Eu+Orange=nu-s aliniate planetele

Cred că v-am mai spus că am în fiecare zi momente în care dau dovadă de prostie maximă. Sau şi mai corect ar fi să spun că există în fiecare zi momente în care devin relativ normală şi am timide, dar suave, momente de luciditate şi uşoară inteligenţă. În rest… party people. Important e că mă descurc cu mine şi aşa. Să vă spun de ieri, cum cred că m-am făcut de râs în Orange? Vă spun, dar pentru asta e nevoie să ne întoarcem în timp, să înţelegeţi de ce, fără să am vreo vină, cred că am fost aia de care tipa cu care am vorbit în magazin va povesti la pauza de ţigară sau la finalul unei şedinţe sau la un teambuilding şi va începe cu „băi, să vă spun, a venit într-o zi o proastă…”. Mă rog, poate nu va zice băi, în rest va fi cuvânt cu cuvânt.
Ne întoarcem deci în timp. Anul de graţie 2012. Se duce fata, io adică, în Poiana Braşov. Şi culmea, şi ajunge. Mă cazez frumos, hotel mare, las bagajele, mă trântesc pe pat (deh, şi io de la ţară), ies pe balcon, trag aer în piept, mă întorc în cameră să iau telefonul, să mă dau mare că am ajuns cu bine, că totul e ok, să stea liniştită lumea care se gândea la mine, să răsufle uşurată că n-am ajuns pe la vreo graniţă cu Mexicul. Nu pentru selfieuri, nu pentru check-in, din astea n-am făcut şi sper că nu voi face.
Pe ecran, mesajul că „insert SIM”. N-o mai lungesc, închid telefon, deschid telefon, acelaşi mesaj, închid telefon, scot cartelă, bag cartelă, deschid telefon, semnal zero. Mă gândesc că deh, sunt totuşi la munte. Dar zău, hotelul e-n buza staţiunii, chiar aşa, să nu fie semnal deloc? Am împrumutat telefonul colegei de cameră, semnal full, aceeaşi reţea. Hopa!
Sun la Orange şi atenţie, urmează detalii importante: spun că sunt la munte şi poate de aia, nu întreabă unde (nu ştia deja că mă urmărea, că mă asculta şi mă cipa, nu avea de unde să ştie), zic că a picat brusc semnalul, cere numărul şi zice, atenţie!: da, e cartela demagnetizată, nu mai aveţi ce face.  Mă duc în Braşov, schimb cartela, gata, totul ok.

Anul de graţie… nu mai ştiu. Telefon nou, mişto, ecran mare, adiere de fiţe. Ajung la muncă a doua zi dimineaţă, îl pun lângă mine, pică semnalul. De tot. Pornesc, repornesc telefonul, nimic. Bun. Aici e oricum semnal prost şi acum. Că nici Orange nu exceleză în semnal, oricât se laudă, dar nici „ambientul” de la muncă nu-i cel mai prietenos cu semnalul, e drept. Dar să pice tot şi să nu revină, n-am păţit. Că de obicei, pică, vine iar, se întrerupe o conversaţie sau se aude cu hopuri. Dar atunci nu primeam niciun apel, nimic. Îl închid, îl deschid, nimic. Îl închid, las aşa.
Mă duc la Orange, spun ce am păţit, cere numărul, se holbează la ecranul PC-ului şi zice, atenţie iar: da, trebuie schimbată cartela. Am şi plătit, că nu mai era gratis chestia asta, nu ştiu de ce, poate nu au trecut doi ani de la schimbarea ailaltă, nu ştiu.
Ieri, îmi scriam mesaje cu o dragă mie, apare dintr-o dată „no sim”. Buei, dă-o-n colo. Închid, deschid, restart, dispare mesajul, apar două liniuţe la semnal, stă aşa puţin, trimit mesaje, iar apare mesajul ăla.
Intru în aplicaţie, trec cu bine de robot, că-l rog să mă transfere la un om, scriu problema, întreb dacă e de la ei, adică dacă au probleme cu semnalul, sau de la mine, aştept.
Mă iau cu treaba, uit, pe urmă mă gândesc să scot cartela, să o şterg de praf, apare semnalul, intru după ceva ore în aplicaţie şi găsesc răspuns că da, e recomandat să schimb cartela, dar să încerc totuşi şi cu alt telefon.
Întrebare: voi ce aţi înţeles din cele trei experienţe relatate şi-n toate trei diagnosticul a fost pus după ce au cerut numărul? Sunt singura din galaxie care a înţeles că prin simpla accesare se poate vedea dacă o cartelă şi-a dat biţu’ sau e doar semnalul lor picat în zona x?

Na, semnalul nu a mai picat, dar Orange Shop-ul e fix în drumul meu spre casă aşa că am intrat aseară şi am spus repede problema şi: ştiţi cumva, e cazul să o schimb? Adică semnalul a venit, e drept, dar dacă a început să facă figuri înseamnă că e bine să iau alta?
Mno, eu nu zic că n-a sunat naşpa, dar tanti a părut că a intrat puţin în şoc. Mi-a zis ca la un om care nu vorbeşte bine limba, mai că nu a desenat, parcă puţin cu milă, aşa: dar asta e imposibil, eu nu am de unde să ştiu dacă plasticul ăla (despre cartela mea vorbea. Tanti, ruşinică, are şi ea un suflet şi o doare, nu vă puteţi adresa aşa unei cartele) e stricat sau nu. N-am de unde, mie nu-mi arată aici (arăta spre ecran ca şi cum simţea nevoia să-mi explice că ăla e un monitor care face parte dintr-un calculator, care calculator înseamnă… sau mai bine lasă) dacă urmează să se strice ( 😀 pe cuvânt că n-aş fi vrut să sune chiar în halul ăla, ce naiba o fi înţeles, serios acum?) sau nu. Eu văd activ serviciul, nu dacă plasticul ăla (iar, tanti?) nu primeşte semnalul. 😯

Avea logică ce spunea, e drept. M-a mâncat sub limbă să-i spun repede că data trecută, după ce o colegă de-ale ei (ce naşpa sună corectitudinea asta gramaticală, mama lor de norme!) a decretat că trebuie schimbată după ce s-a uitat tot pe ecranul ăla. Înseamnă că atunci de fapt am fost luată de fraieră sau acum?
A repetat că e imposibil ce spun, că aşa ceva nu există şi că dacă eu chiar vreau, ea mi-o schimbă, dar na, nu e cazul dacă a revenit semnalul, dar dacă totuşi vreau…
N-am vrut. Dar am apreciat că nu a insistat să o schimb.

Nu pot spune că mi-a vorbit urât, nu, nu insinuez asta. Dar a fost aşa… nu pot explica sentimentul. A fost ca şi cum pici de prost fără vină. Că am şi recunoscut, am momente-n care sunt, ohoo, cu talent, nu oricum. Dar zău că mă preocupă atât de multe lucruri, încât chestiile care ţin de dedesubturile operatorilor de telefonie mobilă nu mai au loc. Aşa că dacă un om care lucrează acolo zice ceva, al doilea zice la fel, al treilea zice şi el asta, al patrulea nu prea e fair să dea de înţeles că ai scos pe gură o monstruozitate. Repet, nu mi-a vorbit urât. Dar chiar mi-a fost cumva ruşine că am fost proastă, ăsta e sentimentul, nici nu ştiu să explic. Nu mă plâng, eu chiar râd de situaţie.
Ce să mai pricep? Data viitoare, când chiar se întâmplă, cere numărul şi zice să o schimb, eu ce fac? Le spun că nu cred, că e imposibil să ştie ei asta? Sau schimb reţeaua? Care-i alegerea aia bună? 🙄

Foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

75 de răspunsuri la Eu+Orange=nu-s aliniate planetele

  1. Suflet zice:

    Eu zic să schimb reteaua… am avut doar o singura data o problema cu demagnetizatul cartelei, în rest n-am avut bătăi de cap. Sunt la Telekom

    Apreciat de 2 persoane

    • Vai, Suflete, am numărul ăsta de când mă știu. Dar stai, acum nu mai e cu schimbat de număr când schimbi rețeaua, heeee, heeei, ce bine. Să văd cum se comportă. Azi a fost ok. Deocamdată 😀
      Ti pup!

      Apreciat de 2 persoane

      • Ana zice:

        Si eu la fel zic: portraza-te! Iti ti numarul si schimbi reteaua.
        Cand a aparut Orange in Romania se chema Dialog (cum Vodafone era Conexx…in fine). Am primit cadou o cartela de reincarcare, in Dialog. E clar ca tehnologia de atunci nu se compara cu cea de azi, insa nici atunci nu m-a convins si nici la o alta incercare de a avea Orange. Porteaza-te!

        Apreciază

        • Aşa, am uitat de Dialog. Ce mult a trecut de atunci. Ana, la muncă la mine, nici Vodafone nu străluceşte, ba din contră. Deci… nu prea l-aş lăuda. E drept că Orange în ultimul timp parcă s-a săturat de atâţia clienţi, altfel nu-mi explic. Dar am impresia că-s toţi de-o mamă, vorba aia 😀
          Zi faină îţi doresc!

          Apreciat de 1 persoană

    • Ana G. zice:

      Suflete, dar nici semnal nu prea ai pe teritorului țării, cu Telekomul ăsta, clar! Eu sunt la ei de nici nu mai știu câți ani, mulți. Și de unde, la început, aveau cel mai bun semnal, acum, dacă merg acasă, la Suceava, ar trebui să caut semnalul în vârful dealului, sau poate într-un pom… La București e bun semnalul, nimic de zis.

      Apreciat de 1 persoană

  2. scântei zice:

    Ai tu magnet la asemenea ghinioane😄 nu știu, nu mă pricep, tot la orange și eu, dar încă n-am pățit, dar niciodată nu e timpul să nu.😄

    Apreciat de 1 persoană

  3. silviubogan zice:

    Eu zic că ai logică în gândire și te exprimi foarte frumos. Cred că cel mai bun lucru pe care-l puteai face este ce ai făcut, să scrii aici să ceri vreun sfat sau vreo părere! Weekend frumos, Potecuța!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dana zice:

    Ce sa zic? Eu sunt la Orange de nici nu mai știu anii, dar niciodată nu am avut probleme. Clar între tine și Orange e Mercur retrograd 🙄😂

    Apreciat de 1 persoană

  5. Tatar Lau zice:

    Părerea mea este că atunci când faci vrăji de scrii așa de frumos, pornesc fulgere în jurul tău și cartela se demagnetizează🙃🙂
    De unde demagnetizare la o cartelă de telefon care are doar un cip ce nu are nimic în comun cu magneții?!!😀

    Apreciat de 2 persoane

  6. anasylvi zice:

    Nu stiu ce sa zic, mie nu mi s-a intamplat, chiar daca sunt la Telekom, dar mama e la Orange si nu am auzit de asa ceva. Totusi, zici ca ok, e posibil sa se intample si una ca asta, dar de atatea ori? E de-a dreptul bizar. Probabil primii angajati ti-au zis asa ca sa nu isi bata capul in plus, iar asta era genul ala de Stie-tot mai intepat. 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • Da, e posibil, Ana. Bine, prima oară, la Brașov, așa se pare că a fost. Cum am activat cartela nouă, cum au intrat apeluri și mesaje și la hotel aveam semnal full. A doua oară, nu prea știu ce să zic, a mai făcut așa deci nu aș băga mâna în foc că era cartela.
      Acum iar a fost ciudat. Azi a fost ok totul.
      Ei nici nu ar fi sinceri, să își asume, să zică: „da, dom’le, am avut noi o problemă, ne-a picat nouă ceva, aia e”. Că ai înțelege, nu e capăt de lume. Dar nu, de la ei nu e niciodată și stai ca prostu’ și-ți abuzezi telefonul, crezând că e ceva greșit la el.
      Au avut, nu demult, o cădere din asta care a durat ore, mama mi-a zis, acasă a fost. Nu au avut oamenii semnal deloc ore întregi. Mama s-a dus la orange shop să schimbe cartela, acolo coadă, toți aveau aceeași problemă. A ieșit un băiat care lucra acolo și a zis: cine e pentru schimbat cartele că nu aveți semnal, stați liniștiti, cartelele nu au nimic, e defecțiune.
      Deci… na, mă rog.

      Apreciat de 2 persoane

  7. Iosif zice:

    Poate si tu esti pe lista NSE-ului, alaturi de cei alti 49999 de abonati, printre care si presedintele E. Macron ! 🙂
    “Duminică, 18 iulie, șaptesprezece instituții media au dezvăluit existența unui sistem de supraveghere digitală la scară largă. În cauză este software-ul Pegasus, vândut de compania israeliană NSO. Această investigație pe termen lung a fost condusă de ONG-ul Forbidden Stories și Amnesty International, care au împărtășit cu aceste mass-media peste 50.000 de numere de telefon ale potențialelor ținte ale software-ului din întreaga lume. Printre ei, mulți francezi, inclusiv Emmanuel Macron.”
    Un week-end fain, relaxant, în toate aspectele binecuvântat, draga Potecuta !

    Apreciat de 1 persoană

  8. Iosif zice:

    “Pegasus este un software spion conceput pentru a ataca telefoanele mobile care rulează iOS și Android. Acesta a fost proiectat și comercializat în 2013 de compania israeliană NSO Group, iar primele urme ale existenței sale au fost descoperite abia în 2016. Instalat pe dispozitiv, acesta accesează fișiere, mesaje, fotografii și parole, ascultă apeluri și poate declanșa înregistrarea audio, urmărirea camerei sau a geolocalizării.”

    Apreciat de 1 persoană

  9. Florin zice:

    Toți furnizorii de comunicații încearcă doar să vă ia lovelele. În ce privește obligațiile pe care le au, nu-și bat capul. I-am încercat și pe Orange, și pe Vodafone, și pe Digi, și pe Telekom. Dacă pot să vă tragă în piept, adică dacă îi lăsați, o fac cu mare drag toți. Orange are cel mai bun semnal, pe verificatelea, dar este scump pe date și roaming. VF nu prea are acoperire (nu mă refer la marile orașe) și sunt tot scumpi. Telekom este slab, te rogi de ei să-ți rezolve problemele. Digi este cel mai ieftin peste tot (inclusiv roaming), dar m-a lăsat fără roaming în SUA. Anterior mi-au blocat voit cartela în America de Sud. Când încep cu reclamațiile, nu mă opresc, nu mai rămâne loc de bună ziua și le scriu minunat. Totuși, nu am rezolvat nimic cu autoritățile române, urmează UE. Cu Orange am comunicat pe tot globul. Am blocat datele pe Orange fiindcă te fură. E adevărat că atunci când am reclamat că m-au încărcat, au stornat.
    Magazinele Orange sunt de două feluri: Orange și franchise. Compania Orange (presupun și shop-urile) este înregistrată ca operator de date personale. Numai că, schimbând o cartelă ca și dvs, am aflat că mă găsesc la o franchisă. I-am întrebat despre înregistrarea ca operator de date, habar nu aveau. Dar aveau acces la întreaga bază de date Orange. GDPR? Nimeni nu mi-a răspuns la reclamație. Amenzile GDPR sunt substanțiale. De fapt i-am reclamat fiindcă erau obraznici.
    Orice chestie măruntă care vă supără la un funcționar furnizor de servicii, înseamnă că nu s-a purtat cu destulă deferență, că a fost obraznic.
    În general, colaborarea cu orice furnizor se face bine doar cu presiune, adică amenințări. Așa e pe la noi.

    Apreciat de 1 persoană

    • Uf, neplăcute experiențe!
      Nu sunt pe abonament și de aia și sunt mai relaxată decât poate ar fi cazul. Mă enervez puțin pe moment, apoi îmi revin și merg mai departe.
      Mai am o cartelă pe Vodafone, același telefon, același loc. Când Orange are zero, dincolo am două liniuțe. Deci și eu tot din experiență am spus. Sigur, nu generalizez, sunt pe Orange de când mă știu cu telefon, același număr. Nu mai știu, oare ei așa s-au numit de prima dată, oare? Mă rog.
      Deci e și un soi de atașament.
      Dar ați schimbat cu număr cu tot?
      Ooo, da. Cine ține cont de GDPR? Acum se cere buletinul pentru a schimba cartela stricată. Nu să cumperi număr nou, doar să schimbi cartelă. Și da, au acces la date mai lejer decât credem.
      Mulțumesc frumos!
      Sper să vă rezolvați problema aia! Urâtă treabă!

      Apreciat de 1 persoană

      • Drugwash zice:

        Potecuţa a spus aici :
        Acum se cere buletinul pentru a schimba cartela stricată.

        Uite, asta e încă una dintre variante la care nu m-am gîndit pentru punctul 2: vor să verifice dacă utilizatorul cartelei e acelaşi, ca să ştie dacă urmăresc persoana care trebuie sau nu. Anonimat? Mută-ţi gîndul! 😉

        Apreciat de 1 persoană

        • Dragoș, serios, nu vreau să combat nimic, ai spus că e posibil. E. Posibil, nu sigur. Serios, lăsăm așa. Vrei neaparat să zic că ai dreptate? Eu nu știu asta, nu lucrez la servicii deci nu mă pricep la metodele lor. Tu? Dar ok, ai dreptate. Așa e bine? 🙂
          Noapte bună!

          Apreciat de 2 persoane

          • Drugwash zice:

            Păi tot la Posibil intră şi asta, doar că nu o luasem în calcul şi m-am gîndit s-o menţionez, pentru conformitate.

            Fii pe pace, cît de curînd n-o să te mai împiedici de mine. Tschüß! 🙂

            Apreciază

            • Eeei, hai că asta nu îmi place! Râdem și glumim, vorbim și serios, dar nu insinuăm! Din 2013 de când ne contrazicem pe aci, când am zis eu vreodată că aș vrea asta? Păi se înfoaie minteni ardeleanca din mine, nu așa! 😀

              Apreciat de 2 persoane

            • Drugwash zice:

              Nu din vina ta ci a universului sau cum vrei să-i zici. Banii s-au terminat de două săptămîni, pîinea şi mîncarea ieri, iar scadenţa la lumină a trecut de trei săptămîni. Aşa că indiferent de motiv o să dispar urgent din peisaj. Oricum, eu şi noua ordine mondială sîntem complet incompatibili – cineva trebuie să cedeze. See you in next life! 🙂

              Apreciat de 1 persoană

  10. Diana zice:

    Am mai auzit de faza cu „demagnetizatul” inclusiv la cineva care a aflat ca nu-i mai functiona cardul de cumparaturi pentru ca l-a tinut langa… chei!
    Pe aici, in ultimul an si un pic, multi au avut probleme cu „acoperirea” – unii zic ca-i de la modificarile/modernizarile pe care le fac pregatindu-se pentru 5 g (mi se pare usor ilogic, dar cum nu ma pricep…)
    Ma depasesc astfel de chestiuni si nu stiu ce sa zic – din experienta altora, nu m-am gandit nicio clipa sa aleg aceasta firma de telefonie. 🙂
    Weekend frumos iti doresc, Potecuta! ❤️

    P.S. Nu e cazul tau dar, in general, clientul are dreptul sa fie „prost” in legatura cu ceea ce vand unii. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Nici eu nu mă pricep și nici nu depun eforturi în sensul ăsta, recunosc.
      Păi pe asta o știu de pe vremea în care aveam un Nokia din ăla cărămidă, cu antenă: nu pune telefon lângă telefon, că se demagnetizează cartelele. Na, cine a stat să întrebe? Eu știu că învățăm toată viața, că e bine să știm, dar pe cuvânt că nu vreau să pierd timpul să învăț despre cositor și circuite când pot învăța ceva ce-mi place și cred că m-ar putea ajuta. Deci nu. Și, ca tine, și eu sunt cam în ceață cu asta. 😀
      Hahahaha, bună asta cu dreptul clientului. Și adevărată! 😉
      Mulțumesc, Diana! Weekend frumos îți doresc și eu!

      Apreciat de 1 persoană

  11. Jo zice:

    Orange de ani de zile, no problem. Mi-e clar că tu ești de vină. 🙂 Sau vorba domnului Florin: di-vină. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Ah, aha. Deci eu. Nu știu să folosesc un telefon, aia e, ce să fac? Ie prea deștepți ei, cu semnalul lor, mă depașeste asta 😊
      Dar ce nu pricep e asta: vorbesc la telefon, scriu și primesc mesaje, las telefonul, iau telefonul: semnal zero. Unde greșesc? 🙄

      Apreciat de 1 persoană

      • Jo zice:

        Știi replica aia celebră din Star Wars: „The force is strong with this one”? Ei bine, cam asta se întâmplă în cazul tău. Ai o energie pozitivă (citește bunătate) atât de pregnantă, încât scurcircuitezi totul în jurul tău. ❤️

        Apreciat de 1 persoană

  12. Drugwash zice:

    Pune şi tu întrebări mai simple, că sînt prea leşinat de foame ca să mai dau răspunsuri complexe.

    1. Primele dăţi cartela ta era deja inactivă cînd ai vorbit cu operatorii, ei au văzut asta. Ultima cucoană te-a văzut activă în reţea şi, evident, software-ul nu poate prezice dacă o cartelă „pică” sau nu, şi cînd, însă uneori au fost/sînt loturi de cartele proaste (făcături) care se stricau/strică rapid; după numărul de serie operatorii le pot identifica şi te anunţă prompt că trebuie schimbate. Ori cucoana nu fusese încă informată de asemenea loturi, ori nu aveai asemenea cartelă, ori era prea obosită/plictisită/iritată/etc ca să se mai obosească şi cu problema ta. Aici n-am cum să-ţi dau un răspuns tranşant, dar ceea ce poţi face e să mergi la un alt punct de-al lor şi să ceri direct să verifice dacă cartela ta face cumva parte dintr-un lot cu defecte.

    2. E posibil ca soft/hard-ware-ul Securităţii să aibă limitări şi să fie nevoie de piesa fizică (în cazul de faţă cartela) pentru a recupera anumite date, cum ar fi numerele şi alte date personale ale contactelor, sau cine-ştie-ce alte informaţii. Sau poate au nevoie de ea ca probă fizică în vreun proces. Nu-mi spune că n-au motiv, că eşti cea mai cuminte fată din univers – gîndirea lor e cu totul alta, toţi sîntem vinovaţi din principiu. Ca atare e foarte simplu să-ţi fie dezactivată cartela de la un birou oarecare şi să aştepte reclamaţia ta cu răspunsul deja standard „s-a demagnetizat, trebuie înlocuită”. Ceea ce, aşa cum spunea cineva mai sus, e o tîmpenie crasă fiindcă cartelele telefonice NU au bază magnetică, însă probabil e cel mai simplu răspuns pentru masele care în general nu au cunoştinţe de electronică, telecomunicaţii etc.

    3. E posibil ca toate aşa-zisele „demagnetizări” şi alte presupuse defecte să fie parte a unui plan elaborat de a distruge încrederea populaţiei în aparatura „externă” (telefoane, în principal, dar şi card-uri de plată şi poate altele la care nu mă gîndesc acum) în vederea implementării cipurilor personale care, desigur, vor fi prezentate ca infailibile şi extrem de eficiente. Ştiu că sună sci-fi acum, dar peste un an-doi-cinci realitatea s-ar putea să dea cu pumnu-n masă (şi-n capetele celor ce se opun).

    O mai fi şi altceva de zis dar deja am obosit. Sara bună!

    Apreciat de 1 persoană

    • Deci se poate vedea clar ce cucoana a zis că nu și m-am simțit proastă degeaba, da? Atât am vrut să știu! Mulțumesc mult!
      2. Nu spun nimic, că așa cum o tot spun, respect orice părere. Că am altă părere, e altceva, deci nu spun absolut nimic, nu doar ce ai zis să nu spun.
      Ce bine mă simt între masele alea. Dacă eram toți specialiști doar în aia, cine mai făcea munca de jos, nu? 😀
      Mulțumesc încă o dată pentru explicații, Dragoș!

      Apreciat de 2 persoane

      • Drugwash zice:

        Acu’ nu trebuie să iei vorbele mele drept 100% exacte. Ştiu şi eu ce mi-au spus alţii care au trecut ei înşişi prin probleme de gen, am analizat şi coroborat, dar întotdeauna pot exista alţi factori neprevăzuţi. Nu se ştie ce pregătire avea cucoana, de cît timp era angajată, ce fel de soft folosea, ce nivel de acces avea la diverse informaţii, care era starea ei de moment ş.a.m.d. Ceea ce am observat în unele cazuri şi cu peste 12 ani în urmă am experimentat personal e că acei operatori au de obicei un şablon fix care trebuie respectat, lucru importat (cu forţa sau prosteşte?) de la alţii de departe. De cele mai multe ori nu stai de vorbă cu o fiinţă umană care analizează personal informaţiile pe care i le oferi şi decide singură cam cum ar fi cel mai bine să te ajute, ci cu un fel de robot biologic ce caută în acel şablon cel mai apropiat punct şi porneşte de acolo, fără a pune amprenta propriei gîndiri. Poate că unii ar vrea dar le interzice regulamentul, de teamă ca nu cumva să fie daţi în judecată pe cine-ştie-ce motiv.

        În ce priveşte punctele doi şi trei, am spus doar că e posibil, nu neapărat şi probabil. În lipsă de probe concrete orice e posibil şi trebuie tratat ca atare. Personal consider a fi o greşală să ignorăm complet anumite posibilităţi doar fiindcă considerăm – în mod arbitrar – că ele nu reprezintă o probabilitate. 😉

        Apropo, munca de jos e pentru roboţii din metal şi plastic. Dar sîntem prea mulţi roboţi biologici şi prin prezenţa noastră haotică îi împiedicăm pe primii să-şi facă treaba. După Marea Epurare/Resetare lucrurile or să intre pe făgaşul „normal”. Doar că n-o să mai fiu prin preajmă să mi se spună „ai avut dreptate, fir-ai al dreacu’!”. 😀

        Un week-end cît mai plăcut! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

        • Am avut impresia că a fost o ușoară ironie la adresa maselor care n-au habar de alea, ca și cum ele înghit orice tâmpenie și automat cei care au habar le sunt net superiori. De aia am spus că na, noi facem munca aia de jos dacă ceilalți sunt undeva mai sus ca noi. 🙂
          Weekend frumos și ție! Mulțam fain!

          Apreciat de 2 persoane

          • Drugwash zice:

            Nu, de data asta n-a fost nici o ironie intenţionată. Cel puţin nu la adresa maselor, ci poate a celor „de sus” care au impresia că sîntem cu toţii „mulţi da’ proşti”, şi eventual la adresa anumitor lucrători/operatori/funcţionari publici/etc care ar putea crede că dacă ei lucrează într-un domeniu mai deosebit, să zicem mai complex tehnic, au cumva un atu asupra celorlalţi şi-şi permit o oarecare aroganţă şi superioritate.

            Mulţumesc şi eu.

            Apreciat de 2 persoane

  13. Suzana zice:

    Acum vreo doua luni am fost sunata pentru o schimbare de abonament, ca urma cica sa expire si oferta era doar telefonica. Oferta ar fi putut fi minunata, insa pornind de la ideea ca ma ia de fraiera, pur si simplu i-am spus sa revina, ca vreau sa-mi caut contractul. L-am cautat, culmea este ca l-am gasit repede 🙂 si am constatat ca expira undeva pe la finele lui 22. Evident ca nu a mai sunat! Asa ca, mereu trebuie sa avem multe lamai prin preajma. Demagnetizarea cardului de bani mi s-a intamplat si mie, dupa ce trei zile am tinut in geanta un smart pe care nu il folosesc ca telefon si il tin in rucsac cand il iau. Nu te gandi ca merg zilnic pe munte. Rucsacul e pentru cumparaturi! 🙂 Asa ca sunt convinsa ca aceste tel. sunt naspa rau si personal le evit. Ma furnica mana daca vorbesc mai mult de cinci minute. 😦
    Daca dupa trei zile, totalizand cam 10 ore de proximitate fata de card, acesta s-a stricat, mi-e mila de neuronii nostrii… Si mai sunt convinsa ca au functii ascunse, chiar daca eu sunt cam afona la astfel de subiecte. Dar mai devoaleaza unii si altii. Cred ca ar trebui sa ne trezim inainte de a fi un picut prea tarziu. Doar zic.

    Seara frumoasa, draga Potecuta. Un weekend fain sa ai! ❤

    Apreciat de 1 persoană

    • Nu vreau să aud de abonament. Tot în Orange, demult, când se încărcau cartelele la ei, mi-a zis unul că dacă tot încarc cu 5 euro, mai bine fac abonament, că am mai multe. Întreb: mai multe ce? Beneficii, zice. Așa e cam ciudat, pe cartelă, zice. Mă enervez și zic: am avut abonament de care abia am scăpat, că am plătit de mi-au ieșit beneficiile pe ochi, numai să fie odată închis. Nicio ofertă nu se compară cu liniștea mea că încarc când și cu cât am chef, și nici cost suplimentar din burtă nu fac.
      Nu a mai insistat. În vremurile în care cu 5 euro am nelimitat în rețea, sute de sms naționale, sute de minute naționale, mb de net pe care nu îi folosesc, abonamentul, pentru mine, la nevoile mele, e o glumă proastă.
      Suzana, nu te contrazic. Așa o fi. Și nu zic nici aia cu „eu n-am nimic de ascuns”. Dar trezirea ar însemna să renunț la un confort la care eu nu sunt dispusă să renunț. Sa revin la televizor cu lămpi, la telefon fără net și cu butoane, la frigiderul fram, la mașina de spălat aia în care îi puneai apă caldă și ea doar învârtea. Că dacă e adevarat că toate astea noi au camere și microfoane, numai aia e soluția.
      Și cum nu vreau să experimentez o astfel de trezire, aleg să nu mă stresez că acum, când scriu, cineva stă la un birou și se uită la mine prin camera telefonului meu. Aș trăi niște ani tare triști, cu un stres care nu-mi lipsește.
      Repet: nu spun că nu e adevărat. Dar eu sunt tare fericită că datorită internetului am cunoscut oameni ca voi, nu aș renunța la el pentru că poate niște unii culeg nu știu ce date despre mine cât scriu pe blog. Acei „ăia” sunt mai deștepți și mai puternici decât vrem noi să credem. Au fost vremuri în care netul era o mare necunoscută și smartphone-uri nu existau nici în intenție și totuși, erau ascultați oameni la ei în dormitor și totuși, chiar cei din familie „dădeau în gât” totul.
      Da, iubesc comoditatea, recunosc, sunt vinovată de asta. 🙂
      Îți mulțumesc mult, draga mea! Noapte bună!

      Apreciat de 2 persoane

  14. Nu sunt la Orange, dar mai pică sim-ul și la mine. Uneori e suficient să-mi zgâltâi telefonul puțin, de-și vine sim-ul în fire. Alteori scot cartela și o repoziționez. Dar telefonul meu e destul de maltratat: îmi cade des din buzunar și are toate motivele să-i sară cartela.

    Apreciat de 2 persoane

    • Ups, stai așa: ieri am scos telefonul din husa lui, că mi-a fost dor să îl simt subțire și ușor. Sună ciudat, știu, dar altfel nu știu formula 😀
      Deci e posibil să fie asta un fel de maltratare, poate l-am bruscat când l-am pus pe birou, dacă spui că o mai pățești și tu. 🙄
      Uai, mulțumesc mult! Serios că începeam să cred că am eu ceva de stric cartele, că toată lumea până acum a zis că nu a pățit.
      Mai aveam puțin și mă duceam la sertarul cu tacâmuri, să văd dacă se lipesc de mine 😀 😀

      Apreciat de 2 persoane

  15. daurel zice:

    E o discuție foarte utilă .
    Mulțumesc!

    P.s.
    Se pare că furnizorii de telefonie caută să ne convingă să trecem pe abonament.

    Apreciat de 1 persoană

    • Mulţumesc şi eu!
      Ei caută, dar nu prea găsesc 😀
      Serios, cum am spus, pentru mine ar fi cea mai proastă alegere. Majoritatea celor cu care vorbesc sunt pe Orange. Am la cartelă nelimitat în reţea şi minute şi mesaje, am net, am nationale şi internaţionale. Ce-mi trebuie să mă leg la cap cu abonamente la care pun ei din burtă costuri suplimentare şi mă leagă de ei şi-mi modifică ei ce vor, când vor? Şi când vrei să renunţi la abomanemt te calcă-n picioare şi plăteşti de nu te vezi?
      Da, au fost vremuri în care ăia de pe cartele erau vai de ei, că nu erau minute multe. Dar acum mi se pare chiar inutil.
      Zi frumoasă vă doresc!

      Apreciat de 1 persoană

  16. M-ai cam speriat la câte probleme se pot ivi pe telefon. Eu sunt abonat, tot la Orange, dar n-am pățit nimic demn de menționat. Să bat în lemn!

    Apreciat de 1 persoană

  17. Ideota69 zice:

    Că lucrurile se strică, e absolut normal, ceea ce mă deranjează cel mai mult este comportamentul operatorilor care, în realitate, sunt acolo, exact pentru că oameni ca mine, ca tine, și ca toți ceilalți care utilizează serviciile companiei care le plăteste salariul, au nevoie de ajutorul lor. Operatori care ar trebui sa fie formați în acest sens, și, mai mult decât atât, zburați la primul acces de superiotate. Clientul, adică eu, îi chem sau merg la ei pentru ca am o problemă legată de un serviciu pe care-l plătesc și nu pentru ca mi-a venit cheful de o bârfă mică cu operatorul orange, dar mai ales pentru că această problemă nu pot să mi-o rezolv singură! N-am înțeles niciodată de ce cel din partea opusă al ghișeului trebuie să-l facă pe interlocutor să se simtă prost ori inadecvat ori să-l lase să plece și mai nedumerit decât a venit. N-am înțeles niciodată nici de ce se profită de situații care în realitate au creat un loc de muncă pentru cineva care nici măcar nu-și dă seama de acest lucru… In orice caz, Potecuto, eu m-am prins ca tu faci parte din categoria oamenilor buni, care nu jignesc, si la care le place înțelegerea și bunul simț, și o să-ti zic un secret: acest lucru l-au înțeles și altii, și, din păcate, în anumite situații acest tip de caracter atrage ca un magnet comportamente ca cel despre care ne-ai povestit. Eu zic ca măcar din când în când, evident când și-o merită si exact pentru ca si-o merita, să le mai dai și peste bot, pentru că în certe situații, este unica manieră de a ajunge la un rezultat.

    Apreciază

    • Marina Costa zice:

      Si eu pe cartela orange de 20 de ani. Si am demagnetizat vreo 3 cartele pana acum. Au si ele un mic component mwtalic care, la un moment dat, se plictiseste de noi, asa ca trebuie inlocuite…

      Apreciat de 1 persoană

    • Mi-e tare greu şi mie să înţeleg astfel de comportamente. Poate şi pentru că, aşa cum ai zis şi îţi mulţumesc din inimă pentru asta, cumva am un fel de bulă în care trăiesc. Şi când văd nedreptate şi nesimţire, rămân tare confuză şi fără putere de reacţie.
      Da, în gând eu mă cert de multe ori cu cei care fac asta. Dar cu voce tare nu prea pot. Deşi cred că ar merita, cum ai zis.
      Vreau să îţi spun o povestioară cu bunicul meu pe care cred că l-am moştenit puţin. Doar puţin, să nu pară că mă laud. A fost un munte de bun simţ şi de seninătate. Ascuţit simţ al umorului, mereu avea o glumă, dar n-ar fi deranjat nici cu o scamă pe nimeni. No bun.
      Locuiau pe vremea aia la bloc, erau tineri şi ei, în floarea vârstei. Şi cum în blocul ăla locuiau şi „nefamilişti”, se întâmplau fel şi fel de chestii care deranjau locatarii: inundaţii săptămânale, zgomot, certuri, din astea. Ei au fost inundaţi de vreo 5 ori, niciodată n-a zis nici pâs. A zugrăvit, a reparat, ba le-a reparat şi celor de sus, cei care au inundat, ce era de reparat, fără să zică nimic.
      Şi vine dragul de el într-o zi de la muncă, obosit şi puţin mai veselit după vreo două beri, şi când intră-n bloc, calcă-n apă. Şi ce zice bunicul? Ei, gata cu bunătatea, până aici, cât să mai tot tac, cât să mai tot fac să fie bine, să înţeleg, să nu zic nimic? Ia să-l pun şi eu la punct pe ăla care ne-a inundat iar.
      Pe scară, oameni agitaţi, se opreşte bunicul în faţa lor şi urlă: care, mama dracului, a lăsat iar apa deschisă, mă? Stupoare, toţi vecinii în şoc, neobişnuiţi cu el manifestându-se aşa. La un moment dat, unul zice: ştiţi, de la dumneavoastră curge, domnu’ Ilie.
      A fost prima şi ultima dată când el a vut o astfel de ieşire, nu l-a mai auzit nimeni de atunci ţipând 😀 😀 😀
      Mno, cred că aşa şi eu. Mă voi trezi dând peste bot fix când va fi vina mea 😀
      Te pup, draga mea! Îţi mulţumesc!

      Apreciat de 2 persoane

      • Ideota69 zice:

        N-ai de ce sa-mi multumesti! De-ar fi mai multi oameni ca tine si ca bunicul tau, lumea intreaga ar fi mai buna! Eu cam tot ca tine, sufar foarte mult cand ma iau de oameni, nu conteaza ca am dreptate, sufar si gata. De aia am invatat sa-mi spun punctul de vedere in maniera blajina dar ferma, care sa nu ofenseze dar care sa ma ajute sa ies din situatii care de cele mai multe ori cand nu.s oprite la timp nu fac decat sa se agraveze si sa ne faca sa traim rau. Din pacate, nu intotdeauna reusesc!

        Apreciat de 1 persoană

  18. Issabela zice:

    Vin și eu la spartul tîrgului, cînd all is said and done… dar și eu am bizare probleme cu tehnologia, ce nu par nimănui normale și de multe ori „pic” tot eu, că n-aș ști să o folosesc 😀
    Eu nu cu orange, ci cu bateriile telefoanelor am „taine” 🙂 În schimb, am pățit ce zici tu, de-a trebuit să-l schimb, cu cardul ing – tot portocaliu, de 😀

    Apreciat de 1 persoană

  19. tink3rbe11 zice:

    Da,am pățit-o și noi ( odată eu și de 2 ori soțul) ,dar ce-i drept…de când suntem la Telekom…și avem vreo 3-4 anișori…nu am avut nici o problema de genul.Avem aceleași numere(portate) și mai pică semnalul uneori…dar în rest este chiar ok!
    Haioasă mai ești 😅 ,nu vreau să supăr pe nimeni, dar sunt operatori care uneori sunt „pe afară” …ca și noi de altfel. Toți avem momentele noastre de strălucire.

    Apreciat de 1 persoană

  20. Alex zice:

    Lăsând problema la o parte, vreau să îți mărturisesc că mă dai pe spate de râs cu această autoironie a ta, atât de plină de umor! Așa ce-mi place cum faci tu „haz de necaz” la aceste întâmplări făcute să te necăjească. Mai ales când toate acestea se întâmplă atunci când ți-e lumea mai dragă!
    Cu cartela demagnetizată nu am pățit-o. Doar mici situații cu un anume telefon, unde cartela SIM nu prea stătea bine în lăcașul ei. Am schimbat telefonul și nu au mai fost probleme.
    Am aflat cu ocazia aceasta câte probleme au oamenii prin rețelele patriei. În orice caz… niciunul nu e perfect. Iar la șicane… se pricep toți de minune. Au niște „specialiști”…. Mai ales în „abureli” despre „super-ofertele” lor de nerefuzat! Dacă te grăbești să îți freci palmele, mulțumit de „afacere”, afli în scurt timp de la alte persoane că ei au reușit variante mult mai bune. 😦
    Cred că explicația ta din titlu, cu alinierea planetelor, este cea mai bună! Incompatibilități… astrologice! Ha, ha! 😀

    Apreciat de 1 persoană

    • Mă bucură foarte mult această mărturisire, Alex! Şi îţi mulţumesc tare mult!
      Ai perfectă dreptate cu aceste super-oferte! Nu în urmă cu mult timp, o amică a vrut să-şi ia un telefon. I-au spus că-n magazin e 1700 de lei, dar dacă-şi prelungeşte abonamentul şi-l face mai mult cu nu ştiu cât, îl ia cu reducere. Când s-a uitat pe Emag, telefonul era 1000 de lei la liber. Deci da, super afacere. 😀
      Zi cu bucurie îţi doresc!

      Apreciază

  21. Ecoarta zice:

    Da, ciudată situație!
    „…o colegă de-ale ei”?! Nu-mi intră-n cap această construcție lingvistică nici de mă pici cu ceară! Şi n-o voi folosi în veci! Nu mai dau examene, aşa că…
    Numai bine şi sper să nu mai ai probleme cu „plasticul”…

    Apreciat de 1 persoană

    • Mi se pare şi mie foarte ciudată. O prietenă de-ale mele, da. Mă întreb, dacă scriam asta la BAC, m-ar fi depunctat? Cred că da. Nu-mi amintesc deloc să ne fi spus cineva în 18 de şcoală cât am făcut, că aşa e corect. Şi brusc, dacă spui sau scrii acum aşa, vai de mine, eşti de pus la colţ. Nici nu vreau să mă gândesc la ce aberaţii vor mai apărea.
      Cred că nişte unii, cu grave probleme de gramatică, dar cu influenţă mare, fac ce fac şi pun norme din astea să nu mai râdă lumea de ei că n-au habar de limba română.
      Urmează să aflăm că e corect „antr-o zi”. Âncă puţină răbdare 😀
      Zi bună îţi doresc!

      Apreciat de 2 persoane

      • Ecoarta zice:

        Eu o să spun/scriu întotdeauna „o prietenă de-a mea”. Vorba ta, după atâtia ani de studiu, cu profesori unul şi unul, mă trezesc cu nişte „construcții” ciudate, ca să nu zic aberante! Ce să mai zic!? A, am văzut pe un blog scris aşa: „umpic”. 😭😭😭🙏

        Apreciază

  22. ”Doar o vorbă îți mai spun”: VODAFONE! Din 2006 fără probleme. Odată am primit și un cadou de la ei, un portmoneu mic roșu, (cica aduce noroc) și o agendă lux de Anul Nou. Probabil pentru că am scris frumos despre ei?! Nu știu. Dar votez VODAFONE!

    Apreciat de 1 persoană

  23. multumesc, mi-ai adus aminte sa ma iau din nou de la cei de la Vodafone ca nu pot da mesaje la numerele scurte ( si nah in RATB mai am cateodata nevoie de cod)

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s