De la ce v-aţi luat?

O întrebare la care, în foarte multe dintre cazuri, nu cred că poate exista răspuns. Că unde-i lege… stai. Tocmai că nu e. Şi chiar de-ar fi… tot rău ar fi, pentru că, nu-i aşa, nouă nu ne place să respectăm. Că noi suntem liberi, nu ne lăsăm noi încorsetaţi în nişte reguli, legi, fie ele şi ale bunului simţ. Ne-am născut liberi, liberi zburdăm pe coclauri. Şi tot liberi ne doare-n cot de toţi, dar absolut de toţi, ceilalţi. Aşa, din libertate, nu că am fi noi… ăăă, am uitat ce voiam să zic.
Scara mea cu scara de lângă formează, cu mare indulgenţă un L. Sau chiar e un L, dar sunt eu modestă, nu ştiu. Şi modestia nu e legată de acel „mea”, că v-aţi prins şi voi că nu am numele scris pe scara aia, dar aşa ştiu de copil: fiecare a avut o scară sau un bloc la care era trimis când se împuţea treaba pe la raţele şi vânătorii sau ţară, ţară, vrem ostaşi, nu? Revin.
De câteva ori, stând seara în balcon, am văzut de la unul dintre geamurile celeilalte scări cum zburau diverse. Nu puteam descrifra exact ce de la înălţime şi doar la lumina becurilor, dar găseam a doua zi dimineaţa ce mai rămânea. Sub geamurile alea e trotuar, lângă e o curbă pe unde trec maşinile, că-i drum. Deci nu ai a treia variantă. Ori printre maşini, ori pe trotuar.
Şi găseam pâine, bucăţi de carne mâzgălite cu sos, semn că aia a fost o tocăniţă, oase, bucăţi de cartofi. Uneori, auzeam sunetul inconfundabil al apei aruncate pe trotuar, dar după cum arăta când pica pe jos, cel mai probabil aia era ciorbă, nu apă simplă. Şi apă să fi fost, tot rău s-ar fi numit.
Îmi imaginez scenariul: ieşi din magazin, deasupra sunt balcoane, faci doi paşi şi te trezeşti cu ceva-n cap. Ce ţi-ai putea dori mai mult?

Dar! Că aici vine marea problemă. După deviza: a furat, dar a şi făcut, omul ăla nu-i nesimţit. Să ştiţi şi voi. Nu! El de fapt hrăneşte porumbeii. Nesimţit e ăla care i-a strigat într-o seară să nu mai arunce pe geam, că poate trece cineva şi îi aruncă în cap. Că poate trece o femeie cu un bebe în cărucior şi aruncă pe el, că poate trece o maşină şi, un os pe parbriz, de la înălţimea aia, nu-i chiar un cadou, că, în fine, trotuarul ăla nu-i coşul lui de gunoi şi dacă tot vrea să hrănească sufleţele fără adăpost, poate coborî câteva etaje, şi poate lăsa mâncarea undeva, în colţ. Nţ. Mare greşeală a făcut. Că ce-a ieşit… nu vreţi să ştiţi. Da, ăla era un comunist infect care vrea să moară porumbeii de foame, că n-are pic de suflet, că din astea, de oameni cu frica lui Dumnezeu, că aşa se laudă cei ca omul care din mare bunătate ar arunca oala cu totul pe geam.
Acum, că de sub scara aia ies ditamai şobolanii să se înfrupte din mâncarea destinată porumbeilor, nu mai zic. Că n-am de ce. Şi nu, cum să omoare cineva şobolanii, ce aveţi, măi? Păi nu e şi ele sufleţele? Ce copii care pot trece spre şcoală când mănâncă şobo pe trotuar? Ce treabă avem noi cu copiii? Copiii să meargă printre maşini, nu pe trotuar, sub balconul celui cu suflet mare care hrăneşte alte sufleţele direct de pe geam.
Cum spuneam, e bine, suntem bine. Liberi şi frumoşi.

Dacă vă gândiţi că cele două scări care fac un L sunt într-o zonă dubioasă, nu că mă laud, dar nu-i deloc, dar deloc aşa. Că doar în zone dubioase nu există oameni cu suflete aşa de mari, nu? Şi nici alţii cu suflete mici care îşi permit să le strige să nu mai arunce resturile pe geam, că suntem totuşi printre oameni. Liberi. Mda. Atât am vrut să zic. Că suntem bine. Noi, ca naţie. Noi, ca oameni.
Şi nu, nu eu i-am strigat. I-a strigat cineva care l-a văzut. Când am ieşit eu în balcon, scandalul era în toi.

Foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

67 de răspunsuri la De la ce v-aţi luat?

  1. Oana Sava zice:

    Aproape că te întreb… suntem vecine?? Pentru că și la mine se aruncă ‘de sus’ cu resturi, pâine, oase etc, iar pervazul se umple, firesc, și de gunoaie și de găinaț de porumbei. Și da, am vrut să strig să nu mai arunce cu… dar mi-a fost rușine de alți vecini. Poate data viitoare las rușinea și o să strig. Că pervazul oricum nu se șterge singur, tot trebuie cineva să curețe mizeria.

    Apreciat de 2 persoane

  2. doar nicole zice:

    „O întrebare la care, în foarte multe dintre cazuri, nu cred că poate exista răspuns. Că unde-i lege… stai. Tocmai că nu e. Şi chiar de-ar fi… tot rău ar fi, pentru că, nu-i aşa, nouă nu ne place să respectăm. Că noi suntem liberi, nu ne lăsăm noi încorsetaţi în nişte reguli, legi, fie ele şi ale bunului simţ. Ne-am născut liberi, liberi zburdăm pe coclauri. Şi tot liberi ne doare-n cot de toţi, dar absolut de toţi, ceilalţi. Aşa, din libertate, nu că am fi noi… ăăă, am uitat ce voiam să zic.” Fără cuvinte. Și totuși, spun… și încă ce coclauri!!
    Iar personajele cu pricina, de gunoi menajer zic, dar nu numai, trebuie să fie raportate imediat, fără jenă sau obraz fin. Cu amendă și de toate, muncă în folosul comunității… mai zic? Of.

    Apreciat de 2 persoane

    • Of, draga mea…
      Am îndrăznit să spun asta cândva. Că dacă s-ar aplica legea…
      Nu mai contează cum am fost pusă la colț. Așa că nu pot decât să sper că cei ca tine nu-s puțini. Și cei ca mine. Dar sună a laudă și nu asta e ideea. Nu sunt perfectă. Absolut deloc. Dar prefer să cobor 6 etaje decât să arunc pe geam gunoiul. Știu că mă înțelegi, că faci la fel. Că e frică de lege, bun simț, rușine de vecini, orice ar fi, oricum s-ar numi tot e mai bine decât nimic din toate astea. Să o faci totuși și să strigi că tu ești bun samaritean, nu ca cei care nu aruncă deci nu le pasă de suflețelele alea… e fără cuvinte.
      Îți mulțumesc mult de tot!

      Apreciat de 2 persoane

  3. sticri zice:

    In urma cu vreo 2,3 ani era cineva pe scara care-si scotea gunoiul la.usa (ca sa nu-i puta in casa) si il ducea la ghena, atunci cand iesea din casa, chiar si a 2-a zi.
    Unii oameni i-au spus politicos ca nu e drumos, ca pute pe scara, etc …. darrr nimic.
    Asta pana m-a enervat pe mine si pur si simplu am luat punga si am varsat pungabde gunoi pe presul si putin pe usa acelui apartament. Evident ca putea pe scara dar a trebuit sa-si spele presul de la usa si sa-si curete usa. Am facut asta de vreo 3 ori si apoi apartamentul a fost eliberat, deoarece era cineva care statea cu chirie. Dupa o perioada l-am intalnit pe propietar care mi-a spus ca acei chiriasi se mutasera pt ca vecinii sunt RAI. 🤣🤣🤣🤣
    Pe mine m-a umflat rasul si i-am spus xe am facut. S-a uitat cam ciudat la mine (parca eram maimuta) dar a tacut si acum doar ne salutam.

    Eu nu zic sa faci ceea ce am facut eu, dar parerea mea e ca daca pe un prost nu-l faci sa sufere, nu o sa inteleaga niciodata prostia lui. Ca atare, eu i-as arunca inapoi in balcon punga cu gunoi, asta daca se poate. Ai zis ca blocul e in L, deci sunt ceva sanse si la etajele superioare …. cred…
    Sau daca nu, gunoiul pe care-l arunca pe geam + ceva de la ghena (urat mirositor) pus la el pe presul de la usa….

    Apreciat de 3 persoane

    • Sticri, ai făcut tu din astea?? Tztztz 😁
      Bravo! Nu mă bucur pentru om, dar a meritat-o. Că de vorbă bună și de „vă rog” se pare că nu se știe pe strada lor.
      Nu pot ce zici tu. Din multe motive: nu aruncă pungă, aruncă tocăniță și ciorbă și pâine înmuiată. Ce fac, adun cu mâna? Din balconul meu nu pot nimeri balconul lui. E închis și e distanță mare, nu-s bună la baschet, volei etc. Și nu aș face asta, că risc să arunc eu în capul cuiva.
      Și crezi că s-ar prinde? Tu îți dai seama că din ce-a zis celălalt că poate arunca peste cineva, el a înțeles că problema e că el hrănește porumbeii? Ce să-i explici? Asta a înțeles el, că ăla urăște animalele. Idio… pardon. Om de treabă, ce să mai? 😂

      Apreciat de 3 persoane

    • Ecoarta zice:

      Te felicit! Ai procedat corect!
      Okay:”politically correct 💯”!

      Apreciat de 3 persoane

  4. Suzana zice:

    De aia nu prea imi place sa trec chiar pe langa blocuri. Daca imi pica un ghiveci in cap? Ca unele mi se par ca stau ciudat, dar nu pot vedea daca au vreo ancorare.
    Dar scrum,tigara, praf, paine si apa am mai colectat. Totusi nu sistematic. Insa am capatat reflexul de a evita atunci cand pot. Daca nu, trec repede dupa ce evaluez locul! 😀
    Nu e bine, e chiar din ce in ce mai naspa. Cum am spus candva, or fi data astia cu vreun spray de prosteala. Ca nu imi explic. Adica imi explic cumva, ca desi sunt legi si reguli, nu mai are cine sa le aplice. Pana la urma unii nu inteleg decat de frica de a nu fi penalizati. Fara ea se simt liberi sa faca indiferent ce, din pacate.
    Mi-aduc aminte de gazeta de perete. Poza in actiune si pusa acolo… oare cum ar reactiona? Posibil si asta sa fie fara impact…

    Seara buna, draga Potecuta. Mereu se petrec pe la tine chestii ciudate.
    O bibliografie a realitatii noastre bizare… ❤

    Apreciat de 2 persoane

    • Suzana, sunt multe aspecte la care oamenii nu fac chestii de frică. Am auzit la un chef asta: bă, am băut un pahar de vin, las mașina aici, chem taxi, nu am chef să rămân fără carnet. Frică se numește. Nu se gândea neapărat la el, în primul rând, să nu pățească ceva, la alții, să nu dea peste ei, la mașina lui. Nu. La carnet. E rău? Eu zic că nu. Bine, omul era perfect lucid, dar la un eventual control, paharul ăla s-ar fi simțit. Și oricum, nu, nu te urci la volan dacă ai băut și punct.
      Cum am zis mai sus: că e frică, că e responsabilitate, că e bun simț, că e ce vrea să fie, bine că e. Că el altfel e liber să bea. Dar noi nu suntem liberi să nu se urce peste noi unul liber să bea?
      Dar unii zic că frica asta e sinonimă cu sclavia. Că ei nu e proști, că ei nu e fraieri să respecte reguli. Și da, ei… e printre noi. Și noi, uite, nu trecem pe lângă blocuri, că ne pot pica lucruri în cap. Pentru că ei… e liberi să arunce pe geam mizeria din casă. Și din ei.
      Oare prin alte țări chiar toată suflarea e educată? Nu. Unii nu aruncă pe jos de frica amenzii. Bieții, ce terorizați or fi…, nu? Nu cred. Și dacă sunt, foarte bine că sunt. Nu a murit nimeni că a dus o hârtie în buzunar până la primul coș.
      Am luat-o razna rău cu ideea că o regulă înseamnă îngrădirea libertății. Rău de tot.
      Nu doar la mine. Sau nu mereu. Uneori însă, le analizez și le pun aici.
      Îți mulțumesc! Seară bună îți doresc!

      Apreciat de 3 persoane

  5. Bianca Alina zice:

    Din păcate, știu și eu cum e. Într-o seară era să-mi cadă pe cap capacul unui borcan cu murături sau ce-o fi fost. Viața e grea, cum să cobori de la etajul 3?! A închis repede geamul, să nu văd cine e.
    Tot sper că lucrurile se vor schimba în bine, dar mă tem că sper degeaba 😟.

    Apreciat de 2 persoane

  6. Tatar Lau zice:

    Potecuță, eu am un iubitor de pisici vagaboande. Le aruncă mâncare pe geam. Mâncarea ajunge de multe ori pe pereții blocului sau pe mașinile parcate lângă bloc. Ba mai lasă și usa blocului deschisă, nu contează frigul, hoții, cerșetorii, mâțele lui să poată urca până la el la apartament(și-a pus senzor la ușă să-i sune soneria când se apropie animalele 😜).
    Poate sunt eu un insensibil la suferințele animalelor…

    Apreciat de 1 persoană

    • Exemplul perfect și concret.
      Dacă spuneți ceva, e clar că urâți animăluțele, nu? Că așa trag ei concluzii.
      Și da, restul nu contează…
      Dar de ce nu le ia în casă? E frig, totuși, în casă e cald. Păi ori le iubești cum spui, ori nu.
      Dar da, cred că suntem noi defecți că spunem că nu e normal să arunci pe geam nimic. Și că e foarte bine și normal să hrănești un animal fără stăpân. Dar fă-o frumos. Că nu e greu să cobori cu mâncare într-o pungă sau bol. Cu lapte cald, în bol. Nu e greu, știu sigur, pă părsoană fizică. Am suflat în bol, în lift, să nu ardă laptele. Puteam arunca pe geam, da… fraieră sunt și eu.

      Apreciat de 4 persoane

  7. Iosif zice:

    Caracterele mostenite genetic, ignoranta, aroganta, indiferenta, egoismul si (in)cultura cultivata în gangurile de cartier, asociate toate cu lipsa organizatiilor colocatarilor, a opiniei publice majoritare, conduc spre libertinism si anarhie generala, atât în societatea civila cât si în scoala.
    Trista realitatea contemporana citadina!
    O seara linistita, relaxanta si o saptamâna binecuvântata, draga Potecuta!

    Apreciat de 2 persoane

  8. daurel zice:

    Am aceeași părere cu Iosif, mai puțin ”caractere moștenite genetic ”.
    Conviețuire armonioasă!

    Apreciat de 1 persoană

  9. Diana zice:

    Aici e un fel de… paradox: regulile – oricare ar fi – ingradesc libertatea (indiferent cum o inteleg unii hominizi). Omul acela – nesimtit cum e – chiar e liber sa arunce pe fereastra ce vrea, iar cei carora nu le place sunt la fel de liberi sa intervina si sa il puna la punct – pentru „punerea la punct” exista (cel putin teoretic) niste politai sau instanta judecatoreasca (ultime solutii) care sa aplice legea; cand politaii nu sunt sesizati / nu intervin sau cand nimeni nu apeleaza la instanta (ca deh! cine vrea sa se lege la cap si sa reclame nesimtiti sau alte de-astea?) exista oamenii care procedeaza ca @sticri (tare faza cu gunoiul!) 🙂
    Pentru nesimtiti exista si „oprobiul public”, marginalizarea – dar cati se baga si la de-astea? Si, in unele cazuri, e de inteles: toti vrem liniste si armonie (uneori trebuie sa „luptam” pentru acestea).
    Exista legi – unele chiar bune – dar nu prea exista oameni care sa reclame incalcarea acestora si – mai rau! – nu prea exista oameni care sa aplice aceste legi (inainte de a se ajunge la instanta judecatoreasca). 😦
    Stiu ca suna ciudat, dar cam asta-i faza cu libertatea.

    Legea 61 din 1991 (de exemplu) pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice nu „interzice”, dar acolo scrie:
    „Pentru asigurarea climatului de ordine si liniste publica” bla-bla-bla… „Constituie contraventie savarsirea oricareia dintre urmatoarele fapte” bla-bla. La fel si în codul penal… Prin codul rutier, de exemplu, se regaseste de mai multe ori cuvantul „interzis”.
    Pe scurt: esti liber sa orice, dar o faci pe barba ta si suporti sanctiunile legii, oprobiul public etc..

    Altfel, de acord cu tine: vietatile pot fi hranite si fara a face mizerie. Noi cu greu am potolit o vecina are „hranea” porumbeii aruncand pe fereastra mamaliga, felii de paine si tot felul de de-astea (fix in fatza usii de iesire/intrare din/in scara)… Si aici sunt hranite pisicile, dar cei care le hranesc nu lasa acolo resturi, ambalaje etc. (dar nici asta nu s-a intamplat pana cand nu am „sarit cu gura” mai multi). N-a fost usor, a fost si cu scandal, dar acum suntem iar prieteni, toti (pana data viitoare). 🙂

    p.s. nu mai da lapte la pisici – sau caini – pentru ca, in general, au intoleranta la lactoza; puii trebuie hraniti cu lapte (special conceput sau diluat cu apa, cum se proceda „pe vremuri” – daca mama nu-i accepta sau alte cazuri cand raman fara mama in primele saptamani de viata), adultii mai putin spre deloc. 🙂

    Zi frumoasa, Potecuta!

    Apreciat de 3 persoane

    • Da, eu proastă că am crezut că sunt oameni care ştiu că nu trăiesc în copaci. Deci spui că suntem liberi să fim nesimţiţi? Excelentă veste. Îmi scot sălbăticia din dulap, că tot e iarnă.
      Cred că oamenii ăia care nu cheamă poliţia mai degrabă se gândesc că omul va putea înţelege de vorbă bună. Nu e vorba că nu vor să se lege la cap. Deci nu-i nepăsare, ba din contră.
      Stai liniştită, a fost o dată, la 2 noaptea, că nu aveam nimic în casă de mâncare pentru un pui care urla.
      Să ai o zi bună! Mulţumesc!

      Apreciat de 3 persoane

      • Diana zice:

        🙂 Nu esti proasta, dar unii sunt nesimtiti si sunt liberi sa fie nesimtiti („riscul” libertatii) – oricine e liber sa fie nesimtit, daca asa e (ne)educat – pentru acestia exista legile/normele de convietuire sociala (scrise sau nu); unii n-au coborat, inca, din copaci si trebuie adusi cu picioarele pe pamant (intr-un fel sau altul).
        Degeaba iti scoti salbaticia din dulap 🙂 nu poti fi nesimtita (chiar daca esti libera sa fii).
        Da, si cand ceilalti inteleg ca vorba buna nu are efect asupra unora trebuie sa faca pasul urmator, care implica destul de mult deranj.
        Si eu multumesc. Zi buna!

        Apreciat de 3 persoane

  10. M-a ferit Cel de Sus să întâlnesc astfel de exemple prin zona mea. Dar, cât am locuit în Baia Mare, am avut și eu astfel de vecini, nu că ar fi hrănit porumbei, ci atât de comozi încât își aruncau gunoiul de pe balcon. Orașele mai mari includ și specimene pe care nici nu știu cum să le caracterizez.

    Apreciat de 2 persoane

    • Cum nu ar fi hrănit, Petru? Oamenii ăştia nu vor recunoaşte veci că-s din junglă. Ei sunt liberi, ei sunt suflete mari care se îngrijesc de vieţuitoarele de afară: câini, pisici, şobolani, porumbei, gândaci, furnici.
      Du-te la unul din ăsta şi întreabă-l de ce a aruncat. Că aşa a avut chef, ce ai tu cu el, că are în pungă mâncare şi el are grijă de animăluţe şi tu, că nu eşti de acord cu asta, eşti un insensibil. Asta-i reţeta, Petru. Ăsta e tiparul. Şi dacă îţi permiţi luxul de a spune ceva, eşti taxat imediat de pe margine. Cum că mvaaai, dar bietul om, te iei de el.
      Mă doare stomacul. Tac.
      Zi frumoasă îţi doresc!

      Apreciat de 3 persoane

  11. Issabela zice:

    Ufff… era și la noi un specimen. Pe ditamai bulevardul, într-un loc fix, te trezeai cu o țigară aprinsă în cap. Am dedus chiar că venea de la etajul 7, tot repetîndu-se. Dar ce să faci, nu-i blocul tău, nu știi exact de unde vine, lumea înjură și trece… S-o fi mutat, că nu mai cad țigări nestinse de un timp pe bulevard.
    Mai aproape de mine, era un copac (copacul mai e…) plin ochi cu pungi din alea mici de plastic. Numărasem vreo 12 la vremea respectivă. Mai avea o pereche de chiloți, un maieu…
    La mine în bloc, am un castan în fața geamurilor și un plop in cealaltă parte a scării. În castanul meu a stat vreo 2 ani, cînd ne-am mutat, un… brad. Brăduț natural. Adică cineva de deasupra mea, rămas nedepistat, l-a aruncat pur și simplu pe geam după ce nu i-o mai fi trebuit. Pînă la urmă m-am enervat și am chemat ADPul, să-l dea jos și le-am mai dat și ciubuc, că a trebuit „să folosească scara”… Iar în plop a stat iarăși cîțiva ani un lighean de plastic, din ăla de vreo 60 cm diametru… Cum pnm să arunci un ligeam pe geam…? L-o fi dat vîntul jos, că nu mai e de-un timp.
    Etc…
    Nu prea am comentarii. Doar constatări…

    Apreciat de 2 persoane

    • Doamne! Şi eu ziceam de-o tocăniţă. Oricând aleg să primesc în cap o tocană în loc de-un lighean.
      Ce mai e de spus, Issa? Democraţie.
      Ăla cu ligheanul s-a gândit la un om necăjit, să îl găsească, să-l ia acasă. Acum că cineva nu s-a gândit la asta şi a plantat un plop care-a stat între lighean şi omu’ necăjit…
      Nu mai spun nici eu nimic. Ăştia suntem, cu asta defilăm. Că tot vine defilarea şi mândria mare de a fi român. De-am fi şi oameni înainte de asta…

      Apreciat de 2 persoane

  12. tink3rbe11 zice:

    Nașpa viața la bloc!!
    Oameni suntem dar taaare diferiți!
    Cu suflet sau fără suflet,bunul simț a dispărut în totalitate.

    Apreciat de 1 persoană

  13. ane zice:

    Tocmai la Sibiu? Mă mir că mai sunt asemenea specimene. Sunt soluții pentru ei.

    Apreciază

  14. rofstef zice:

    … io n-am astfel de gânduri. Stau la țară, iar dacă ceva mi-ar putea cădea de pe acoperiș, cu siguranță e Tommy. 😆Dacă cumva nu bea vreo două, trei beri, atunci nu-mi fac probleme pentru el, pentru că e foarte atent pe unde calcă. 😆
    Numai bine îți doresc, Po!

    Apreciat de 1 persoană

  15. Albastru Infinit zice:

    E cred că până la lege, trebuie avut bun simț. Din păcate am o cunoștință chiar la capitală și procedează exact cum descrii tu! I-am spus că eu seara ies afară și le duc lăptic, mâncare, apă caldă la două pisicuțe unde își au culcușul ceva mai departe de unde stau. E lipsă de bun simț!
    O zi frumoasă draga mea! 🤗❤️

    Apreciat de 1 persoană

    • Aşa e, draga mea, dar cei cărora le lipseşte cu desăvârşire nu pricep altfel. Dar dacă zic de amendă, iar mă muşcă de posterior cetăţeni cu simţ civic cum că nu e creştineşte să fie amendat un alt cetăţean plin de spirit civic. Aşa că eu nu mai zic nimic. Doar relatez din acţiunile celor plini de spirit civic 🙂
      Te îmbrăţişez! Să ai o zi bună!

      Apreciat de 1 persoană

  16. Potecutica mica si frumoasa, lasa aruncatul! brrrr! asta e nimic! of, da, este! nu e, nu e bine!
    am spus “brrrr!” ca mi-am adus aminte de altfel de aruncat. doamne ajuta, doamne fereste, a trecut, gata tac, aici in cladire! tac!
    Potecutica, eu de zgomot, galagie, harmalaie mor! de aia care zice ca-ti pica tavanul in cap. a mai picat el, dar de la ploaie. de asta nici pe Bob nu l-am mai vazut, ca nu mai stau eu la ultimul etaj. nici harmalaie nu aveam, doar ploaie. aici unde m-am mutat am petreceri. cu bataie lunga.
    Potecutica, e de rasu’ plansu’ daca ai scandal in bloc. ca aici nu vine politia asa oricum. vine numai la “ doamne fereste si ne pazeste!”. nu mai zic la ce.
    aici suni la consilu. auzi tu, consiliu.
    si nu vine nimeni. iti spune sa te duci tu frumos la usa omului sa negociezi problema, scandalul. da’ te duci frumos, nu cu tigaia, nu cu cutite si topoare iti zic aia. dar daca aia is criminali in serie, ce-or mai fi, ce faci? te duci pe riscul tau.
    oricum, nu ma duc. of! ce lume!
    uite asa, Potecutica!
    da’ tu cheama politia, cheama pompierii!
    hai, pup! 😊🤗♥️
    🤭

    Apreciat de 2 persoane

  17. “numai zic la ce” , corectezi tu, da? pup!

    Apreciază

  18. Ecoarta zice:

    Răspuns: niciodată!
    A, n-am pus întrebarea!
    Întrebare: când mama…(știți a cui mamă 😈) o să ne civilizăm și noi, măcar până la nivelul de a ne duce gunoiul la dumpster.
    Nu se aruncă gunoiul pe jos. Aici. Peste tot sunt coșuri de gunoi, multe de tot. Niciodată nu le-am văzut pline.
    Dacă suni la poliție, nu trec 5 (cinci) minute și-s la ușă. Și aplică legea.
    Te „învață” să fii disciplinat, de nu uiți cât trăiești!
    Ceea ce ai relatat tu, draga mea, mi-e cunoscut, dar din țară!
    Sincer, regret!

    Apreciat de 2 persoane

    • Stai liniştită, de coşuri de gunoi nu ducem lipsă. Altceva ne lipseşte. Dar dacă zic lege, se aprind sirenele unora, aşa că tac. Tac şi trag concluzii. Că ce am de făcut? Am înţeles că nu e voie cu învăţatul ăsta de frică. Nu-i de noi, şi dacă zic asta, se cheamă că-s naivă. Visătoare. Proastă. Plătită de „ăia”. Nu ştiu care-s ăia. Mondialii, cică. Momoa. Mamoa, Momona. Actorul ăla mişto? Că se pot crea confuzii la pronunţia numelui. Aş cam vrea. 😀 De Gates. Bill Gates. Iar aş vrea, are de unde. Omuleţi verzi. Cu ăştia nu, că nu mă înţeleg cu ei, nu ştiu limba lor.
      Concluzia: legile nu-s ok, e cruzime să dai amendă unuia doar pentru că aruncat pe jos. E strigător la cer. Ori se naşte educat, ori îl laşi aşa, din copac. Nu intervine nimeni, că aia se numeşte dictatură. Dacă spui că se educă, eşti gata, te-ai ars. 😯
      Şi evident, nu e decât vina lui… Decebal. În sensul că nu există vină. Nu omul ăla care îşi aruncă ciorba pe geam e de vină. Nu, el, amărâtul, e o biată victimă, e mieluţ la tăiere. Noi suntem măcelarii, cum ar veni. Ar putea fi şcoala, dar şi aia se ghidează după alţii care alţii se ghidează după alţii care… alţii impun cu nesimţire o regulă cum că nu e voie cu ciorba pe geam, care alţii… deci tot la mamoa ajungem.
      Am deviat, ştiu. Dar m-am răcorit. Că mi-am amintit de ceva ce mi-a făcut părul măciucă. Gata, a trecut.
      Te pup, draga mea!

      Apreciat de 1 persoană

      • Ecoarta zice:

        O, Doamne, știu, adică n-am uitat ce și cum! Hai să-ți spun ceva tare drăguț!
        Înainte de 2000, am fost consilier municipal într-un oraș din Câmpia Transilvaniei. Oraș în care, zdrobitul semințelor era ridicat la rang de „lege”. Peste tot erau numai coji. Într-o ședință îi ameninț pe gardienii publici cu desființarea dacă nu încearcă măcar să încetinească acest sport. Aveau la dispoziție și o H.C.M. Buuuun!
        Sâmbătă seara, discotecă. Tineret cât încape. Printre, fi-miu cel mare. In fața discotecii, băieții au ieșit să se răcorească, la un pahar de… semințe. Apar gardienii și îi legitimează. Unii au fugit, al meu (și nu numai!) a rămas. Carte de identitate! Numele era unic în oraș, contuzia era exclusă. „Mă, tu ești fiul doamnei consilier?! Da, sunt al ei.” „Mă, dați-le dracului buletinele înapoi că ăsta e fiul d-nei D. și ne omoară dacă îl amendăm.” „Nuuu, vă omoară dacă nu mă amendați, așa că scrieți amenda”!
        A doua zi, la „taxe și impozite” plăteam amenda fiului meu.
        El a fost, este și va fi un apărător al mediului, implicându-se în tot felul de acțiuni ecologiste. Atunci la luat „valul”!🤣😂

        Apreciat de 1 persoană

  19. Alex zice:

    Am citit cu tristețe toate comentariile de mai sus. Sunt atâtea exemple dureroase… Prea multe! Spunea cineva că nu oricine trebuie să locuiască la bloc! Oamenii care nu știu să respecte regulile de bun simț ale conviețuirii cu ceilalți locatari, ar trebui excluși din comunitățile blocurilor. Curățenia, liniștea, grija față de lucrurile și locurile folosite în comun – nu sunt „opționale”, doar pentru că fiecare om are dreptul la libertate. Pentru că libertatea implică obligatoriu și responsabilitatea. Și musai bunul simț, educația, civilizația!
    În fiecare dimineața, în drum spre serviciu, de la scara blocului și până la destinație, observ cu amărăciune cât de mare este nesimțirea unora. Oameni care mai au și pretenții, culmea! Iar dacă în familie un copil vede asemenea comportament, exact la fel va face și el, iar problema se perpetuează a nesfârșit! Ne place civilizația din alte țări, dar nu facem nimic pentru a urma exemplele bune!
    Numai bine, dragă Potecuță! 🙂

    Apreciază

    • Da, Alex, e foarte trist. Am înţeles tare greşit libertatea asta. De fapt, o înţelegem numai în cazul nostru. Eu sunt liber să arunc mizeria unde am chef, tu nu eşti liber să treci pe stradă fără să rişti să-ţi cadă-n cap. Câinele meu e liber să facă unde vrea el, tu nu eşti liber să mergi pe trotuar fără să calci în ce-a vrut să facă, eu sunt liber să tai copaci de pe stradă, tu nu eşti liber să mă reclami… ăştia suntem. Hai să ne bucurăm de românismul din noi.
      Îţi mulţumesc! Numai bine îţi doresc şi eu!

      Apreciază

Lasă un comentariu