Când un „alo” îţi taie respiraţia

Sau „dacă ţineţi la sănătatea celui pe care-l apelaţi, nu-l sunaţi când doarme cineva pe lângă voi”. Sau cum era să mă adun de pe jos, fără motiv. Sau, în fine, cum să fac să nu mi-o mai ia mintea razna în câteva secunde care par ore? N-am cum, nu funcţionez altfel. Am avut recent o discuţie cu cineva despre empatie şi despre cum problema ta e a ta, nu a mea, deci treaba ta, dar eu nu pot aşa. Oricum, asta e altă discuţie. Să vă spun pe scurt şi-mi spuneţi şi voi dacă aţi păţit din astea. Sigur, nu vorbim de telefoane care au avut cu adevărat menirea de a tăia respiraţii, aş prefera să nu vorbim despre astea. De „farse” făcute de creieraş, cu contribuţia celui care a sunat, sigur. Că doar nu poate fi chiar numai vina noastră.
Am mai spus eu pe aici de gaşca nebună. E maleabilă în multe cazuri, se dilată şi contractă în funcţie de eveniment, de oră sau de zi, dar baza e solidă şi neschimbată: aceeaşi oameni. La chefurile mai mari, mai vin vecini, mai colegi, mai veri sau fraţi, din astea, dar vin pentru că au legături cu sărbătoritul şi bine fac că vin. Schimbăm câteva vorbe şi la distracţie toată lumea.
Într-o seară, recent, îmi sună telefonul, număr necunoscut. Răspund şi abia aud un alo stins. Mai spun o dată alo, iar aud parcă şi mai stins şi mi părea că e şi tremurat. Alo…, prenume? Da. Bună. Iartă-mă că sun la ora asta. Ştii… deja simţeam ceva ciudat în degetele de la picioare, sunt vecina X-ei (prietenă din gaşcă) pauză luuuungă. Sau 5 secunde care au părut juma de oră. Ştii… te-am sunat să-ţi spun că…. măi, voce foarte stinsă (poate de la semnal, nu zic) şi repet, mi s-a părut că e tremurată şi gata, eram deja plăcintă, clătită, macaroană, nu ştiu ce eram, dar s-a făcut blank şi nu mai gândeam.

că am rugat-o pe x-a (prietena) să-mi dea numărul tău, că aş vrea să fac o petrecere şi… şi nu cred că am auzit tot ce-a mai zis, că mintea mea a început să râdă de mintea ei, cum ar veni, şi îmi venea să mă tăvălesc de râs, dar cred că era descărcarea nevoasă de după momentul în care-am crezut că pic.
Sigur, după aia am avut momentul de iluminare şi de pus lucrurile-n ordine, cum ar fi: păi, fatăh, zău, dacă era ceva, femeia aia lua telefonul să caute-n agendă şi fix la tine se oprea, sau cum? Dar ce ai, fatăh, cu oamenii ăia? Păi am. Şi vă spun de ce mi-a luat-o mintea razna. Începând din pandemie, de câte ori mă suna altcineva să spună despre ei, auzeam numai de rău. Au tras oamenii ăştia de nu se poate. Dar eu i-am văzut cu două zile înainte, am băut cu ei la masă, erau foarte bine, am râs mult, ce motive a avut mintea să o ia pe câmpii? Păi şi vocea aia, putea fi mai veselă, mai ales că vorbea de o petrecere, nu? Deci nu e numai de la mine.
Am zis da, cu un entuziasm care poate a părut prea mult pentru ce am auzit, dar n-a fost aşa. Entuziasmul era sincer, dar nu pentru ce-am auzit, ci pentru că n-am auzit ce-a croşetat mintea mea în secundele alea de blocaj. Nu mai ştiu când e petrecerea, atât de ruptă de realitate am fost dar aflu. Şi da, merg. Chiar cu drag.

Despre cum am rămas fără… (oare unităţi se numeau alea înainte de minute, când existau numai mobile cu butoane?) pentru că am fost sunată tot de un număr necunoscut şi o voce ţipa că e în scara blocului şi ăla vine după ea, şi eu am crezut că pot ajuta, deşi toată suflarea îmi spunea că pe cine ajut şi cum, şi după ce am coborât şi evident nu era nimeni, am sunat şi… ţeapă, altă dată 😀

foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

42 de răspunsuri la Când un „alo” îţi taie respiraţia

  1. Oana zice:

    Eu ăstora cu farsele… le-aș face, hmm, ceva… dar are grijă Domnul de ei, cu siguranță.

    Apreciat de 3 persoane

  2. papagigli zice:

    Da e nasol, dar poate fi mai nasol cind te duci sa faci analize si doftorul te suna numai daca e pe nasoale. Asa ca atunci cind vezi ca te suna de la cabinet, te ia cu transpiratii, desi e clar ca te suna tipeza de la front desck care nu face decit sa-ti spuna ca vraciul vrea sa te vada. Si uite asa stai cu morcovu-n cur pina te intilnesti cu doctorul care spune „nu-i nimic grav, dar ar fi bine sa repeti testul asta care e cam la limita” Pai binefa, boule, nu puteai sa-i spui secretarei sa-mi comunice? Era vreun secret ruso-ucroainean pe care trebuia sa mi-l comunici privindu-ma-n ochi? Inteleg, isi mai trece si el o vizita in cont, dar putea sa si-o treaca si daca-mi spunea aia ca nu-i nimic grav.

    Apreciat de 2 persoane

  3. sticri zice:

    Eu in general reusesc sa gestionez „alo-urile” care ma iau prin surprindere, dar am pb cu „alo-urile” care nu vreau sa sune 🙃

    Apreciat de 2 persoane

  4. Issabela zice:

    Eu nu mai vreau alo-uri care taie respirații… Tipa asta a ta e totuși ciudată cu alo-ul ei șoptit. Putea găsi orice alt moment, aștepta, scrie mesaj etc… Nah, ea știe. Poate afli la petrecere 😀

    Apreciat de 2 persoane

  5. Peter Minea zice:

    Păi dacă ne obişnuim ca anumite voci din anumite situații să aducă veşti rele… la prima excepție de la regulă ne bucurăm așa mult că parcă nici nu mai auzim ce se spune!

    Iar legat de farse, pe la 18 ani când dădusem Bacul, un fost coleg de liceu suna cu vocea schimbată ca să facă glume, odată şi-a pițigăiat vocea și se dădea drept mama, pretinzând că e bolnavă, şi zicea că e „mami”, fapt aşa de straniu, având în vedere că mama este genul de persoană dură, care sigur NU foloseşte un așa apelativ. Şi bunica îl credea!

    Apreciat de 2 persoane

    • Auch! Și ați rămas prieteni? 😁
      Of. Hai, să zicem că e vârsta, dar unele glume nu sunt glume. Da, au fost și vremurile alea când nu se putea identifica un număr privat și atunci se făceau farse la greu. Acum e mai greu, că sunt multe metode de a-i deconspira. Nu știu câte merg, dar știu că sunt.

      Apreciat de 2 persoane

  6. Suzana zice:

    Eu sunt consecventa in a nu raspunde la numere necunoscute.
    Asta dupa ce peste 95% din ele am constatat ca erau din alea cu reclame.
    Asa ca, asta e! Oricum, ai niste descrieri atat de vizuale, ca parca ti s-ar potrivi
    o meserie de regizor… 😀
    O saptamana faina, draga Potecuta!❤️😘

    Apreciat de 1 persoană

    • Telefonul meu are obiceiul de a scrie cu roșu: SPAM! când sună un număr de reclame, deci rar o pățesc. Le filtrează-ntr-o veselie. Ăsta părea curat și așa a fost. Bine, nu din prima 😂
      Îți mulțumesc tare mult, Suzana! Hmmm, ia să mă duc eu pe la TIFF, poate-mi fac ceva pile și relații 😁
      Săptămână frumoasă îți doresc și eu! 🤗

      Apreciat de 2 persoane

  7. condeiblog zice:

    Da!… Îmi dau seama ce-ai mai croșetat atunci, cu mintea! În stilul tău, așa cum ai redat și aici, o să faci la petrecere un moment de mare haz, pentru gașca voastră. Însă acele câteva clipe cât ți-ai vârât telefonul în ureche, sa auzi mai bine ceea ce de fapt nici nu ai fi vrut să auzi… Au durat cât o veșnicie.

    Apreciat de 2 persoane

  8. Ecoarta zice:

    Nu-mi plac farsele. Deloc! Nici să fac, nici să mi se facă! De altfel, râd la trei zile după ce am auzit un banc!
    Nu-mi place să vorbesc la telefon. E o poveste tristă…cele mai groaznice vești le-am primit prin telefon…
    Telefonul meu este întotdeauna închis. Cine vrea să vorbească cu mine, îmi scrie un mesaj și îl sun eu!

    Apreciat de 3 persoane

  9. Poate că unii (unele) nu au somn sau sunt geloși pe somnul partenerului, dacă sună tocmai de lângă el. Dar măcar te-a invitat la o petrecere, pe când eu am fost invitat să trimit niște bani fiului meu, internat după un accident. Se pare că am un urmaș despre care nu știu, dar el mă știe. 😉

    Apreciat de 2 persoane

    • Jo zice:

      Ha! Telefonul acela l-am primit și eu. Instinctul matern m-a îndemnat să spun: greșeală! și am închis. Na! 😀

      Apreciat de 2 persoane

    • Tipa e chiar drăguţă, săraca, nu ştie ea ce-am pătimit eu până am înţeles de ce-a sunat. 😀
      Vai! Pe ăştia i-aş agăţa la uscat, pe rând. Soluţie există, dar unii oameni se tem că te miri ce ar putea face idioţii ăştia după şi aleg să nu sune la poliţie. Dar ăsta e pasul următor. Stabilit cu ei întâlnire undeva, unde zic ei, dar evident, nu acasă la cel apelat, sunat la poliţie, dat punctul de întâlnire şi gata. Creierele prăjite care fac asta sunt deja dincolo de gratii, dar îşi trimit acoliţi după banii ăia. De obicei, cum sunt cărăuşii, amărâţii ăia-s vai de mama lor, dar tot vinovaţi sunt şi merită pedeapsa. Din păcate, mulţi cad în capcană încă, deşi sunt ani buni de când se urlă peste tot care sunt paşii de urmat.

      Apreciat de 2 persoane

  10. “şi gata, eram deja plăcintă, clătită, macaroană, nu ştiu ce eram, dar s-a făcut blank şi nu mai gândeam.”
    m-am tavalit de ras, Potecuta, sorry! e de rau cand un alo iti taie respiratia!!! dar in felul in care ai descris situatia reactia mea a fost sa ma tavalesc de ras.
    raspund uneori la apeluri necunoscute sau anonime doar asa sa ma amuz. ultima data am raspuns la un apel de Londra ( se afiseaza locatia) si un indian tipa sa cobor sa-mi iau comanda de la uber food. ne-am complimentat reciproc cu o multime de f f f…
    pup, Potecuta! 🤗💯

    Apreciat de 1 persoană

    • 😀 😀 😀
      Stai că acum râd eu, că-mi imaginez faza cu indianul. 😀
      Înainte să-mi atrige telefonul când e spamul spam, mai dialogam cu ăia cu diversee sondaje. Şi muream de drag când spuneam că nu, nu am timp să vorbesc. că sunt la muncă, ei spuneau că durează 3 minute şi…. 8 minute mai târziu, la a ţâşpea întrebare, închideam pur şi simplu. Păi nu scapi altfel.

      Apreciat de 2 persoane

  11. mi-ai adus aminte de Londra anilor 2012 cand lucram la o companie care facea sondaje pentru rețelele de telefonie mobila. echipa de români suna in tara, in Romania, africanii la ei in tara, si tot asa.sa vezi acolo tăvăleală de râs. 20 de minute tinea apelul, dar anuntam ca dureaza mult. oamenii erau amuzanți, funny, draguti, numai despre telefonie nu vorbeam. vorbeam aiurea despre lucruri si bifam eu pe ecran raspunsurile la intrebarile alea plictisitoare pe care nici nu le puneam. managerii de proiect mergeau pe incredere, nici nu banuiau ce facem noi. de unde sa inteleaga ei ce vorbeam?
    da, indianul ala suna din Londra sa cobor eu la mine in Liverpool sa iau comanda pe care n-o facusem.
    si creepy si funny.
    Pup pic poc!
    greu cu tine, Potecuta! 😂 ai un fel de-a povesti de iese soarele in Anglia instant. si rade cu gura pana la urechi! 😂
    pup!

    Apreciat de 1 persoană

    • Noooooo, nu e corect așa! La mine de ce toate sondajele chiar au fost sondaje? Că așa, aș fi stat 20 de min să râd la telefon. La următorul chiar răspund, parol! Am zis! 😁
      Te puuup! Hai să fie și soare. Nu știu ce climă avem mai nou, că avem 25 de grade și după furtuni cu copaci rupți, acoperișuri smulse, de din astea de vai de mine. De ploi nu mai zic, să curgă șiroaie, pe Ana s-o-ntoarcă, însă Ana-avea barcă. 😂

      Apreciat de 1 persoană

  12. GG zice:

    Cat de frumos scri, cat de frumos faci rândurile sa fie înțelese și instinctiv asimilate.
    Parca nici nu mai este nevoie de explicații fara rost 😊.
    Si da, mare atentie când suni, chiar și în șoaptă, să nu-l trezești pe cel de langa tine. Și mai facem o greșeală câteodată, ne pripim, ne agitam, ne pierdem cu firea și, în toată nebunia asta, adevăratul mesaj se pierde sine-die in vâltoare.
    Nici destinatarul nu înțelege și nici expeditorul de ce nu a înțeles😅.
    Multumesc pentru încă o scriere frumoasa, clară ca apa de izvor, face bine la suflet! 💯

    Apreciat de 1 persoană

      • GG zice:

        off, cred că m-am exprimat greșit, serios și nu pot șterge pentru a reformula😊
        Scuze daca sa înțeles altceva, Mă refeream la discreție când vorbești, sa nu implici din greșeală și pe cel de langa tine, trezindul și făcând-îl partas la discuție. Nu prea vine în context, dar, asta mi-a venit în minte citind telefon, șoapte ,partener.

        Apreciat de 1 persoană

        • GG zice:

          Off2, sper că ai înteles că tot am vrut sa zic a fost a ceea ce am crezut că spui in postare, daca e(ra)discreție, se evitau multe neajunsuri.
          Nimic peiorativ sau acuzativ în ce am scris. Doar o completare la ce am crezut că spui și tu.
          Ca de obicei, iar m-am înșelat 😅
          Numai de bine și multă sănătate!!

          Apreciază

          • Nu e nevoie de explicații. Ce am scris eu era o simplă presupunere, de ce ar vorbi cineva în șoaptă la telefon. Nu eram lângă cea care m-a sunat să știu dacă și cine dormea lângă ea și e total neimportant acel foarte mic segment din toată postarea, nu despre asta era postarea, nu e nevoie de insistența asta. Peiorativ nu poate fi, nu am răspuns pentru că nu am înțeles de ce e importantă treaba aia cu dormitul. Ce ai crezut că am spus nu am de unde să știu, am spus fix ce e scris. Nu am spus altceva decât ce am scris.
            Ce discreție? Ce neajunsuri? Nu înțeleg nimic.
            Mulțumesc, la fel!

            Apreciază

  13. CARMEN zice:

    si eu am o cunostinta care mereu isi modifica vocea cand suna la zelefon si incearca sa faca farse… De ani de zile! o gluma total deplasata!

    numai bine, Potecuta draga 😘🤗

    Apreciat de 1 persoană

  14. Aura B. Lupu zice:

    Nu-mi plac țârâiturile aiurea, nici bipăiturile mesajelor fără mesaj concret, doar ca să-mi ureze o zi frumoasă și-o noapte bună, sau cu tot felul de pisicuțe și iepurași, pentru că, din septembrie încoace, de când au auzit prin telefon cuvântul cancer, mi-e inima-n gât și la orice semnal sonor primit, mă ia cu palpitații și transpirații. Ca să nu mai zic de convorbiri în care celălalt sună doar ca să-și descarce ofurile și să-ți consume ție timpul. Te îmbrățișez!

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un comentariu