Evadarea din vers

Hai să ieşim cumva dintre versuri
Captivi inutil am rămas în poem
Din zidul celulei, rânjesc înţelesuri
Rime forţate de care mă tem

Pledăm vinovat de… un fapt oarecare
Un el şi o ea, doi bolnavi de iubire
Ne vor crede nebuni, afişând nepăsare
Iar verdictul va fi ca o compătimire

Vor privi pe ascuns dar atunci ne-om preface
Că dorim cu-orice preţ să le facem pe plac
Pân’ vor crede că-i cazul să ne lase în pace
Că şi noi, după reguli, ne iubim adecvat

Vor afla mai târziu c-am fugit undeva
Evadând dintre norme şi sfidând nişte legi
Şi că tot ce avem -mâna mea într-a ta-
Este tot ce lipsea ca să fim iar întregi

Să ieşim dintre rime, să fugim din poem
Întuneric se face tot mai mult între versuri
Cresc metafore-gratii şi de ele mă tem
Când rânjesc de pe ziduri neîncetat înţelesuri.

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Evadarea din vers

  1. Mugur zice:

    Evadăm dintre versuri înspre Poteci de dor,
    Căci ale sale “cânturi” ne vrăjesc și ne dor.
    Foarte frumoase versurile tale!

    Apreciază

  2. Suflet zice:

    … O evadare din vers pe un câmp de proză ritmată. 🙂

    Apreciază

  3. Oana zice:

    Ai spus tot. Și cât de frumos ai rostit…

    Apreciază

  4. Diana zice:

    Tot scriu si sterg despre strofa patru… 🙂 Ideea intregului… Nu stiu s-o spun frumos, asa cum simt versurile. 🙂

    Apreciază

  5. Poți să evadezi, poți să fugi, dar nu te poți ascunde mereu de versuri. Te vor regăsi ele, iar odată cu ele, și noi! 😉

    Apreciază

  6. ane zice:

    „Şi că tot ce avem – mâna mea într-a ta-
    Este tot ce lipsea ca să fim iar întregi” Asa sa rămâneți,întregi! 🙂

    Apreciază

  7. Ella zice:

    E buna cate-o data si evadarea … chiar daca este numai din vers! Altfel apare monotonia si asta strica totul, inclusive viata!

    Apreciază

  8. Rămânem cu versurile aproape de suflet, iar evadările poetice sunt pretextul ideal pentru reîntoarcerea în versul de dragoste.

    Apreciază

  9. Iosif zice:

    Genial ! De-as fi muzician, as transpune aceste versuri pe portativ, dându-le sunete înalte si/sau grave, care sa atinga corzile sensibile ale inimilor si Sufletelor întristate, zdrobite de singuratate. 🙂
    O zi superba, draga Potecuta !

    Apreciază

  10. Mi-ai făcut dor de Păunescu şi de-al său cenaclu. Ai tu un dar al tău… 🙂
    Evadăm din cotidian, din mulţime, din orice în afară de vers, cred că de fapt asta ai vrut să zici. 😀

    Apreciază

    • Am vrut să spun mai multe şi nu mai ştiu exact care-i primul dar acum, cel mai important e că m-ai bucurat nespus cu ceea ce ai spus. Amintirea lui Păunescu aici, sub încercarea mea de vers, mă onorează până dincolo de puterea mea de a explica.
      Mulţumesc mult de tot!

      Apreciat de 1 persoană

  11. Din vers se poate de evadat doar în proză… sau în alt vers, cred eu. Mulțumesc mult, ingenios!

    Apreciază

  12. De ce să evadezi? Ba nu! Patria vorbelor e patria ta.
    Mi-a dat fiori „verdictul va fi ca o compătimire.”

    Apreciază

  13. Alex zice:

    Minunate versuri, dragă Potecuță. Mulțumesc pentru momentul de mare sensibilitate. Si totuși, într-o lume atât de prozaică și excesiv de pragmatică, cred că ab=vem mare nevoie să mai…evadăm în vers. Atâta să nu rămânem prinși în „metaforele-gratii”, cum frumos ai zis.
    O zi minunată îți doresc cu drag! 🙂

    Apreciază

  14. deea zice:

    Ador versurile tale, si intelesurile ascunse in metafore…minunata evadare in ramanere…

    Apreciază

Lasă un răspuns

