Ploi peste cuvinte

Îmi plouă-n idei şi cuvinte
Un fel de potop fără leac
Ce-mi seacă aduceri aminte
Şi tot ce rămâne-i să tac

Se-mbracă în picuri şi marea
Şi totul e plin de nimic,
Tăceri îmi inundă chemarea
Şi nu are rost să mai strig

Îmi plouă în zi şi în noapte,
Se umplu secunde de gol,
E malul abrupt între şoapte
Şi tac. Căci îmi e mai uşor.

Foto

Dragilor, fără legătură cu ce-i mai sus, de chiar că voi tăcea vreo două săptămâni. Ăsta e termenul maxim. Ăla minim nu ştiu cât e, depinde de chef şi inspiraţie. De luni intru şi eu, ca tot omul înregimentat în câmpul muncii, într-un, nu-i aşa, foarte meritat concediu. Şi na, ştiţi voi cum e când te iei cu una, cu alta…
Să nu vă bucuraţi prea tare că nu vă bat la cap, că vin înapoi.

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

84 de răspunsuri la Ploi peste cuvinte

  1. Issabela zice:

    Perfect. Simplu, concis, idee, rimă, ritm ❤❤
    Numai că… unde-i ploaia?!?!?! :))
    Anyway, concediu plăcut, Potecuță!

    Apreciat de 3 persoane

  2. sticri zice:

    Imi place poezia dar pe mine m-a fascinat acest vers „Se-mbracă în picuri şi marea”. POractic chiar asa este, se imbraca in picuri atunci cand ploua pe mare….
    Concediu placut!
    PS: Nu cred ca o sa stai departe de blog 2 sapt 😂😂

    Apreciat de 3 persoane

  3. Ecoarta zice:

    Draga mea cea dragă! Poezia e „absolutely amazing”!
    Să te bucuri din plin de fiecare clipă a concediului tău, să nu taci, vorbeşte cu soarele, cu norii şi ploaia, cu vântul mai ales, că eu te voi auzi! Să nu uiți că eu şi noi suntem aici şi te aşteptăm!🤗🤗🤗

    Apreciat de 3 persoane

    • Azi a fost o zi mai agitată emoțional. Din nimic. Am adunat cred oboseală și am mâțâit puțin ceea ce la mine se întâmplă rar de tot.
      Și acum iar am plâns, citind ce mi-ai zis. De emoție de data asta.
      Așa că ai înțeles cam cât de tare m-a atins și îți mulțumesc mult de tot! Te îmbrățișez, draga mea!

      Apreciat de 4 persoane

  4. rofstef zice:

    Stai, stai, stai !!!
    Îl vreau pe Potecuțu ăla mic să te înlocuiască până vi din concediu. Sunt sigur că abia a așteptat și el să se piardă prin tastaturi. 🤣🤣🤣

    No, Vacanță plăcută îți doresc și să te simți bine ! 🤗

    Apreciat de 2 persoane

  5. silviubogan zice:

    Impresionantă poezie. Concediu plăcut, Potecuța!

    Apreciat de 2 persoane

  6. Cri zice:

    Iar ne-ai topit cu niște versuri pline de miez, Potecuță dragă! ❤
    Mi-a plouat și mie cu… bucurie mare, citindu-te. Te îmbrățișez cu drag și îți urez o vacanță cât mai plăcută!

    Apreciat de 3 persoane

  7. Mona zice:

    Concediu plăcut, Potecuţă! Să fie cum îți dorești! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  8. Tatar Lau zice:

    De taci, lasă gândul să zboare către noi,
    ca stropii de ploaie să-i aducă-napoi,
    pe potecuțe vechi, dintre măslinii goi,
    🙃🙂

    Apreciat de 2 persoane

  9. tink3rbe11 zice:

    Plouă, plouă și la mine.
    Concediu plăcut Potecuță!
    Să ne citim cu bine și degrabă, cu articole haioase…chiar mi-e dor de unul!

    Apreciat de 3 persoane

  10. Floare de mai zice:

    Mie mi-e dor de tine,nicidecum să mă bucur că nu postezi,dar,da,ai și tu dreptul la o vacanțăăă !!!. Să-ți fie minunată și plină de inspirație !!!!.Să vii odihnită și cu forțe proaspete,să te bucuri de tot ce vezi și faci !!!!!.Pupici cu drag !!!!. Mulțumesc pentru versurile superbe !!!

    Apreciat de 1 persoană

  11. Iosif zice:

    Vacanta relaxanta, binecuvântata, mult binemeritata, iar pe potecile de dor, pe care-ai mers si altadata, sa ai în toate har si spor, sa crezi sa speri si sa iubesti, căci Viata este minunata ! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

  12. Suzana zice:

    Vacanta cat mai placuta, draga Potecuta!
    Si sper dupa ploaie sa vina soarele, mai ales in sufletel!

    Apreciat de 2 persoane

  13. Chiar o să ne fie dor de tine și de tot ce te reprezintă în rândurile pe care ni le așterni, cu ploaie, soare și zâmbete. Vacanță plăcută și revigorantă, din care să ne vii cu gânduri bune și vești pe măsură, Potecuță!

    Apreciat de 1 persoană

  14. Sa-ti ploua cu lumina, draga Potecuta, concediu placut. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  15. Jo zice:

    Na, că-mi veni și mie rândul să exclam: Superb! 🙂 Mi-a plăcut idea oximoronică ”potop care seacă” din prima strofă, ideea reluată sub o formă sau alta și în strofele ulterioare. Dacă ești atât de inspirată la plecare, obosită adicătălea, înseamnă că o să plouă cu metafore la întoarcere. 🙂 Tre’ să fac rost de-o umbrelă între timp. *wink* Și ca să vezi potriveală – plouă la București. Nu glumesc. Chiar plouă!

    Apreciat de 3 persoane

  16. „…Se-mbracă în picuri şi marea
    Şi totul e plin de nimic…”

    Pfff, monumental!

    Apreciat de 1 persoană

  17. condeiblog zice:

    Se scutură cămașa de pe-un nor
    Și lacrimi grele varsă pe pământ
    El plânge dinainte de-al tău dor…
    Cum vrei să taci? Noi vrem cuvânt!
    Tu ia-ți odihna aceea binemeritată
    De la serviciu, că e dreptul tău firesc.
    Dar nu de-aici, ci vremea asta toată
    Rămâi și scrie pentru cei ce te-ndrăgesc.
    🙂

    Apreciat de 2 persoane

  18. Iau asta ca pe o glumă
    Nu e ploaie, e furtună
    O furtună şi se ştie,
    Cu aspect de vijelie.
    Întreb şi eu, ca omu’
    Oare vine şi ciclonu’ ?
    Că-s sigur că de la anu’
    O să vină uraganu’ !
    Doar atât şi am tăcut:
    Să ai un CONCEDIU PLĂCUT ❤ !!!

    Apreciat de 1 persoană

  19. anasylvi zice:

    Vineri a fost o rupere de nori, dar cadenta atat de linistitoare a ploii din aceste versuri aduce un imn tacerii, spre deosebire de zgomotele furtunii.
    Concediu de vis! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  20. Să te bucuri de vacanță, Potecuță!
    Te așteptăm să revii, să ne încânți cu gândurile tale minunate!❤️

    Apreciat de 1 persoană

  21. Aura B. Lupu zice:

    Concediu fain, Potecuță! 💖💖💖

    Apreciază

  22. Camelia zice:

    Concediu plăcut Potecută, fără ploi și vreme urâtă!😍🌞🌞🌞🌞🌝

    Apreciază

  23. Să ai timp bun!

    Apreciază

  24. Concediu plăcut, Potecuță! Să ai vreme faină! Nu ca în versuri…😉

    Apreciază

  25. elenamarinalexe zice:

    Să curgă ploi peste toate gândurile, inimile …să curățească sufletul.
    Ador toamna cu ploile ei cu tot, draga mea❤🌦

    Apreciază

  26. Alex zice:

    Minunate versuri! tare bine asortate cu acest început de toamnă, care ne-a surprins puțin.
    Vacanță plăcută, dragă Potecuță. Și numai bucurii pe oriunde vă veți plimba! 🙂

    Apreciază

  27. Roximoronica zice:

    Mă întreb ce ingrediente are un concediu de poetă. Oricum, vacanță plăcută, dragă Potecuță!

    Apreciază

  28. I zice:

    Versuri de toamna tarzie.. foarte vizuala emotia pe care o lasa in urma. Nu stiu de ce dar ultima strofa m-a dus instant cu gandul la „The sound of silence”. Si acolo versurile sunt o nebunie, iar interpretarea celor de la Disturbed.. epica.

    Apreciază

  29. Zina zice:

    Unii pleacă, alții revin…
    Să ai un concediu minunat, Potecuță! ♥

    Apreciază

  30. Sper ca te-ai distrat in concediu și nefericirea de la zilele trecute cu wp nu ti-a stricat buna dispoziție

    Apreciază

Lasă un comentariu