Despre nişte încercări de ţepe

Azi dimineaţă, verificând mailul de blog, am găsit un mail de la o adresă cu supprortclientbrd. Pe yahoo. Ştiam ce urmează, dar l-am deschis. Aveam până nu cu mult timp în urmă, o teamă cronică, nu deschideam nici spamurile, să nu cumva să păţească ceva adresa de mail. Nu mai e aşa. Cumva, ştiu unde să vă găsesc dacă e să fie ceva. Dar nu mint, am deschis mailul ăsta sigură fiind că virusul sau ce e nu e chiar la uşă, că mai întâi trebuie să te convingă şi apoi să dai click. Nu am cont la brd şi oricum, n-aş fi dat adresa de blog la bancă. Şi da, am fost anunţată că a fost sesizată activitate suspectă cu cardul meu de la brd, card care nu există, şi am primit şi un IP de pe care s-ar fi făcut activitatea. Era sigla BRD şi un „click aici” cu roşu, pentru a mă loga în cont, pentru a-mi asigura cardul, pentru a opri activitatea suspectă. M-am oprit acolo, nu am accesat linkul, n-aş fi făcut-o nici dacă chiar aş fi avut un card şi cont cu adresa aia.
Ce vreau să spun e că, la o primă vedere, arăta ca un mail trimis de bancă. Doar la o primă vedere. Restul sunt detalii peste care e foarte posibil ca o persoană speriată că rămâne fără bani poate trece rapid şi cade astfel în capcană. Cel puţin ăsta nu avea greşeli gramaticale, aşa cum avea un altul, aparent tot de la o bancă, care părea scris de un copil de cel mult clasa a IV-a. Poate aşa şi era, cine ştie.

Îmi amintesc de o chestie care m-a amuzat tare de tot. Cred că am scris despre ea aici, nu sunt sigură (nu mai sunt sigură mai nou de absolut nimic). Eu sunt pe cartelă pe telefon, încarc direct cu opţiune şi nu am de gând să trec pe abonament, nici să ştiu că e gratis. Aşa că, cu zero credit, dar mii de naţionale şi nelimitate în reţea, n-am nicio apăsare să răspund sau să sun înapoi când nu pot răspunde. Bine, chiar la numere din Afganistan nu răspund, că nu ştiu limba, nu de alta.
Nu-mi mai amintesc exact despre ce-a fost vorba, parcă ceva câştig. Parcă. Am sunat, am vorbit cu un tip care vorbea aşa cum mai auzeam când treceam pe lângă stadion. Am întrebat ceva, de masochistă ce sunt, şi mi s-a spus „staţi că fac legătura la colegu. Ia, mă, vorbeşte aici”. Da, fix aşa s-a făcut legătura la acea firmă care pretindea că-i foarte tare. Normal că i-am râs colegului în nas şi am închis. Dar m-a amuzat tare mult.

De ceva timp, cam o dată la două săptămâni, pe numărul de fix de la muncă, mă sună un număr de fix. O voce care se străduieşte să pară profi, dar nu-i prea iese, recită rapid că-i de la firma Dof şi că am câştigat un premiu de 150 de lei, în produse, pe care-l ridic de la nu ştiu ce hotel din oraş, dar trebuie să am peste 60 de ani. Adică ce? Adică am câştigat numai dacă? Şi la hotel? Hai că asta sună bine. Dar stai, la hotel şi peste 60 de ani? Deci nu-i despre proxeneţi. Atunci despre ce-i? Păi stai că pot cerceta şi eu, că de aia am capul pe umeri. Şi am cercetat.
Pe scurt, nu-i nimic grav, e vorba că dacă eşti naiv, te duci la hotelul ăla, stai aiurea la o prezentare de produse de doi lei şi, dacă vrei un produs de 1,50 lei dar despre care ei spun că-i 150, adică premiul tău, trebuie să cumperi alte produse de 2 lei care costă 200. Simplu. Mă rog, e treaba lor.
Chestia e că stau prost tare la capitolul comunicare. Adică haideţi, fraţilor, educaţi-vă puţin personalul dacă tot ţepuiţi oamenii! Măcar să vorbească. Hai că nu e greu, se începe cu „bună ziua!”. Greu până aici? Data viitoare, vă las lecţia cu numărul 2.

Prima dată am zis doar un nu am, mulţumesc. A doua oară am spus aţi mai sunat, nu, mulţumesc. A treia oară am zis e firmă aici, vă rog nu mai sunaţi, a patra am apucat să zic: da, ştiu, şi săptămâna trecută am câştigat, dar de atunci până azi nu am împlinit… şi n-am mai apucat să zic nimic, mi-a închis în nas. Am scăpat ieftin, alţii au fost înjuraţi la telefon. Iooohoo, abia aştept!
Da, eu sunt eu. Dar mi-e milă tare de bieţii oameni care cred şi pentru care 150 de lei, chiar şi în produse, înseamnă ceva neaşteptat. Nu mai stau ei să se gândească că n-au participat la nimic, că n-aveau cum şi că nimeni în lumea asta nu-ţi dă nimic drept plocon, mai ales la telefon.
Şi nu cred că e nimic ilegal. Deci nu e cazul de sesizat autorităţi. Că dacă e cu prezentare de produse, chiar dacă e minciună grosolană asta cu premiul, nu te obligă nici să mergi, nici să cumperi. Deci ei se scot.

Voi ce tentative din astea de fraude ştiţi? Pătiţe de voi, nu astea la modă acum.

Foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

87 de răspunsuri la Despre nişte încercări de ţepe

  1. Issabela zice:

    Eu n-am pățit-o personal, Doamne ferește, sper să rămîn așa, nepățită… Nici din tîmpeniile cu click pe un link nu știu personal pe careva. Doar ce văd la cunoscuți pe fb și, cînd pun poze, pare al naibii de veridic (vorba ta, cele alfabete).
    Dar îmi bat capul cu alt gen de țeapă, pe care nu-l pot apuca de nicăieri și nu-mi ieae din cap, deoarece se poate întîmpla oricui, oricînd. Pățania Marinei, că nu mai are fb de aproape două săptămîni. A primit într-o seară notificare de la fb (așa a spus, că era de la fb) – dacă și-a accesat ea contul din Ghana. Nu, firește, le-a răspuns, iar ei (fb) i-au cerut poză cu buletinul, tot pe fb trimisă (deci nu mail, chestii), ca să verifice… E drept că nu corespunde pseudonimul de scriitor de pe fb cu numele din CI, dar se vede că poza e aceeași si că are și grup, și pagină de autor, care sînt intacte! Nu cred ca n-ar fi remarcat fb asta și, nu știu de ce, nu-mi sună parcă nici a acțiune fb. Și nici ce să faci n-ai.
    Ca și mine. De trei zile mi-au dispărut, tot pe fb, o gramadă de poze din albumele vechi. E negru în locul lor. Toată lumea mi-a zis că e un bug, că-și revine etc. Probabil. Dar, pînă atunci, m-am apucat să mi le copiez manual pe laptop, pt că nici download-uri mai mari nu mă lasă fb să fac…
    Eu tot fraude le consider și pe astea. Sau, mă rog, daune morale.

    Apreciat de 3 persoane

    • Vai, vai, vai!
      Marina dragă, îmi pare rău!
      Uf, Issa, nu vreau să o speriem pe Marina, dar nu are logică. Știu că persoanele publice, cele care au bifa aia albastră, fac asta tocmai pentru a nu le putea fi clonat contul și pentru a ști lumea că din 30 de conturi cu numele lor, unul singur e chiar al lor. Și da, acolo e cu dovedit că ești tu. Altfel, de ce ar cere buletin? Dacă o pățesc eu, cum dovedesc? Și ce, nu e voie cu pseudonim pe fb? Ba da. Altfel ar cere de la început act doveditor.
      Marina avea cu bifă?
      Sper să se rezolve repede și să fie chiar de la Fb asta. Oricum, în afară de a folosi contul, ce ar putea face?
      Dar acum se postează ceva pe el? Ca daca da, se poate da raport. Numai că atunci se închide contul de tot.
      Cu pozele nu știu ce să zic. E posibil să fie totuși o eroare. Când pune cineva mâna pe cont, nu se încurcă numai cu a șterge poze. Zic și eu.

      Apreciat de 1 persoană

    • Drugwash zice:

      Cu frica obţii orice. Să le dau date private unor fitecine din altă ţară pe motive fictive? Prost aş fi! Din păcate mulţi, prea mulţi, pică la faze de-astea. 😦

      Apreciat de 2 persoane

  2. sticri zice:

    Mama (pensionara) a unui cunoscut a fost la o astfel de prezentare si a achizitionat un scaun cu masaj care a costat doar 4500Ron …
    Evident ca a fost o teapa😂😂😂, dar a fost in rate fara dobanda.
    A reusit sa dea scaunul inapoi dar stiu ca a pierdut ceva bani.

    Apreciază

    • Câââât???? Vai! Și asta pentru acel premiu mirobolant de 150 de lei? Doamne!
      Deci gata, dacă mai sună zic că merg. Așa, de sanchi. Și pe urmă nu mai merg. Măcar să răzbun un om țepuit de ei. 😁

      Apreciat de 2 persoane

      • sticri zice:

        Stiu ca au sunat la usa acelei pensionare si i-au dat o crema pt dureri articulare si o invitatie intr-o locatieunde trebuiau sa-i prezinte niste produse.
        Asa s-a dus si a comandat acel scaun 😂😂😂

        Apreciat de 2 persoane

        • Mda, e clar. Păi de aia și sună numai pe fix și habar nu au unde sună, formează la întâmplare. Cine sunt persoanele care încă au fix acasă? Cele mai multe sunt persoane în vârstă. Dintre ele, unele sunt nevoiașe, altele singure și se bucură de socializare în orice formă, altele mai ușor de influențat. Sigur, nu toate. Dar ei mizează pe cele care se încadrează.
          Și pe la uși tot așa fac. Vin de obicei pe la 12-13 când cei care muncesc nu-s acasă, să fie siguri.

          Apreciat de 2 persoane

  3. Drugwash zice:

    În ziua în care cineva o să reuşească să mă ţepuiască, Terra o să explodeze în miliarde de ţăndări care or să se împrăştie prin galaxie. 😉

    Dar poate vrei să afli cine e acel „doctor” din Cluj pe nume Alex Dan căruia maică-mea îi virează lunar aproape toată pensia contra unor suplimente alimentare, după care mă sună (în ultima vreme doar încearcă, că nu-i mai răspund) şi îmi spune acid „du-te la muncă, trîntore”, uitînd că neglijenţa ei de acum 52 de ani m-a adus în halul în care sînt acum. Numărul lui e 0749-278401.

    Apreciat de 1 persoană

    • Dragoș, dacă o face voluntar, conștient sau nu, apă plată să fie acolo și tot nu răspunde legal decât în situații limită, în care acele pastile fac rău. Altfel… s-au dat unii doctori, au mutilat femei cu operații estetice și au clinici deschise în țară și în afară.

      Apreciat de 2 persoane

      • Drugwash zice:

        Chestiunea e complicată; după AVC-ul de anul trecut are impresia că a fost internată timp de doi (!!!) ani, apoi mai recent a devenit şase (!!!) ani, cînd de fapt n-a fost niciodată internată nicăieri. Şi, mai recent, pentru ea taică-meu a murit cînd eram eu mic, prea mic ca să-mi aduc aminte, deşi în 2009 eu am fost cel care s-a ocupat de înmormîntare cu tot ce presupune asemenea operaţiune. E clar că nu e conştientă de ceea ce spune şi face, dar nici eu nu am puterea de a-i impune ce să facă şi ce nu. Şi uite aşa am ajuns să depind de voi cei din virtual pentru propria mea existenţă, pe cînd ea se lasă pradă unor escroci. Şi ce pot face eu…? Nimic. 😦

        Apreciat de 1 persoană

        • Of. E complicat. Legal ar fi și mai complicat. Și nu cred că acel domn ar putea refuza o comandă numai din spirit civic. Nu știu ce să zic.
          Și dacă legal ai obține drepturile ei, deși înseamnă multe drumuri deci e exclus, ai deveni practic însoțitor sau care e termenul. Ai primi tu pensia ei, dar asta te-ar obliga să stai cu ea, să o întreții tu.
          Dacă nu e în pericol, nu știu ce ai putea face. Nu știu toate chichițele astea.

          Apreciat de 2 persoane

          • Drugwash zice:

            Păi da, asta am spus şi eu, că e complicat. Eu am o casă pe care trebuie s-o întreţin măcar teoretic. Ea are un apartament care poate oricînd deveni un pericol public; nu de mult m-a sunat spunînd „ce mi-ai făcut la casă?! am făcut cocă pentru biserică şi nu pot aprinde aragazul; vino să mi-l aprinzi”, în condiţiile în care eu n-am mai fost acolo de aproape doi ani de zile. Cum aş putea eu împăca situaţia? La dracu’ cu legea, aici e problemă umană.

            Apreciat de 1 persoană

            • Păi, Dragoş, eu înţeleg ce spui tu. E problemă umană, da. Dar ai trei variante: te muţi cu ea, să o supraveghezi, o aduci la tine sau o internezi pentru că, dacă spui asta, e evident că nu e ok să stea singură.
              Sunt valabile primele două variante? Atunci, pentru a treia, îţi trebuie lege. Că trebuie dovedit că nu se poate întreţine singură, că ar putea fi periculos pentru ea şi pentru alţii. Trebuie diagnostic pentru asta. Deci? Să o ia un străin în întreţinere… fără lege nu se poate. Chiar şi pentru treaba aia cu casă lăsată pentru întreţinere, trebuie să semnezi tu că eşti de acord să fie un vecin zi de zi la ea sau chiar să se mute cineva acolo şi când o fi să… să-i rămână apartamentul. Trebuie acte la notar pentru asta.
              Numai cu bunătate nu se poate. Pentru că omul ăla bun care face asta că vrea, dacă mama ta are o criză şi spune că i-a intrat în casă, poate înfunda puşcăria că a vrut să vadă dacă nu cumva a lăsat gazele aprinse sau să-i ducă o farfurie cu ciorbă. Înţelegi ce spun?
              Şi dacă nu face ceva care ar putea-o pune în pericol, aşa, din senin, nimeni nu vine să o interneze. Pentru că eşti tu. Şi câtă vreme vecinii spun că există un fiu, nu o ia nimeni. Tu trebuie să sesizezi problema, să spui că nu e ok. Dar şi aşa, dacă acele crize şi pierderi de memorie nu-s permanente, o ţin în spital puţin şi o lasă acasă. Că nu e internat permanent.

              Apreciat de 2 persoane

            • sticri zice:

              Dragos, chiar daca o sa ma injuri (sau nu), o sa zic ce am de zis. Vinde casa in care stai si ia-ti 2 garsoniere. Una o inchiriezi si o sa iei 200E/luna si in a 2-a o sa locuiesti tu. Evident, o sa trebuiasca sa renunti la „copilasi” (pisici), dar cred ca vei putea supravietui.
              Nu e cinic, e doar logic ceea ce-ti spun …. renunta la pisici, iar cand vei putea avea grija de tine, poate ca te poti gandi la animale de companie.

              Apreciat de 2 persoane

  4. Diana zice:

    Tentative: miliardari din Nigeria, probleme cu cardul bancar, ghiuluri de aur gasite tocmai in fatza mea, pe strada si oamenii care l-au gasit il vindeau ieftin ‘ca aveau nevoie de bani, invitatii telefonice la fel si fel de prezentari sau… am castigat o excursie la cucu-bau dar trebuie sa virez xxx euro intr-un cont s.am.d. De cei care sunau la telefon (pe fix), ca cel de mobil il dau foarte rar necunoscutilor (fie ei si de la firme de care am nevoie), am scapat cu o o replica simpla: „de unde stiti acest nr de telefon?” rostit cu ton de „scandal”. Inchideau imediat si nu mai reveneau.
    Țeapa am luat dela unii de la o librarie unde comandam prin posta („Prietenii cartii”) – in anii 1990. Am comandat o carte si mi-au trimis alta. Am zis ca nu e cea buna, am trimis-o inapoi. Au trimis alt colet – tot nu era acea carte… Am trimis-o inapoi… Au mai trimis vreo 3 colete, dar nu le-am mai ridicat de la oficiu. Banii nu i-am mai vazut!

    Cu „accidentu'” au speriat o prietena… dar ea nu s-a avantat si m-a sunat sa ma intrebe daca mama ei e bine, ca nu raspunde nici pe fix si nici pe mobil- culmea coincidentei! 😀 Era bine, in vizita la o vecina… dar isi lasase telefonul acasa. Au banuit pe cineva anume la acel moment, dar nu au facut cercetari.
    O amica si-a cumparat un brau cu nu stiu ce pietre – pe care a dat vreo 4000 de lei, la inceputul anilor 2000. I-am zis ca e prea mult, dar n-am avut cu cine. A platit in rate si a folosit braul doar de cateva ori. Au vrut aia sa-i vanda si o saltea de nu stiu care, dar n-a marsat – intre timp s-a prins ca-i smecherie.
    Probabil ca mai sunt si altele, dar nu-mi amintesc.

    Apreciat de 2 persoane

    • Daaa, şi eu am fost norocoasa aleasă pentru a primi o sumă imensă lăsată de un militar din ăsta fără moştenitori care nu avea ce face cu averea şi mi-o lăsa mie. 😀
      Vai, astea cu accidentul sunt urâte rău. Partea cu adevărat aiurea e că cele mai multe astfel de telefoane sunt date din închisori. Deci dacă nici acolo nu poate fi supravegheată şi controlată activitatea asta… ce să mai zici?
      Doamne, am ameţit citind suma aia. Bine că s-a prins. Cam târziu, dar tot e bine şi aşa. Of!
      Zi frumoasă, Diana!

      Apreciat de 1 persoană

  5. Diana zice:

    Eh, tot din astea știu și eu… Mai sunt și cele când vinzi ceva le olx și primești un link pe whatsapp pentru a-ți băga datele cardului pentru a primii banii…

    Apreciat de 1 persoană

  6. Suzana zice:

    Chiar daca nu am avut prin preajma astfel de situatii, am observat ceva ce ma enerveaza tare:
    primesc pe mail reclame, la obiecte pe care le vizionez pe telefon, sau despre care vorbesc cu cineva pe telefon. Ceea ce este tare de tot.
    Incep sa ma gandesc daca nu cumva exista o meserie de tepuit. Si poate are si un cod oficial, cine mai stie…
    Incercari de genul acesta sunt multe, din pacate. Insa sa nu uitam ca depinde de noi daca acceptam sau nu, indiferent despre ce vorbim. Se profita de un anumit gen de mentalitate care tresare la cuvantul ‘oferta’.
    Seara buna, draga Potecuta si sper sa fii ferita de tepe ca si noi toti! ❤

    Apreciat de 1 persoană

    • Ai perfectă dreptate, Suzana! Şi de aia zic, legal nu prea se răspunde. Că nu te-a jefuit. tu ai comandat, tu ai cumpărat, tu ai dat datele contului oricui le-a cerut, fără o minimă verificare. Deci oricât de rău sună, din păcate, în cazul ăsta, vina e în mare parte a victimei.
      Îţi mulţumesc mult! Şi eu îţi doresc o zi frumoasă!

      Apreciat de 1 persoană

  7. pfff,
    in Romania, cu animalutele de vanzare pe internet, a patit-o fiu’miu. el nu si nu, ca nu e teapa, da-mi mama bani ca imi trimite catelul. mda, a fost teapa.
    in Anglia, e jale. esti in pericol sa fii fraudat la tot pasul.
    sistemul de frauda pe internet e bine pus la punct.
    risti sa-ti fie furate datele personale
    primesti mesaje care nu sunt de la autoritati si ti se cer date personale
    esti sunat aproape zilnic de “diferite servicii” si de operatori indieni. blochezi numarul, dar esti sunat de pe altul.
    nu am patit-o! doamne ajuta!
    dar, am patit-o cu angajatori care nu te platesc si care folosesc contracte abuzive.
    era sa uit de anunturi false la proprietati de inchiriat.

    Apreciat de 2 persoane

    • Doamne! Ce trist! Nu sunt dintre cei care-şi înjură ţara la tot pasul, dar nici n-am mintea astupată deci percep realitatea. Şi din păcate, parcă zi de zi mă conving că lucrurile astea sunt cam peste tot. Nu ştiu de ce, cumva credeam că-n ţările civilizate nu e nici delăsare, nici corupţie, nici multe altele deci e mai curată treaba…
      Oooof!

      Apreciat de 1 persoană

  8. Jo zice:

    Eu am ”pățit-o” pe aia cu ”alo, mama, am avut un accident” – tipul cu vocea pierită. Dacă nu i-o tăiam scurt, trimitea pe cineva să ia bani de la mine pentru asigurare, ambulanță whatever. Șmecheria a ținut, din păcate, la mama octogenară a unei colege de serviciu.

    Apreciat de 3 persoane

    • Ooof. Tare, tare milă îmi e de oamenii ăştia. Am auzit o astfel de înregistrare şi mi s-a zburlit pielea. Nu ştiu cât de pe fază să fii în momentul ăla, să nu cazi în capcană chiar şi până la momentul în care-ţi vin la uşă. Că luăm scenariul folosit: e ora 3 noaptea, eşti trezit din somn de o voce care urlă şi plânge că tata, te rog, ajută-mă, mama, te rog, e grav… tu ai copil care nu e acasă…
      Nu vreau să mă gândesc la ce-i în sufletul bieţilor oameni! Sigur, de la momentul ăla, până când chiar dau banii la uşă, ţine doar de ei ce fac. Dar cred că cei mai mulţi, înţepeniţi de spaimă, nici nu se gândesc măcar să sune o altă rudă sau un vecin. Că ştiu că li se spune să nu-şi sune copilul că altfel va fi rău cu poliţia sau la tribunal. Şi deşi s-a spus de sute de ori despre asta peste tot, au fost şi campanii făcute de poliţie cu spoturi pe tv şi radio, tot mai cad în capcană.
      Şi cum am spus deja în răspunsul Dianei, mă înfurie tare faptul că cei mai mulţi sună din închisori în astfel de cazuri. Au complici afară, ei merg la uşă, dar apelurile din închisori se dau. Ce mama ei de treabă să mai spui? Răspund gardienii, poliţiştii, directorii de închisori? Îhî…, sigur că da.

      Apreciat de 2 persoane

  9. ecaleopi zice:

    De la ,,brd” primesc si eu, de cateva luni, chiar. Nu le deschid, am multa grija, nici nu le sterg, macar. Mai sunt vre o doua, trei, ciudatele.

    Apreciază

    • De obicei, le şterg direct. Dar ştiu că nu există nimic la deschidere, partea periculoasă e numai când dai click unde spun ei că trebuie să mergi pentru securizarea cardului. Că la click ori e doar secţiune de introdus datele care apoi sunt clonate, ori e virus. Deci pasul ăsta nu-l fac. Dar numai la simpla deschidere nu e nimic.

      Apreciat de 1 persoană

      • ecaleopi zice:

        Aaa, eu nici că deschid… Mă miră doar faptul că sunt atât de insistenți, nu ,,se lasă” deloc!

        Apreciază

      • Drugwash zice:

        Dar numai la simpla deschidere nu e nimic.

        Nu pot spune cu 100% certitudine însă cred că există posibilitatea ca şi simpla deschidere a unui e-mail, dacă e formatat în HTML, să conducă la infectarea computerului. Cel puţin teoretic, un script javascript poate fi activat la deschidere, iar acel script să aducă o bucată de cod periculos pe care să-l plaseze într-o zonă de autorulare sau – dacă există o metodă de exploit disponibilă – să-l ruleze instantaneu. Depinde de programul cu care se deschide acel mesaj – browser sau ceva de sine-stătător – de protecţiile pe care le are sau nu activate etc. Şi bineînţeles de sistemul de operare, dacă e vulnerabil la asemenea atacuri sau nu (Windows vs Linux vs Mac).

        Cel mai sigur ar fi ca mesajele suspecte să fie deschise în modul „text only” dacă aplicaţia permite alegerea asta, ceea ce elimină riscul ca un script să fie descărcat şi/sau rulat automat.

        Apreciat de 2 persoane

  10. Ana G. zice:

    Pe aia cu „accidentul” am pățit-o și eu, numai că la vremea aia băiatul meu nu avea vârsta de condus, deci i-am trimis la plimbare. La prezentări de produse am fost doar o dată, nu am cumpărat nimic, în schimb soțul meu, care a fost la multe prezentări, a cumpărat niște tâmpenii care la banii de acum ar costa 8 000. Că „sunt foarte bune, dar ești tu Toma necredinciosul”! Da, îhî, le-a folosit de colo mai încolo. Evident, de utile ce erau.

    Apreciat de 2 persoane

  11. Aura B. Lupu zice:

    Pe ăștia care vor să ia bani trișând, țepuind, mințind, excrocând, le-aș da o singură avertizare: vă țepuieste Șefu’ ăl mare, de nu vă vedeți. Am mai scris cred despre a asta, ,(scuze, Potecuță, dacă mă repet, și io că tine,

    Apreciat de 2 persoane

    • Aura B. Lupu zice:

      Mda, n-am apucat nici să termin de scris, nici să corectez. 😳 Povestea era cu un prieten care a vrut să ne păcălească cu câteva sute de euro, dar fiind bani pentru care io eram sclava Isaura și aveam nevoie de ei pentru mâncarea și hainele băieților, îți dai seama că n-am putut renunța ușor la ei. Am fost la preotul nostru confesor, ne-am rugat, era în perioada asta din an, înainte de Crăciun, și, după o săptămână de rugat, a venit prietenul cu banii înapoi. Spășit, rușinat, ne-a rugat să îl iertăm, nu mai dormise nicio noapte întreagă, îl ardeau așternuturile și-l bântuiam. Suntem prieteni și-n ziua de azi.

      Apreciat de 1 persoană

      • Drugwash zice:

        Unii au noroc. La mine n-a mers, Niculae nici nu mai răspunde la telefon, iar cei 1600€ pe care i-am dat ca să-şi ia maşină nu-i mai văd înapoi. O fi şi zeitatea asta selectivă…

        Apreciat de 2 persoane

        • Aura B. Lupu zice:

          Da ‘ i-ai cerut zeității astea cu subiect și predicat ce vrei? ascul

          Apreciat de 2 persoane

        • Aura B. Lupu zice:

          Ascultă pe toți. Răspunsurile doar le primim în moduri diferite.

          Apreciat de 1 persoană

        • Dragoş, cred şi eu foarte tare în ce spune Aura. Dar cred şi-n partea legală a lucrurilor. Am înţeles că i-ai dat pe încredere, n-ai niciun act cu semnătura lui. Ok. Ai vreun mesaj în care i-ai cerut şi a răspuns că n-are? El munceşte pe dincolo? Ar putea dovedi la o adică de unde avut bani de maşină?
          Că acum chiar de la sine, dacă el nu-ţi mai răspunde, nu se va rezolva. Dar dacă nu-ţi mai trebuie…
          Ştiu că dacă ai chiar şi un mesaj în care recunoaşte că i-ai dat, nu neaparat aşa: da, mi-ai dat, ci chiar şi „nu-i am acum” e suficient pentru poliţie.
          Vei spune că e complicat. Nu e. Că nu se rezolvă de azi pe mâine, da. Dar se poate rezolva aşa.

          Apreciat de 3 persoane

          • Drugwash zice:

            Lucrurile sînt mai complicate decît par. Am vorbit mai demult cu un amic de la Poliţie, i-am explicat pe îndelete situaţia şi mi-a spus acelaşi lucru: dacă nu am nimic la mînă prin care să recunoască, nu au nici ei ce-i face. Şi cum el nu răspunde şi am convingerea că cineva anume îl învaţă ce să facă (şi ce nu), n-am cum să-l „prind”. Decît poate să merg la el acasă, să-l aştept cînd vine de la muncă (dacă o mai munci) şi să încerc să înregistrez un dialog, dacă am cu ce. Dar să merg singur în cuibul ăla de ţigani acum, cînd se ştie cu musca pe căciulă, parcă nu-mi vine, iar dacă iau martori – presupunînd că aş găsi pe cineva dispus – e foarte probabil să nege vehement. Aşa că… 😦

            Apreciat de 1 persoană

            • Hmm. Deci n-ai nici mesaj. Ok. Mai e o variantă, nu ştiu dacă e acceptată proba audio, dar poate fi. Să sune un bărbat sau o femeie stăpână pe ea şi care la o adică poate intimida, să se dea drept avocat care te reprezintă. Ştiu, sună de râs. Nu să-l ameninţe, nu. Doar să spună că există probe ori whatever şi atât să fie, o ezitare. Că dacă-l iei repede, nu neagă. Înregistrată convorbirea şi gata.
              E o sumă mare. Eu nu aş lăsa lucrurile aşa.

              Apreciat de 1 persoană

            • Drugwash zice:

              Am trimis e-mail (fără viruşi 😀 ) şi ţie şi lui Cristi cu detalii ample despre ambele probleme, ca să nu ieşim aici complet off-topic. 😉

              Apreciază

      • Sunt sigură că există o pedeapsă, Aura!
        E bine că s-a terminat aşa şi că v-aţi recuperat banii. De admirat tare că aţi trecut peste şi sunteţi prieteni! Asta spune multe! Bravo!

        Apreciat de 1 persoană

  12. Încercări de fraude pe e-mail am tot avut și o să mai am, mai ales că primesc zeci de oferte de la diferite firme, probabil reale. Le șterg în fiecare dimineață cu conștiinciozitate. La telefon se întâmplă la fel, iar recent am fost invitat la un restaurant din Seini pentru a ridica un pachet cu produse de igienă și curățenie a locuinței, pe care cică le-am câștigat prin tragere la sorți. Am trimis-o pe soră-mea, căreia i s-a dat să completeze un document cu multe date personale, că a durat o jumătate de oră. La urmă, a primit un flacon de un litru cu săpun lichid. Pentru asta a trebuit să dea atâtea informații despre ea?! E ceva necurat și aici.

    Apreciat de 2 persoane

    • O fi firma de care am scris. Păi da, normal. Că au nevoie de date pentru campaniile următoare, să ştie pe cine să sune. Nu vor face nimic rău, doar vor suna şi vor trimite oferte în poştă. Şi da, vor da datele altor firme pentru acelaşi lucru: reclamă. Şi posibil clienţi…

      Apreciat de 2 persoane

  13. Iosif zice:

    E plin oceanul lumii virtuale de paraziti si de tipari,
    Care dintr-un instinct primar devin în timp tepari.
    În evolutia lor de la originile ou micromoleculare,
    De la Atlantic, prin fluvii, prin namol, balti si pe canale
    Se zbat pentru „nimic”, sfârsind adesea în „tigai” sau oale…
    Zile senine, magice si binecuvântate, cu bucurie, pace, fericire, sanatate, draga Potecuta !

    Apreciat de 1 persoană

  14. Bucur zice:

    Privind puțin dincolo de noi, dintr-o perspectivă mai înaltă, EU CRED că Universul va găsi mereu o cale spre a echilibra unele datorii karmice cu alte suflete, iar unul dintre ele este printr-o plată sub forma banilor!
    E doar o părere personală!

    Mulțumesc Potecuța de Dor și tuturor pentru toate mesajele pe care le-am citit. Unele m-au lăsat surprins de “ geniul” țeparilor!

    Apreciază

    • Mulţumesc frumos!
      Da, şi eu cred că undeva trebuie să fie un echilibru.
      Aşa şi e: sunt infractori, sunt ticăloşi, sunt de condamnat, da. Dar nu putem să nu recunoaştem că le merge mintea. Sigur, într-o direcţie greşită, din păcate. Dar chiar sunt deştepţi.
      O zi frumoasă!

      Apreciat de 1 persoană

  15. tink3rbe11 zice:

    Hmmm,păi nu știu dacă se încadrează ce-oi scrie dar…am câștigat odată acu vreo 2 ani pe la Dedeman .Un sms sec „ați câștigat un premiu ,vă așteptăm să îl ridicați…sunați la…” urmat la final de 3 prenume câștigătoare…

    Apoi…am fost anunțată printr-un mail că sunt moștenitoare prin nuj ce țară și să-mi confirm identitatea ,mai era odată, tot un sms nuj de la ce firmă și săptămâna trecută am cerut confirmarea unui mail de către Dedeman ,pentru autenticitate. Fals,normal…dar am avut retineri căci arăta foarte ok!
    Cu telefonul nh mă solicită nici un câștig deși sunt pe abonament de zeci de ani la firme diferite(,în timp).
    Ce să mai…suntem norocoși din naștere!

    Apreciat de 2 persoane

    • Da, exact cum spui, ăştia reuşesc să cloneze siteurile originale de trebuie să fii foarte, foarte atent să depistezi ceva suspect. Arată fix la fel.
      Pfuaiii, cu atâtea câştiguri şi tu. Nouă nu ne-ai dat din ele 😀 😀 😀
      Zi frumoasă îţi doresc!

      Apreciat de 1 persoană

  16. Cri zice:

    Eu nu am pățit-o, Potecuță, și nici ai mei apropiați, însă, o colegă de serviciu ne povestea în urmă cu câteva luni, că i-a venit la ușă prietena mai în vârstă, ce locuia în același bloc, plângând că au sunat-o unii și băiatul ei nu răspunde la telefon, de era disperată biata femeie… Din fericire, până la urmă, s-a rezolvat cumva, fiind vorba bineînțeles tot de o țeapă, băiatul ei era bine mersi, doar că -din nu știu ce motiv- de negăsit în acel moment. Într-adevăr, o mamă poate crede în povestea asta cu accidentul și de aceea, e înțelept să se consulte cu altcineva, poate cu o prietenă, cum a fost cazul colegei mele, înainte de a acționa. Nu mai știu detalii, cum au dat colega mea și soțul ei de fiul femeii, dar mi-am amintit povestea asta citind un comentariu dinainte. Bun, n-am luat țepe financiare, dar am luat din alea sentimentale…de aș putea scrie un articol, comentariul nu-mi ajunge. 😀😀

    Apreciat de 2 persoane

    • Aşa e, Cri. Sperietura de moment te face să nu mai gândeşti logic, nu mai ştii nici măcar că nici poliţia, nici cei de pe salvare, niciodată nu-ţi cer bani şi niciodată nu spun că vin la uşă după ei.
      Dar, cum spuneam, e uşor să spui de pe margine. Când eşti părinte, îţi pierzi cumpătul când e vorba de copilul tău. Pe asta mizează şi ei. Că obţin uşor banii.
      E bine că a fost aşa şi că acea femeie nu a rămas fără bani!
      Ideal în astfel de situaţii e, sigur dacă te poţi stăpâni şi realizezi pe loc că e ţeapă, să le dai de înţeles că îi crezi, să stabileşti întâlnirea, nu la adresa ta, în altă parte, că ei oricum nu ştiu unde stai, şi după ce închizi să anunţi poliţia şi să le spui punctul în care ai spus că te vei întâlni cu ei.
      Dar, repet, teroria e uşoară…

      Eh, alea sentimentale fac ravagii şi par greu de suportat. Dar te şi învaţă. Şi craii care se cred ei bărbaţi doar pentru că ţi-au dat o lecţie, rămân cu lauda. Că mai mult oricum n-au de unde.
      Te pup, draga mea!

      Apreciat de 1 persoană

  17. Ecoarta zice:

    De țepuit, slavă Celui de Sus, nu am fost țepuită. Nu spun „încă”, pentru că dacă la zecile de încercări la care am fost supusă n-au reuşit să mă convingă să fac te miri ce, de acum e şi mai greu. De fapt, cred, imposibil!
    Să mă apuc de enumerat toate câte-au fost, nu mi-ar ajunge o zi, poate şi-o noapte. Imaginația țeparilor este infinită. Totuşi, spun două care mie mi s-au părut „tare drăgălaşe”. Primesc un email prin care sunt anunțată că în contul meu de la banca X este depusă suma de $1.2 milioane. Pentru validarea sumei (adică nu era chiar intrată😂😂😂) să trimit toate datele mele personale şi, evident, nr contului, dar cont în care să existe minim $2000.
    Alta. Un alt email, cu un text ultimativ, să depun urgent într-un cont o sumă frumuşicã în „monede virtuale”😁🤔. Dacă nu o fac, m-au amenințat că „toate filmele şi pozele” cu mine vor fi publicate (ei erau deja în posesia lor!)
    Nu am avut, nu am şi nici nu voi avea poze pe rețelele din virtual.
    A, de la toate băncile din România am primit astfel de „oferte”.

    Apreciat de 2 persoane

    • Drugwash zice:

      În ce priveşte a doua a fost un film al cărui titlu nu mi-l amintesc unde de la o filmare reală a unui puşti care se masturba în faţa computerului, activată de la distanţă şi furată de hackeri, s-a ajuns la jaf armat, luptă pe viaţă şi pe moarte, toate filmate de către acei hackeri, iar personajele implicate care de frica expunerii pozelor/filmelor au acceptat şantajele escaladate au sfîrşit prin a fi inevitabil demascate şi au suferit consecinţe mult mai grave decît dacă acele poze/filmări ar fi fost expuse public.

      Aşa că, cel puţin teoretic există riscul ca cineva să capete acces la date personale/private cu care să pornească un şantaj ale cărui consecinţe cumulate să fie dramatice. Recentele cerinţe ale M$ ca dispozitivele pentru Windows11 să deţină obligatoriu cel puţin o cameră video de anumită calitate sînt cel puţin suspecte. Personal am acoperit camera de la notebook cu hîrtie plus bandă izolatoare, microfonul e pe Mute permanent, browserele nu au acces la cameră şi microfon iar HTML5 şi MSE sînt dezactivate implicit. O înregistrare de gen, manipulată cu uneltele sofisticate disponibile în ziua de azi, poate distruge foarte uşor credibilitatea şi chiar viaţa unei persoane. De aceea refuz orice aplicaţii gen conferinţă video sau cerinţe de gen ale unor firme/companii/bănci/etc.

      Fiecare e liber să-şi asume propriile riscuri după cum crede de cuviinţă.

      Apreciază

      • Ecoarta zice:

        Am avut de-a face vara asta cu nişte hackeri. Practic mi-au devastat facebookul şi instagramul. Dacă pe fb nu au găsit nimic, mi-au clonat de câteva ori contul de instagram. M-am liniştit, vorba vine, când am aflat că foarte mulți artişti valoroşi au pățit acelaşi lucru. De ce m-am liniştit!? Că eu sunt „un artist mai mic”😊.
        Adevărul este că dincolo de ecrane, colcăie o lume otrăvită, greu de depistat; milioane de identități false şi furate…

        Apreciază

        • Ştii ce mi se pare mie extrem de trist? Că lumea aia care colcăie otrăvită cum e… e aşa oriunde-ar fi, nu doar în faţa unui ecran. Şi că uneori descoperi otrava aia când îţi e lumea mai dragă. Dar m-am abătut din drum.
          Of, îmi pare rău că ai păţit asta. Eşti artist şi punct, nu eşti mic deloc, nu mai spune asta! 😉

          Apreciat de 2 persoane

        • Drugwash zice:

          În lume au existat dintotdeauna şi proşti şi răi. Combinaţia dintre cele două atribute e cea mai periculoasă. Însă la mijloc mai e ceva care poate schimba radical datele problemei: percepţia. Iar percepţia se poate şi ea schimba radical o dată ce sînt cunoscute motivaţiile şi scopul.
          Aşadar atunci cînd analizăm şi judecăm ceva, orice, trebuie în primul rînd să aflăm motivaţiile reale care au dus la acel eveniment şi scopul său final. Altfel riscăm să greşim. Asta trebuie să se întîmple de ambele părţi, dar evident nu prea se întîmplă niciodată. Din cauza asta e posibil ca unele acţiuni cu intenţii bune să fie înţelese greşit sau să aibă rezultate negative fiindcă iniţiatorii au greşit destinatarul.
          Deja a devenit o chestiune filosofică. N-ar trebui să „deschid gura” înainte de a-mi bea cafeaua de dimineaţă – o dimineaţă cam tîrzie azi, se pare. 😳

          Apreciat de 1 persoană

    • Şi tu ai refuzat meleoanele de dolari? No, apăi de aia suntem aci, merităm, zic. Că şi eu am refuzat de două ori pe mail şi o dată pe FB. Eheee, cine ştie pe unde-mi petreceam acum dimineţile dacă nu dădeam delete fără pic de remuşcare 😀 😀
      Şi cred, doar cred, că am dat cu piciorul unei tentative de amor cu ceva militar. Nu-s sigură că asta urma, am rupt legătura de la „hello, honey, you are so beautiful” venit la 10 secunde după ce-am acceptat cereri pe pagina blogului. Na, n-am strop de poză acolo, dar sunt so frumoasă 😀
      Şi probabil urma să mă cucerească şi apoi să-mi spună că vine să mă vadă şi apoi că a rămas blocat cu tot cu avere pe aeroport şi să-i trimit urgent suma x că şi cardurile îi sunt blocate şi e disperat.
      Îţi dai seama că l-am blocat înainte să-mi spună că e amorezat de mine şi să plece spre mine? Ce inimă de gheaţă am şi eu, zău aşa. 😀

      Apreciat de 2 persoane

  18. M-au sunat si pe mine cu povestea spusa pe repede inainte cu mama am avut un accident. Acu` nu ca ma laud, dar stiu fiecare inflexiune de voce a fiului meu, dar nu m-am abtinut si i-am spus tipului ca il sun eu imediat. A amutit cateva secunde dupa care mi-a raspus ceva de genul ” lasa, mama, rezolv singur”
    Cat despre mailurile care imi par ciudate, nici macar nu le deschid…

    Apreciază

  19. Alex zice:

    Urâtă situație și tot mai des întâlnită în ultima vreme. Sunt prea mulți cei care cred că numai prin asemenea înșelăciuni pot răzbi în viață, în loc să se apuce de un serviciu serios. Și se mai cred și mari „jmekări”, dacă le-a ieșit fraierirea unor oameni care nu prea au idee despre pericolele de pe net… Cred că dacă legea ar fi drastică și mai ales respectată și aplicată, mulți nu s-ar mai încumeta să încerce această cale de îmbogățire. Dar atâta vreme cât le merge și rar mai pică câte unul în plasa legii… „tâlharii” din online își fac de cap.
    Cu metoda accidentul mi-a povestit o solegă de la serviciu că a pățit ceva tare amuzant. O sună unul pe telefon într-o zi, cu o voce disperată: „mamă, eu sunt, am făcut accident! Am omorât pe cineva!” Culmea e că vocea… parcă semăna cu a fiului! I-a sărit inima femeii, dar a apucat să se uite în camera de alături, unde băiatul dormea buștean!!! Când l-a luat pe escroc la rost, s-a ales cu o înjurătură. Numărul nu a mai fost bun, atunci când a raportat situația la Poliție. Și asta e iar o treabă aiurea, cu cartelele preplătite, pe care le poate cumpăra oricine…
    Toate cele bune, dragă Potecuță! O zi minunată! 🙂

    Apreciază

    • Da, Alex, e calea rapidă de a face rost de bani, şi legea e aşa cum e sau respectată aşa cum se respectă, cum am spus, de cele mai multe ori, capii reţelelor sunt deja închişi şi de acolo sună… deci e metodă sigură. Şi cât le merge, de ce nu?
      Păi da. Că şi noi suntem taaaare zmei: cum adică să-mi ceară buletinul când cer o cartelă, cu ce drept? Ce, să-mi fure mie datele? Na, las’ să fim zmei şi proşti în continuare şi uite ce uşor se practică asta: că se iau câte 10 cartele dintr-un foc şi se fac tâmpeniile astea. Dar noi rămânem zmei, fără date furate de companii. De parcă la abonamente nu-i fix, dar fix aceeaşi treabă. Aşa mă amuză ipocrizia asta de nu-ţi pot spune…
      Să ai o bună!

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu