Jurnal din capul meu 56

Bucuria săptămânii: care este două sau care poate fi fără număr, dacă vreau eu, este că unu: fie să fie sănătos domn’ Chiriac, că a zis că anul ăsta vor fi mai multe piese online, puse la dispoziţia celor care nu pot fi prezenţi live la FITS. Bine, omul a vorbit despre cei din alte oraşe sau din alte ţări, dar ştiu sigur că nu va bloca accesul celor de pe strada lui, aşa că nu pot decât să mă bucur decât.
Nu mă pot duce unde vreau eu. Primul motiv e ăla că eu, deşi ştiu că suntem în iunie şi Festivalul începe-n iunie,  am impresia că din 1 până-n 21 iunie sunt cel puţin trei luni, timp suficient să iau bilete. Mno. Şi adevărul e că unele piese chiar sunt puse la ore la care nu pot ca să pot să merg. Aşa că voi urmări de după cortină, că-i mai simplu. Nu-i frumos, ştiu, dar nimic e bun? Asta zic.
O altă bucurie peste care nu pot trece se numeşte Kiss the Future şi aş vrea să o împart cu voi. Eu pe Hbo Max am văzut, e însă foarte posibil să fie şi „peste gard”. Dacă îl găsiţi, faceţi cumva să vă luaţi o pauză şi să îl vedeţi. M-am gândit la ce se spune spre final şi deşi da, cred că avem mare nevoie, cred totuşi că nici nu am şti ce să facem dacă am avea. Un astfel de concert, că despre asta e vorba, dar cu tot contextul din documentar, altfel se simte întrebarea.

Mirarea săptămânii: cum a escaladat asta cu „rasismul”, ceva de speriat. Rachetă s-a dus. Genial cel care a lansat-o. Nu ştiu cine-a fost primul cu ideea, e greu de ajuns la rădăcină, dar omul ăla e genial. Nu m-aş mira să fi fost şi el printre cei care, dacă e să fim serioşi, nu au avut un comportament chiar de lăudat. Dacă n-a fost şi a vorbit totuşi serios când a zis că a fost rasism ce-a fost acolo, fără să vrea i-a spălat cu asta pe ăia-n care-a vrut să dea de toate boacănele şi le-a ridicat mingea la fileu cu graţie şi talent. Că acum totul se reduce la rasişti vs. manelişti. Şi gata, asta a fost, faptele nu mai contează.
Normal să se inflameze omuleţii şi să spună că: na, ia uite cine ne ceartă pe noi. Un manelist prost care zice că suntem rasişti. Ce rost are să mai discutăm?
Sigur că nu din rasism s-au comportat aşa, e exagerată şi nedreaptă eticheta. Dar asta nu scuză momentul penibil. Acum ei se cred îndreptăţiţi să-i facă manelişti pe toţi cei care îi fac rasişti. Şi asta e o etichetă la fel de exagerată şi de nedreaptă. Şi ăştia se inflamează şi urlă iar şi ceilalţi se inflamează şi tot aşa.
A devenit subcultură băgată cu forţa pe gât sau o mişcare ocultă care vrea să ne vândă tradiţiile. În termenii ăştia se discută, atât de departe s-a ajuns. Deci cine-a aruncat bombiţa asta cu rasismul a ştiut ce face. Şi i-a ieşit. Sau nu, dar tot i-a ieşit.
Că aşa-i în tenis. Nu mai e despre ce s-a întâmplat, e despre manelişti şi rasişti. Dacă nu fluieri la o manea eşti manelist (adică analfabet, „jmecher”, ţepuitor, infractor, trântor, bădăran, în mintea celor din gaşca adversă), dacă fluieri eşti rasist. Atât de simplu. Dar atât de greşit. Şi atât de trist.

S-a uitat deja de la ce s-au luat. Şi de la ce s-au luat e parte a unui comportament care nu poate fi „taxat” nici măcar cu vorbe. Nu e indicat să spui că nu ţi se pare normal un astfel de comportament. E libertate de exprimare. Şi dacă încerci să o corectezi înseamnă ori că eşti comunisto-securist, ori eşti plătit de partid şi e directivă asta cu atras de atenţie că parcă nu-i în regulă să scuipi în autobuz, să te iei de oameni pe stradă, să jigneşti gratuit oameni care nici nu s-au uitat înspre tine deci nu aveau cum să te supere cu ceva, să loveşti doar pentru că poţi, să-ţi arăţi muşchii doar pentru că îi ai. Nu poţi spune nimic. Că e pumn băgat în gură. E cenzură şi eşti plătit de ocultă să o faci.
E libertatea lui de exprimare. Libertatea ta nu există. Tu nu ai dreptul să nu încasezi. Nici libertatea de exprimare care poate însemna să nu îi spui nimic. Partidul te-a plătit să o faci, orice ai face. El e drept, orice ar face sau ar spune, tu eşti pus de acel partid pe care-l invocă mulţi în discursul ăsta, orice ai spune sau ai face.

Melodia săptămânii:

Acest articol a fost publicat în Jurnal din capul meu. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Jurnal din capul meu 56

  1. Mugur zice:

    Melodia mi-a apărut cu rezonanțe din anii ’60. Mi-a plăcut mult!
    În rest, las pe alții să vorbească, pentru că eu este posibil să reacționez ca un rasist.

    Apreciat de 3 persoane

  2. sticri zice:

    Am incercat sa ascult ce canta Tania dar nu am reusit pt ca e prea frumoasa si ma uit la ea in loc sa ascult versurile 😉

    Da, daca asa e treaba atunci eu sunt un mare rasist🤣
    Pt cine asculta rock e tare nasol la un concert sa-ti bage cineva pe gat manele. E ca si cum tu bei cu prientenii niste palinca sau wisk(e)y si vine unul si-ti ofera niste bere fara alcool. Pai sa nu-l „trimiti undeva” 🤣🤣🤣 Chestianasta nu tine de rasism ci de o stare de spirit care e pe moment.

    Nu ma dau in vant dupa formatia de rock care a cantat la.Bucale.

    Apreciat de 4 persoane

  3. festival notat, Ben Affleck notat ( oare mai sunt impreuna?!), piesa “ce frumos” ascultata si ea.
    ( stereotipurile, prejudecatile si ipocrizia sunt realitati care exista si inca vor mai exista. daca trupa britanică a vrut sa faca un experiment social si sa arate asta lumii, cu siguranta le-a iesit. mai e mult de luptat pentru egalitate, diversitate si incluziune. atat de mult incat lupta asta e degeaba)
    pupic, Potecuta! pup!
    💞

    Apreciat de 2 persoane

    • Nu știu ce să zic, se zvonește că nu ar mai fi. Na, viețișoara lor, treaba lor. De Ryan Reynolds ce știi? E bine, sănătos? 😁🫣
      Ne place circul, zău. Dincolo de tot ce ai zis și ai zis bine.
      Te pup!!

      Apreciat de 1 persoană

      • imi place de Blake Lively! e super misto tipa! impreuna, 4 copii. dragut, nu?
        stau cu ochii pe Ben Affleck! imi place de mor!
        ( sa vezi ce versiune au scos dj-ii momentului remix coldplay-babasha 😂 e de circ, Potecuta, de spectacol si scandal. merge! mergem si noi inainte! 💯
        ai legatura la Sibiu! eu nu am inteles: e si live si online? huh? cum e?

        Apreciază

        • Și mie-mi place de Blake, dar mai mult de el, mno, ce să zâc? 😁
          Ben ar avea ceva probleme, dar scapă el și de data asta, e băiat deștept.
          Seriooos? Caut acum, sunt tare curioasă. Oricum, am înțeles că au explodat vizualizările la băiatul ăsta deci…
          Vor fi piese online, unele înregistrate din spectacole, unele live, cu bilet. Dar alea live cred că doar alea de afară. Cred. Mă documentez.
          Puuup!

          Apreciat de 2 persoane

  4. Issabela zice:

    Dincolo de toate…, huiduiala e ceva normal totuși pentru umanitate. Se huiduie la meciuri (Arena Națională e stadion…), în parlament etc. În 1965 Bob Dylan a fost huiduit la un concert rock deoarece erau numai chitare acustice, iar el își monta pe scenă una electrică 😀 Voila… Huiduiala e a maselor. Ce e-n spatele ei, cînd și dacă e, e treaba feisbucului să dezlege :)))

    Apreciază

  5. sticri zice:

    Nu vreau sa-ti raspund dar intreaba un rocker (adevarat) ce crede despre (si daca asculta) Coldplay si daca accepta in grupurile lor femeile frumoase si „open mind”

    Apreciază

  6. CARMEN zice:

    ma bucur pentru tine, Potecuță draga 🤗

    iar melodia…of, ce frumooooos!

    un start bun in weekend 😘🤗

    Apreciază

  7. Mă bucur și eu de bucuriile tale, câte or fi ele! În ce privește concertul și huiduielile, iar mă bucur că s-a terminat cu bine, datorită interpretului care a știut cum să gestioneze situația. Cinste lui!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Jo zice:

    Părerea mea este că poporul român este unul din cele mai tolerante popoare de pe Pământ. Discuția cu incluziunea nu-și are rostul. Iar faza cu rasismul chiar mă face să râd. Nu se aplică la fel ca in SUA… sau Anglia că de acolo vine Coldplay. Poate ar trebui să vedem situația invers. Mare concert Babasha, stadion plin cu fanii lui. În deschidere cântă un tenor, arii din opere. Dacă-mi zice cineva că fanii lui Babasha sunt mai civilizați decât fanii trupei Coldplay, nu cred o iotă. Până la urmă totul se reduce la asta: incluziune, incluziune, dar nu pe timpul și banii mei! (Potecuț, te rog, nu mă bloca. Nu sunt rasistă. Parol!)

    Apreciat de 1 persoană

  9. Ecoarta zice:

    Nu am auzit de respectiva formație până acum. Nu știu nimic despre băiatul acela.
    Și, incredibil, dar nu s-a prăbușit lumea! Să fim serioși, intoleranță, rasism, plus alte cele sunt peste tot! Nimic nou sub soare!
    A fost sau nu „planificat” ceva, nu mă interesează, susțin părerea lui Sticri.
    E ca și cum mă duc la restaurant și cer o friptură de vită, dar primesc o porție de fasole (fără cârnați!)

    Apreciat de 1 persoană

    • Aura, nu e acelaşi lucru. Ei au primit trei ore de Coldplay şi trei minute de altceva. În alte ţări nu s-a huiduit la invitatul trupei deşi şi-n alte ţări s-a plătit pentru Coldplay, nu pentru invitat. Dacă primeau numai Babasha, da, era plauzibilă scuza. Dar fraieri ăia din alte ţări că n-au huiduit că pe banii lor au avut trei minute de altceva, să facă bine să-nveţe de la dacii liberi mioritici cum se face dreptatea.

      Apreciat de 1 persoană

      • Diana zice:

        cel care l-a prezentat pe manelist a zis ceva de „muzica tradițională românească” – ceea ce nu e cazul. Cred că această afirmație a fost mai mult huiduita… Englezul nu s-a documentat. Vorba unora: toți asculta manele – unii involuntar. 😁 Nu e cazul meu – am ascultat și voluntar, în „cantități” mici. Și n-aș fi huiduit in acel moment (probabil că aș fi plecat, revenind mai apoi). ☺️

        ma bucur de bucuriile tale și îți doresc cât mai multe! 💗

        Apreciază

  10. adrianport zice:

    Am mai aflat încă un motiv de huiduială, oarecum târziu: mulţi l-ar fi preferat pe Salam, un manelist mult mai de succes!
    Şi un argument din gaşca celor care vor să-şi păstreze cu orice preţ libertatea de exprimare: dacă n-ar deschide ei gura să huiduie am sfârşi prin a fi obligaţi să ascultăm manele.
    Frumoasă melodie ai pus!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ooooh, sărăcuţii, cum s-au sacrificat ei pe altarul păstrării curăţeniei în muzică. Aşa-i. Fix. Fără ei, eram la canal toţi.
      Mai sunt unii care dau din coate pe unde apucă şi zic că de aia s-a murit în 89, să poată fi ei nesimţiţi.

      Apreciat de 1 persoană

  11. Indiferent de ce muzică asculți, reacția oamenilor a fost puțin cam exagerată!

    Apreciază

Lasă un comentariu