aproape în era asta, dar tot îl regret enorm, casetofon cu pick-up deasupra. Se putea înregistra de pe plăci pe casetă. Şi l-am dat, ca fleaşca ce mi-s. Şi acum caut în disperare să-mi trec o casetă pe alt suport şi nu găsesc aparate. Ţinând cont de contextul meu, nu contează care, e disperare. Dacă nici eu nu găsesc… mama ei de treabă. Deci ştii pe cineva care? 😀

          Apreciat de 1 persoană

    • Ecoarta zice:

      Nici eu nu înțeleg! Am auzit că e foarte deșteaptă și generoasă.

      Apreciat de 2 persoane

      • sticri zice:

        Te rog sa ma crezi ca eu am aflat abia recent despre TS ca e vedeta. Dar azi, a fost ca-n bancul ala cu Ceausescu. Deschideam radio, stiri despre TS, la TV iar era TS, citeam pe net stiri, iar TS, am ajuns acasa si am dat drumul la apa calda, iar TS 🤣🤣

        Apreciat de 2 persoane

  3. Ecoarta zice:

    Revin! Da și da, dar și nu! Nu am știut că Prince a fost invitat și nu a ajuns. Cântecul este o minune!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ecoarta zice:

    I-am scris lui Sticri! Telefonul meu iar face ce crede el că e bine! Musai să îl scot din uz!

    Apreciat de 4 persoane

  5. Ecoarta zice:

    Potecuțo, corectează mesajul, te rog! Ăsta (telefonul!) e turbat rău de tot!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Mulțumesc frumos și pentru această recomandare, Potecuță! Tot ce vine de la tine merită văzut.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Îmi place cum scrii, ești foarte talentată!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Diana zice:

    Oh, interesant! De notat.

    Apreciat de 1 persoană

  9. Jo zice:

    E uimitor cum majoritatea, chiar mai în vârstă decât Michael Jackson la vremea aceea, este încă în viață azi, pe când el… Și altă chestie ciudată… deși s-ar putea să mă înșel… ia-o ca pe o glumă, oricum, este faptul că grupul este format din albi și negri. Unde sunt interpreții latino? Gloria Estefan? Santana? Oare n-or fi fost invitați?

    Apreciat de 1 persoană

  10. Adrian zice:

    Aha! Știam eu cum ai început articolul ca ai văzut documentarul de pe Netflix. Ma voi uita și eu. Unul dintre artizanii proiectului parca a fost Bob Geldof.

    Apreciat de 1 persoană

  11. Kornnn13 zice:

    Intr-adevar meriți ciocolata. Una chiar de la Lindt.
    O reuniune de excepție, o minunăție de melodie, din păcate privită cu ochi nu prea buni de către Prince, datorită rivalităților binecunoscute. Probabil de aceea nu a dat curs invitației.
    Ah, era să uit. Marea surpriza a fost și lipsa Madonnei, care zice-se, spun gurile rele, nu a fost invitată pentru că se credea că nu o să fie în stare sa cânte asa ceva. Că nu o să fie la înălțimea celor de acolo. Ceea ce a cam facut-o să sufere. De aici și relația ei destul de rece, în ceea ce privește colaborarea cu mulți mari artiști.

    Apreciat de 1 persoană

  12. Stefan Rof zice:

    Mulțumesc pentru recomandare, pentru că n-am văzut nici piesa și nici documentarul.
    O seară liniștită îți doresc, Po!🙂

    Apreciat de 1 persoană

  13. CARMEN zice:

    draga Potecuta, imediat ce a aparut pe Netflix am vizionat minunatul film ♥ Eu ii iubesc pe artistii acelor vremuri… Au trecut 39 de ani de când a fost lansat hitul We are the World! Michael Jackson, Lionel Richie și echipa, au organizat ceva ce a ramas in istoria muzici, asa cum bine ai spus! Excelent filmul! Ce drag mi-a fost sa ii vad pe toti si sa aflu atâtea mici amanunte de culise! Colosal film! De ce oare a fost lansat abia acum ?! Dar oricum… ma bucur enorm. Nu obisnuiesc sa vizionez de mai multe ori un film, insa acesta merita vazut macar o data pe saptamâna, muuuult mult timp! ♥
    Ma bucur mult ca ai scris despre acest film! Si eu am o lista cu filme de recomandat, acesta era in frunte – dar nu stiu cand voi avea timp sa scriu un articol pentru „Clubul Cinefililor” 🙂
    Te pup. O saptamâna minunata sa ai!

    Apreciat de 1 persoană

    • Exact cum spui, ăsta chiar merge văzut de mai multe ori. Şi da, întâmplările şi poveştile de culise sunt delicioase! Toţi sunt atât de naturali, de faini, de… oameni! Şi când te gândeşti că au fascinat planeta… Foarte fain!
      Eu voi citi cu mare interes şi drag recomandările tale, când vei avea tu timp să scrii.
      Te pup, Carmen, şi îţi mulţumesc! Zi frumoasă îţi doresc!

      Apreciat de 2 persoane

  14. adrianport zice:

    Am intuit că trebuie să fie o desfătare şi tocmai de-aia nu l-am văzut în weekend, parcă nu aveam starea necesară. Weekend-ul ăsta nu-l mai ratez. Întrebare aberantă: Dacă ai putea băga o singură vedetă de la noi, cine ar fi? Din toate vremurile, deci, să zicem, de la Angela Similea la Fuego :).

    Apreciat de 2 persoane

  15. papagigli zice:

    Da, a fost un efort teribil. Sa aduni 3 tenori faimosi, e greu, din cauza contractelor pe care le are fiecare, dar 46 de celebritati? A fost un proiect care n-as fi crezut ca va reusi. Dar uite ca s-a realizat. Din nefericire pe politicieni ii doare direct in mijlocul Saharei de initiativa, de mesaj si de efortul astoara.

    Apreciat de 1 persoană

  16. Floare de mai zice:

    Potecuța mea dragă,am găsit un articol despre cum să înregistrezi o casetă pe un calculator/laptop în format Mp3 dar ți l-am trimis pe mesaj pe fb că nu am știut altfel cum.Sper să fie de înțeles😀.Pup și baftă dacă încerci !

    Apreciat de 1 persoană

  17. Recunosc, nu știam nimic despre cum a fost înregistrată piesa. O ascultam și gata. Și da, a fost acolo „crema cremelor”, cum bine spui.

    Apreciază

  18. 1lauralaly zice:

    „Check your ego at the door”. Asa au facut. Au lasat deoparte vedeta si au scos la iveala omul. Un regal. Asa am simtit. Iar finalul a fost emotie pura. Iar Stevie si Ray deliciosi,firesti.
    Noi suntem lumea.

    Apreciază

  19. Am trecut pe lista! 👏

    Apreciază

Lasă un comentariu