Şi reclamele pot fi inteligente

Sursă foto
Tăceri găzduite de Carmen

Acest articol a fost publicat în Miercurea fără cuvinte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

50 de răspunsuri la Şi reclamele pot fi inteligente

  1. Inteligente și amuzante. Nu-mi place violența, dar cea cu ciocnirea mașinilor tatuate mi se pare foarte reușită. Mulțumesc pentru delectarea de miercuri, Potecuță!

    Apreciază

  2. Maria zice:

    Face a book 🙂
    Happy WW!

    Apreciază

  3. firdeiarbainbataiavantului zice:

    Reclame pline de spirit. Îmi amintesc când eram eu student şi când revistele străine nu se găseau pe toate drumurile, mi-a plăcut mult o reclamă din Paris Match (sper că nu mă înşel), la Dubonnet. Reclama era afişată în tunelul metroului, unde la un moment dat apărea „Du”… după ce metroul mai mergea puţin apărea scris”Du bon”… pentru ca în final să apară „Dubonnet”. Cei care ştiu franceză pot aprecia jocul inteligent de cuvinte.

    Apreciază

  4. Iosif zice:

    Pentru cineva cu imaginatie bogata, fiecare imagine poate fi transformata, într-o poveste cu „A fost odata…” care, daca ar fi publicata, ar schimba paradigma vietii, pe planeta toata…
    O zi binecuvântata, cu pace, bucurii si frumuseti din lumea toata, draga Potecuta !

    Apreciază

  5. Ana zice:

    Poza cu furnicile este tare faina! 😁

    Apreciat de 1 persoană

  6. ane zice:

    Poluarea (frunza) este foarte reusită, ca reclamă. Comit o infracțiune; ti-o fur. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  7. Ella zice:

    Mie îmi place reclama de la Pepsi … nu sunt bune amandoua, dar din doua rele prefer Pepsi!
    Nu pot sa sufar violenta domestica … asa ca este foarte adevarat: „Fighting women’s abuse together” indifferent de rasa sau religie!!!!
    O zi placuta Potecuta draga! Pupici! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  8. Victor zice:

    „Reclama e sufletul comerțului”, eu așa știu, și nu de ieri, de azi. Am vândut ani de zile prin piețe și prin sate acum mulți ani, asta pentru că ani de zile am pus grădină și pepeni, suprafețe mari, așa cum am pus și cartofi, hectare, iar toată producția, cum e normal, am scos-o la piață și prin sate.
    Zâmbesc și acum gândindu-mă la acei ani ai tinereții, la momentele în care strigam din căruță marfa mea dulce (pepeni) ori cum, pe la tarabe, eram ocolit de cumpărători fiindcă mergeam îmbrăcat altfel decât vânzătorii obișnuiți. Eu mergeam îmbrăcat cu cămașă călcată la dungă, deh, ziceam să-mi vând marfa și apoi să rezolv și alte probleme pe la instituțiile cu care colaboram în acea vreme. Nu-ți mai zic că multora li se părea ciudat că vorbeam altfel (să zicem corect gramatical) și mă ocoleau. Șansa mea a fost de fiecare dată în tabăra celor mai trecuți prin școală, vorbeam despre literatură un sfert de oră și vindeam 3 kg de ardei. :))
    Da, publicitatea, dacă e făcută cum se cuvine, vinde marfa, iar subconștientul cumpărătorului se pliază perfect pe mesajul acela subliminal transmis de cumpărător.
    Vreodată am să pun link-ul cu cea mai frumoasă experiență a mea din anii în care vindeam pepeni, o întâmplare cu rezonanță peste două decenii.
    Zi faină să fie la casa ta!

    Apreciat de 1 persoană

    • Aşa a fost şi cred că va fi mereu, va rămâne sufletul comerţului. Şi dacă mesajul e gândit şi împachetat cum trebuie, reţeta e sigură.
      Sunt convinsă că aţi adunat poveşti minunate din perioada aceea şi abia aştept să citesc despre acea experienţă.
      Hmmm, nu ştiu dacă a fost cea mai bună alegere, aşa cum aţi şi constatat, fiind ocolit. Şi eu mai greşesc când merg la piaţă şi văd că cei de dincolo de tarabă sunt cu mâinile ca de la salon. Automat mă gândesc că n-au cum să fie producători, că-s intermediari, că au luat de la ţărani cu un leu şi dau cu 7, că aduc marfa din Turcia… 😳
      O zi frumoasă şi mulţumesc mult!

      Apreciat de 1 persoană

      • Victor zice:

        Nuu, că mâinile arătau a fi muncite, din greu chiar, dar graiul era altfel pentru ei, plus că nu aveam șorț, iar asta, pentru mulți, era un mare semn de întrebare. Ei, acum timpurile s-au schimbat, există certificat de producător, poți dovedi cu hârtia că tu ești cel care produci. Și mai e un aspect, de obicei la piață stă un membru al familiei care nu prea servește munca fizică, ceea ce înseamnă că ne putem înșela (câteodată) cu privire la cel ce produce și vinde.
        Altfel, mi-e drag și acum să merg prin piață, îi descos pe toți vânzătorii despre cum produc marfa, mi-e drag să povestesc și să văd că cei care nu-s intermediari chiar știu despre ce e vorba. Și clar, în câte o piață, unde nu mă cunosc oamenii (alte orașe) foarte mulți vânzători se uită mirați cum un tip care nu arată a țăran poate ști atât de multe despre culturile agricole.

        Apreciat de 1 persoană

  9. anasylvi zice:

    Toate imi plac, multumesc mult! ❤ In general, sunt putine reclame pe care le consider intr-adevar bine gandite.

    Apreciat de 1 persoană

  10. Diana zice:

    Sunt excelente reclamele! Imi plac toate dar am retinut-o pe urmatoarea: „faceabook”. 🙂
    Zi frumoasa iti doresc!

    Apreciat de 1 persoană

  11. Catalina zice:

    Uau! Reclama la Pepsi mi se pare malefica, intr-un fel foarte fain, dar preferata mea e cea la Chupa Chups. In copilarie deschideam mereu ambalajul cu frica, reclama asta mi-ar fi spulberat cosmarul,

    Apreciat de 1 persoană

    • Bun venit pe potecuţe, Cătălina!
      Ai dreptate, e malefică. Dar e deşteaptă tare!
      Hehehe, te înţeleg perfect! Dar uite că nu era cazul. Poţi răzbuna acum copila care se temea. Oare se mai găsesc pe la noi acadele din astea? 🙄
      Îţi mulţumesc!

      Apreciat de 1 persoană

  12. 9 zice:

    Genială cea cu furnicile! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  13. super reusite. recunosc ca m-am amuzat putin la hidden pepsi si m-am bucurat sa vad face a book:)

    Apreciat de 1 persoană

  14. CARMEN zice:

    toate sunt interesante, dar cea mai tare reclama e cea pentru carti „face a book” 👍 Apoi acadeaua fara zahar si pe locul trei reclama la plantat copaci.
    Potecuta draga, mereu aduci aici imagini nemaivazute. Multumim.
    happy WW 😊

    Apreciat de 1 persoană

  15. Alex zice:

    Super reclame! Da, unele sunt realizate chiar inteligent și știu să transmită un mesaj subtil, dar de mare efect. Mi-au plăcut cel mai mult două: cea cu steagul Americii pe Lună (fabricat în…China!) și cea cu cutia de Pepsi, deghizată în Coca Cola.
    Ar fi bine să căutăm și reversul: acele reclame cumplit de stupide, care nu au nicio noimă, cum vedem destule pe micile ecrane de pe la noi… Bine că la unele putem să râdem, dar mesajul… e pe lângă!
    Numai bine și o seară frumoasă, dragă Potecuță! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Aia cu steagul mi se pare excelentă!!!
      Mi-a amintit de o discuţie avută cu tata, eram prin clasa a 9-a. Stăteam în balcon, el testa un binoclu cumpărat recent. Se uita, prin el, spre un deal departe, abia se răzea. Şi a zis: fii atentă, acolo-n stânga, e un câine negru. Evident, n-avea cum. Eu mă uit înspre locul indicat de el dar cu ochiul liber şi îi spun: da, îl văd, e plin de pureci. 😀

      Sunt deştepte toate şi, cum ai spus, se pune accentul şi pe mesaj, într-un mod tare, tare inteligent. Şi haios.
      Îţi mulţumesc mult, Alex! Să ai o zi cât mai bună!

      Apreciat de 1 persoană

  16. De la un om care lucreaza in media:
    Pana si la reclame suntem muuuulti pasi in urma.
    Pacat. Nu cred ca imaginatia este problema. La noi banii de campanii se duc in alta parte.
    Politicul stie :))))))))

    Apreciat de 1 persoană

    • Asta pe de-o parte. Pe de altă parte, de ce-ar investi când oricum publicul ţintă n-ar decripta un mesaj subtil? Şi se pare că nici nu-i nevoie din moment ce se dau bani mulţi, tare mulţi, pentru 30 de secunde cât ţine un spot în prime-time. Se pare că funcţionează şi aşa. Şi atunci, las-o, mă, că merge-aşa devine slogan.
      Agenţiile de publicitate încasează, compania încasează, televiziunea încasează, clientul dă şi crede că-i cum a fost convins să creadă. Toată lumea fericită.
      Când îţi cunoşti foarte bine publicul ţintă, e foarte uşor să te joci cu mesaje inteligente, îţi permiţi chiar să transmiţi informaţii legate de produs şi fără să pui produsul în prim-plan, ba chiar să nu-l arăţi deloc. Uite, mie îmi place strategia Vodafone, de exemplu.
      Dar când te adresezi unui public larg, nu prea poţi risca cu asta. Omul trebuie să ştie că produsul e ieftin şi mai bun ca alealalte. Şi cel mai important, trebuie să i se lipească produsul de retină, să fie ăla primul pe care pune mâna când îl identifică pe raft. Şi să reţină sloganul. Sau să asocieze instant o nevoie cu un produs. Sau, mai grav, o durere sau o boală cu un medicament. Atât. Din păcate.

      Apreciat de 1 persoană

  17. superbe reclame. unele m-au pus pe ganduri, ca acelea despre scary coca cola, dar mai ales cel despre fedex. super idee.

    Apreciat de 1 persoană

    • Aia cu Pepsi mi se pare haioasă tare. Nu ar vrea să spună că ar fi băutura scary. Scary e ideea ca Pepsi să fie vreodată Coca-Cola. Am mai spus, războul lor e lung şi uneori şi Cola a fost tare inspirată lovind în Pepsi cu fel şi fel de reclame.
      Aia cu FedEx e superbă. Nu ştiu dacă serviciul chiar e rapid, dar sugerează asta într-un mod tare mişto!
      Îţi mulţumesc!

      Apreciază

  18. Toate mi se par deosebite! Ca de obicei Potecuta m-ai incantat! Iti multumesc mult 🙂 !

    Apreciază

  19. Foarte frumos!

    Apreciază

  20. Suzana zice:

    Mi-au placut reclamele descoperite de tine. Cel putin a doua oglindeste atata realitate! 🙂
    Despre ea s-a scris, dar cred ca putin sunt cei care o cred! 🙂
    La buna reauzire, draga Potecuta! Si un weekend plin de idei inteligente!

    Apreciază

  21. Cristiftene zice:

    Amuzante, unele cat se poate de serioase. Insa toate transmit informatii clare si cred eu ca sunt si bine tintite.

    Apreciază

Lasă un comentariu