De Crăciun, fii mai bun…

… fii mai răbdător. Oricum n-ai de ales. Că n-ai opţiune. N-am venit să vă colind. Încă nu. Mi-am propus să o fac duminică, dacă mă primiţi. Şi pentru că încă nu miroase-a brad, a sarmale şi-a cozonaci în casă, profit de asta să-mi spun oful. Ăsta şi gata. Nu am de gând să fiu deloc subiectivă, vă spun pe scurt ce mă apasă şi tac. Că sunt mai bună, mai sensibilă şi mai răbdătoare decât în mod normal. Că aşa-i frumos, până şi-n reclame se recomandă tratamentul ăsta. Nu spun că-n altă perioadă aş răsturna lumea pentru asta. Dar acum sunt mai zen decât definiţia zenului.
Luni ar fi trebuit să primesc un colet pe care nu l-am primit nici marţi. Miercuri am sunat să întreb dacă-l primesc joi dar şi pentru că pe site părea blocat în localitatea din care a fost trimis şi nu era ceva-n regulă. Doamna drăguţă de la sediul central m-a asigurat că e în regulă, coletul e la Sibiu dar să sun şi la ei, în Sibiu, ca să fie şi mai sigur. Sun.

Abonatul nu poate fi contactat. A 7-a oară se lasă contactat. Mă pune-n aşteptare, că e o perioadă aglomerată. După 18 minute răspunde. Îmi spune că joi îl primesc. Rog, dacă e posibil, până-n ora 14 sau după ora aia la o altă adresă, că nu am de ales, musai să şi muncesc. Nu, vai da’ se poate? Sigur că până-n ora 14, am făcut notificare, mi se spune.
Joi, ora 13:50. Sun. Nu să cert, nu să cer explicaţii, să rog un număr de la curier. După 20 de minute mi se răspunde: auoleu, ştiţi, coletul e la sediu, nu înţeleg de ce, curierul nu l-a luat deşi trebuia livrat până la ora 14. Ok, nicio problemă, zic. Vineri se poate? Cu siguranţă! Mâine îl aveţi, zice.
Stau toată ziua-n casă, cu urechile ciulite la interfon. La ora 16 şi 20 sun. Deh, sunt masochistă, ştiu. Stau în aşteptare 32 de minute. Extrem de calmă, rog, cer iertare, cer scuze, iar rog. Răspuns: dacă aveţi noroc, miercuri vine. Aţi fost căutată azi.
Eu? Nu cred. Staţi să verific, zice. Ştiţi, aveţi dreptate, curierul a pus status fals pe pachet, nu ştiu de ce şi cum e posibil asta. Iar cer scuze şi întreb când se poate totuşi să… Eu sper că mâine dar mai sigur miercuri. Oricum, nu e normal ce s-a întâmplat, în cel mai scurt timp vă va contacta curierul că nu e posibil să pună status fals, zice. Mulţumesc, Crăciun Fericit, zic.
Ora… trecut de 19, oricum. Nu a sunat nimeni dar la ştirile ProTV aflu că e disperare-n ţară cu curierii şi că degeaba suni la firmele de curierat calm şi ruşinos sau cu scandal, că nu se rezolvă aşa. Şi că trebuie reclamaţie. Eu nu am de gând să fac asta. Şi miercuri, când e să vină totuşi, îi voi vorbi cum ştiu eu. Politicos şi cu vă mulţumesc etc. Că-s calmă rău. Greşesc?
Noapte bună, dragilor!

foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

60 de răspunsuri la De Crăciun, fii mai bun…

  1. lyanasabau zice:

    Și de râs și de plâns! Calmă! Excelent! La ce bun atâta nerv? 😊 Crăciun, Crăciun să ai! ❤

    Apreciază

  2. Frumos ca întotdeauna!😘😘😘

    Apreciază

  3. firdeiarbainbataiavantului zice:

    Am experienţă în domeniul ăsta. Ştiu că mai ales la Fan e durere, că au comenzi multe şi n-au angajat oameni suficienţi, iar ăştia care sunt e vai de mama lor. Pe mine m-au anunţat prin SMS de mai multe ori că în ziua respectivă va veni coletul. N-a venit nici în ziua aceea şi uneori a venit după 3-4, chiar 6 zile. Un curier mi-a turnat minciuna că m-a sunat toată săptămâna şi n-am răspuns. Nu sunt genul certăreţ, dar dacă am răspuns tuturor, tocmai lui nu-i răspundeam? Unul cel puţin a fost sincer şi mi-a zis că nu răspund la telefonul care este scris în SMS pentru că nu ar mai avea timp de livrări. Atunci de ce se mai oferă acel telefon? În fine, concluzia e că trebuie să te înarmezi cu răbdare. De venit, va veni. Când? Dumnezeu ştie. Sunt şi ei tracasaţi, dacă patronii nu angajează personal suplimentar. O noapte liniştită şi răbdare… şi tutun?

    Apreciază

  4. Ileana zice:

    La mine, dupa ce a venit tarziu nici nu mi-a adus ce trebuia, atunci m-am iritat putin, apoi m-am calmat, si asa am riduri de la batranete 😜
    e de-a rasul plansul uneori, glumim noi, insa situatia nu este buna.
    Eu stiu ca esti calma, sa zambim si sa asteptam Craciunul cu drag!
    O noapte linistita draga mea! 😴☃❄🎄😘

    Apreciază

  5. Vai ce rău îmi pare pentru că ai trecut prin astea. 😦
    Și eu aștept de opt zile un pachet de la eMag, am încercat să-i sun, dar robotul își cere scuze pentru că, în această perioadă, toate liniile sunt ocupate. Am văzut la Tv că firmele de curierat sunt prea solicitate. Poșta ce scuză poate avea, în afară de incompetență?

    Apreciază

    • Eu am aşteptat la eMag 25 de minute. Au muzică faină în aşteptare 😀
      Ştii ce mă enervează? Că toată lumea e extrem de amabilă, în afară de cel direct răspunzător. Domnul de la eMag, o bomboană de om, mai avea puţin şi venea el să-mi aducă coletul, se vedea clar că vrea să ajute dar degeaba, curierul e de neînduplecat. Şi atunci, cum să ridic tonul la el, când n-are nicio vină în afară de aia că el a răspuns la telefon? Io pe cin să mă răzbun? 😀
      Am văzut şi eu asta. Dar nu e mai corect să refuze comenzi dacă e aşa de full la ei?
      De poştă nu ştiu ce să zic, nu am mai primit ceva de ei de… nici nu mai ştiu de când.

      Apreciat de 1 persoană

  6. Ești eu? Așa fac și eu. Am și scris la un punct cum am dat mărunțiș la un cerșetor, mi-am cerut scuze că mi s-a părut penibil că aveam tare puțin mărunțiș, iar când omul derutat mi-a mulțumit… i-am mulțumit și eu. Doh! Incorigibile frate!
    În altă ordine de idei, eu am primit azi un colet care mi-a făcut ziua. Nu-l așteptam. Nu știam când vine. Credeam că mai încolo sau la anu’ că e nebunia de Crăciun, dar… a venit! 🙂

    Apreciază

  7. Suflet zice:

    Poate chiar or fi putini angajati si nu mai fac fatã, mai ales acum de sãrbãtori. Se pare cã noi am trecut doar cu un picior în secolul 21. :))

    Apreciază

    • Asta e explicaţia lor. Pot înţelege. Dar am văzut aseară oameni care au comandat cadouri pentru copii şi care nu vor ajunge la copii. E cam greu să mai fii înţelegător în situaţia asta. Până la urmă se pot informa clienţii că nu vor ajunge produsele la timp, să poate alege omul dacă aşteaptă sau nu mai apelează la serviciile lor.
      Te pup, Suflete!

      Apreciază

  8. vorbebune zice:

    Te invidiez pentru calmul tău, nu că ai putea rezolva ceva cu nervi, dar sincer aș fi fost un butoi cu pulbere (și eu sunt extrem de răbdătoare, de toleranta), însă mă disperă lipsa de profesionalism. Ai multe comenzi…angajează mai mulți curieri în perioada sărbătorilor! Sărbători fericite, Potecuță!

    Apreciază

  9. anasylvi zice:

    Din pacate, pot doar sa presupun cum este treaba: firmele de curierat, ca si multe alte firme de la noi lucreaza cu personal la limita iar in momentul in care se suprasolicita dau rateuri. Nu e vina angajatilor care uneori nu au nici caldura in masina, desi evident si acestia in momentul in care se suprasolicita nu mai isi dau interesul obisnuit, putini oameni pot fi profesionisti in conditii de stress. Anul acesta m-am ferit sa cumpar cadouri online tocmai din acest motiv, intrucat un pachet cu carti mi-a venit dupa aproape trei saptamani. Daca oamenii nu vor mai cumpara asa mult online in perioada sarbatorilor, poate marii retaileri vor pune pe lista motivelor si problema transportului, iar cei ce se ocupa cu asta vor fi selectati mai atent ca sa isi rezolve la randul lor deficitul.

    Apreciază

    • Bineînţeles că problema majoră asta e: lipsa de personal. Dar vezi tu, e delicat puţin. Se pasează vina de la unul la altul şi la cei cu adevărat vinovaţi nu ajunge vina asta. În final, tot pe mine pică că-s leneşă şi puteam să mă duc la magazin să cumpăr, nu să comand pe net. Păi, poate nu am găsit ce am vrut. Sau poate e mai ieftin. Sau poate că ştiu că suntem în 2017 şi profit de tehnologia avansată.
      Că şi la medic, oricât de mult rezonezi cu ei că-s prost plătiţi şi că nu au condiţii de muncă, parcă nu ţi-e totuna când stai pe holuri şi te tratează cu indiferenţă.
      Sigur că oamenii ăia nu au o vină. Dar când stau o zi întreagă în casă şi curierul pune pe status că nu am fost găsită acasă şi el nici nu a trecut pe lângă bloc… e mai greu să caut scuze că şeful lui nu angajează oameni sau să mă pun pe mine la colţ că am apelat la serviciul lor.
      Dar da, tu ai dreptate. Cum spuneam, sunt calmă şi nu am de gând să fac nimic. Aştept şi asta e. 😉
      Zi frumoasă îţi doresc!

      Apreciat de 2 persoane

      • anasylvi zice:

        Eu iti inteleg pe deplin frustarea si rezonez cu tine. Sper ca nu ai inteles ca le iau apararea firmelor de curierat. Am expus doar intr-un mod sper eu obiectiv cum sta treaba: daca vrem sa se ia masuri trebuie sa tragem lumea de urechi, fie prin reclamatii, fie prin scaderea vanzarilor. Nici eu nu gasesc ce vreau adesea in magazinele fizice si cumpar din online. Acesta este un lant iar daca lumea uita pana la sarbatorile viitoare situatia va ramane neschimbata sau chiar mai rea. Deviza multor firme la noi este „las’ ca merge si asa”

        Apreciază

        • Ţi-am înţeles perfect punctul de vedere şi ai perfectă dreptate. Nu, nu a reieşit că le iei apărarea, eu una nu am înţeles asta.
          Eu doar am zis că nu ştiu dacă vinovatul cel mare va ajunge vreodată să răspundă sau măcar să audă nemulţumirile. Că tot pe şoferi sau pe clienţi se dă vina, nu pe ei că pretind de la 50 de oameni să facă munca a 100 de oameni.
          Da, la ştiri oamenii erau îndemnaţi să facă reclamaţii. Eu nu am făcut în viaţa mea vreo reclamaţie şi nici acum nu voi face, că parcă nu aş putea. Dar vorba ta, anul viitor va fi exact aceeaşi chestie. La ştiri era o tipă care spunea că a comandat ceva-n noiembrie şi nici acum nu a primit 😀

          Apreciat de 1 persoană

          • anasylvi zice:

            Sincer, nici eu nu sunt genul care face reclamatii. De exemplu, daca serviciile sunt proaste intr-un magazin sau local incat sa ma gandesc ca as face o reclamatie, nu mai revin in acel loc. Este adevarat, sefii cei mari rar sunt trasi la raspundere. Ma gandesc ca daca transmitem retailerilor de la care ne facem cumparaturile ca serviciul de transport e slab, poate ei ii vor trage pe acestia de urechi sau vor colabora cu o alta firma. Lantul de care ziceam incepe cu taxarea prea mare a muncii fara beneficiile care ar trebui sa rezulte din aceasta adica de la autoritatile statului roman, care duce la aceasta forjare improprie a personalului si scaderea randamentului. Dar na, ma lansez in alte subiecte acum, se pare ca sunt cam vorba lunga azi 🙂 Iti doresc o zi minunata!

            Apreciază

  10. 71ganduri zice:

    In povestea ta se afla drumul meu, potecuta. Cale stramta rau. Ferice de cei blanzi. Ai sa mostenesti pamantul. Daca nu tot, macar tarana din care esti facuta. Si daca esti stapan pe tine se zice ca nu iti mai trebuie alte imparatii. Sarbatori fericite!

    Apreciază

    • Îţi mulţumesc frumos! Nu mă gândesc la ce voi moşteni, ăsta e felul meu, nu fac mari eforturi să fiu aşa. Actor nu-s, de formă n-aş putea, că nu-mi iese.
      Sărbători cu bucurie!
      Îţi mulţumesc mult!

      Apreciază

  11. April zice:

    Am pățit-o și eu cu un colet și nici măcar nu era perioadă aglomerată. 🙂 Într-o vineri m-a sunat curierul și eu eram plecată din Sibiu, n-am știut că vine chiar atunci. Ne-am înțeles să mi-l aducă luni, dar crezi că l-am mai văzut? Pentru câteva zile la rând apărea pe site-ul lor că ”nu am fost găsită la adresă”… și nici măcar nu m-a mai sunat nimeni. Am încercat să sun eu curierul, dar normal că n-a răspuns. Până la urmă m-am dus la sediul firmei, care e pe undeva pe la marginea Sibiului, la cuca măcăii, cum se spune, ca să-mi ridic pachetul. Bine că am mașină… altfel cred că acolo îl lăsam!
    Nu știu cine a fost curierul respectiv, că în general toți cei cu care am avut de a face au fost amabili. Te pomenești că s-o fi supărat pe mine că nu m-a găsit când voia el să-mi aducă pachetul. :))

    Apreciază

    • 😀 😀
      Vai de noi! Da, de asta mi-e teamă, că pănă la ei la sediu am timp să mă pierd de 5 ori. Sper să nu fie nevoie. Acum e gata, programul lor s-a terminat deci nu mai e nicio şansă.

      Apreciază

  12. Iosif zice:

    Cred ca-n ‘ieslea’ ta din Suflet,
    L-ai trezit pe Pruncul Sfânt.
    Ascultându-I al Sau scâncet,
    Ti-ai zis: ‘Toti suntem pamânt !’
    Sa ai sarbatori frumoase, pe Poteci stelute mii, doar mesaje de iubire, si eterne bucurii !

    Apreciază

  13. Am patit si eu sa comand un congelator la un black friday. Era pentru bunicii mei care il voiau la inceputul lunii decembrie ca sa bage in el carnea de porc. A ajuns dupa doua saptamani dar bunicii taiasera deja porcul si au cumpărat din oras congelator. Desi anulasem comanda de mult, hartiile erau facute si congelatorul s-a plimbat 1000 km dus intors doar asa… ca oricum trebuie trimis.
    Ar trebui regandite regulile curierilor ca sa nu mai fie nebunia asta.
    Imi pare rau pentru patania ta. In toate cazurile calmul e cel mai bun. Eu nu ma pot abține atata cat poti tu, oricum 😂

    Apreciază

    • Nu avem de ales, cu nervi tot nu rezolvăm. Aşa… măcar sunt împăcată că nu am stricat nimănui ziua cu ţipete sau vorbe urâte. Că oricum cei care au răspuns la telefon nu au vină.
      Ar trebui regândite dar nu prea ştiu cum…
      Îţi mulţumesc mult şi numai bine îţi doresc!

      Apreciază

  14. meddartis zice:

    Mie îmi place că ești așa cum ești. Ce sens are să dai cu vorbe grele în stânga și dreapta, de parcă ar rezolva situația? Acum, nici nu e drept să ți-o iei peste bot de fiecare dată. Nu știu care ar fi soluția. Am avut o colegă care locuia departe tare de facultate și sărmana ei mamă a stat întreaga noapte să îi gătească și cum-necum, abia-abia, i-a trimis un pachet cu mâncare. Nu îi trimitea des, că le era greu. I s-a garantat că pachetul ajunge într-o zi.
    Long story short, a ajuns cu o întârziere de aproximativ 5 zile, cu mâncarea stricată, borcanele sparte și alte minunății de astea. Dezastru, ce mai. Mi s-a rupt inima, mai ales că știam foarte bine cât de important era pachetul pentru colega mea.
    Asta e. Ce să facem? Ne supunem. Cu răbdarea treci și marea, nu? Deși nu știu ce treci, ce nu treci, că de multe ori curierul are dificultăți serioase să treacă printr-o mână de orașe.
    Într-o notă mai pozitivă, mi-ești tare dragă și mă bucur de fiecare dată când descopăr părticele din sufletul tău care mi se aseamănă. Descopăr oameni tare frumoși aici, pe blog. Cine ar fi crezut?
    Sărbători fericite, Potecuță!! Să îți aducă finalul de an numai bucurii și oameni de la care ai ce învăța. Să te îngropi în vise împlinite și să ai parte de oportunități și reușite la fiecare pas!
    Te îmbrățișez! 🙂

    Apreciază

    • Of, săraca fată… ce păcat de toată munca mamei ei şi de aşteptarea ei…
      Îţi mulţumesc mult pentru tot ce mi-ai zis! Şi tu faci parte din grupul celor dragi mie şi mă bucur mult că te pot citi şi că-mi treci pragul!
      Să ai şi tu parte numai de bucurii şi împliniri!
      Mulţumesc frumos! Te îmbrăţişez!

      Apreciază

  15. Simona Prilogan zice:

    of, of, Potecuta draga… Te inteleg perfect. Stiu si cum este cu zenul zenului atunci cand coletul nu ajunge. Si ca sa te incurajez oarecum, ca deh, se poate si mai rau ( oare de ce avem noi in sange meteahna asta?) hai sa iti zic si de curieratul meu. Cel de mi-a ridicat zenul in toti norii si apoi m-a aruncat intr-o depresie adanca, adanca… Povestea este asa: pentru cardul european al sotului meu am trimis actele de identitate ( pasaportul lui, cartea mea de identitate si certificatul de casatorie, toate in original) la Home Office. De trimis le-am trimis, dar de vazut inapoi…”veac”!!!
    Vazand ca nu mai sosesc actele am luat legatura cu Home Office, si acolo sa vezi protocoalele protocoalelor. In fine, dupa cateva zile de trecut printre toate etapele , phone, email, etc, am aflat ca a fost semnat pentru ele.
    Home Office le-a trimis inapoi frumos cu „special delivery” , iar postasul, mai grabit el din fire, a considerat ca poate sa le lase la receptia blocului. Receptionistul, un alt tip „de treaba” a semnat pentru ele si gata… L-am contactat pe receptionist. Foarte senin a spus ca a pus plicul in cutia noastra postala. Care? intrebam noi, ca nu am primt nimic. Cum care? cea de la 58. Pai noi stam la 46, ce treaba are 58? Oh, scuze, nu am stiut. Si cam atat… La 58 nu mai sta nimeni. In cutie nu au mai fost.
    Royal Mail zice ca nici usturoi nu a mancat, nici gura nu-i miroase. Home Office ne-a trecut iar prin enspe mii de protocoale pana ne-a trimis confirmarea ca actele noastre erau in scrisoarea pierduta.
    Nici el nu zice nimic. Cert este ca noi am ramas cu paguba. Si cu depresia: cea de bani, timp, zen si incredere. Nu ca nu eram deja in depresie, Miss Brown de la Home Office a avut grija sa ne ridice starile cat a putut ea de sus. Si a putut.
    In fine, Potecuta draga, sper din tot sufletul sa primesti coletul cu pricina. Imbratisari de suflet! ❤

    Apreciază

    • Ai de mine!!! Gata, eu nu mai zic nimic. E mult, mult mai rău şi mai grav ce ai păţit tu, la mine e… piece of cake. Coletul meu e în depozit, cel mai sigur vine miercuri deci nu e pierdut. Îmi pare rău că aţi trecut prin asta!
      Te îmbrăţişez şi îţi mulţumesc mult!

      Apreciat de 1 persoană

  16. tink3rbe11 zice:

    Știi că am o postare despre.. . 😀, nici în ziua de azi nu s-a mai găsit al 2-lea televizor, deci colet nelivrat. Am dat altă comandă, la alt magazin, altă firmă de curierat, duminica trecută, l-a preluat luni dimineața la 8 și așa a intepenit.. . la capitală. Deci, nici această comandă nu a ajuns la mine. Dar încă sunt calmă, mai am răbdare.. Poate la anu’! În vreo juma’de an, poate reușesc să am și eu 2 teveuri noi.
    Hai, Merry. .. Craciun Fericit😄🎄🎁❄🎅 tuturor.

    Apreciază

  17. Buna! Ai o provocare la mine pe blog… Sper sa iti placa! https://gabrielaadelina.wordpress.com/2017/12/24/tag-ul-literar-al-craciunului/ Sarbatori fericite!

    Apreciază

  18. Referitor la colet, vorbeam cu cineva și îmi spunea că atunci când este vorba să-l primească, îl consideră pierdut de la început. Este important ca un colet să-l poţi aștepta în rate, nu vine de Crăciun, poate ajunge de Paște și tot așa, prin rotaţie, trebuie să coincidă cu vreo sărbătoare. Sărbători fericite, liniștite și multe bucurii!😉

    Apreciază

  19. Diana zice:

    Of, of…
    Imi pare rau pentru neplacerea aceasta si te felicit pentru calm – stiu cat de neplacut este sa astepti ceva si sa tot astepti…
    Iti doresc sa ai Sarbatori cu bucurie! Aceasta intarziere a coletului sa fie cea mai rea intamplare de care sa ai parte! 🙂

    Apreciază

  20. … calmă rău, că bine zici, da’ miercuri…
    Nu ştiu cum aş fi reacţionat în locul tău. Probabil că la fel, că şi-aşa ce rost mai avea să-ţi toceşti nervii mai mult decât ai făcut-o deja?!? 🙂
    Să-ţi fie bine, iar miercuri… să fii mai fericită decât oricând!

    Apreciază

Lasă un comentariu