Când habar n-am de preţuri…

Din când în când, mă macină curiozitatea. Nu m-am exprimat corect, reiau: tot timpul mă macină curiozitatea dar din când în când, îmi iau inima-n dinţi şi, dacă nu mă pot lămuri singură, fără ajutor, mă fac mieluşel şi întreb. Asta s-a întâmplat şi acum. Am primit un mail. Cineva s-a arătat interesat de un advertorial pe blogul meu. Mno, nu daţi ochişorii peste cap că la mine astea nu-s la ordinea zilei şi eu m-am bucurat. Nu, nu stau la pândă şi nu, nu mă rog să primesc astfel de mailuri aşa că… tocmai de aia m-am bucurat. Că eu mă gândesc că omul ăla n-a spart nicio bază de date să trimită astfel de mailuri la nimereală şi, dacă are noroc ca din 500 de adrese, 5 să aparţină unor „bloggeri”, se cheamă că şi-a atins scopul. Aşa-mi place mie să cred. Şi vorba aia, dacă până acum n-am auzit de kendama şi abia azi am văzut-o, azi m-am mirat, azi m-am entuziasmat, azi am zis că wow chiar dacă juma’ de planetă e deja plictisită de ele. Acum exagerez puţin că ăsta n-a fost chiar primul mail în care sunt întrebată de advertoriale sau colaborări dar e oricum rara avis.

Cred că am mai scris cândva despre un alt mail în genul ăsta dar acum sunt hotărâtă să mă lămuresc. Sigur, cu ajutorul vostru. Am mai zis de ce nu am scris şi de ce nu scriu astfel de articole pe poteci, nu mai reiau explicaţiile şi nici nu e important. Dar vreau să-mi satisfac curiozitatea.
Cât costă un advertorial? Nu vreau să fiu indiscretă şi nu-mi permit să pretind de la voi, cei care scrieţi sau găzduiţi advertoriale pe blogurile voastre, să-mi spuneţi preţul pe care-l cereţi voi. Nu, asta nu. Şi da, ştiu că depinde. Depinde de şi de şi de. Vă întreb aşa, la modul general, fără să daţi din casă. Între 10 şi 50 de lei, de exemplu. Asta bănuiesc că îmi puteţi spune, nu? Se ţine cont, desigur, de blogul pe care urmează să apară advertorialul. Dar se ţine cont şi de cel care-l „comandă”? Adică de la o firmă producătoare de cuie se cere mai puţin decât de la una producătoare de telefoane mobile, în ideea că ultima are şi profit mai mare? Şi aici funcţionează criteriul ăsta? Se aşteaptă ca cel care cere să şi facă o ofertă sau preţul e deja stabilit de cel care urmează să-l scrie?

Încă o dată vă spun că nu vreau să fiu indiscretă, nu vreau să îmi bag nasul unde nu e loc de el dar chiar vreau să-mi fac o părere. Nu, nu e cazul acum ca potecuţele să găzduiască advertoriale şi nu se va-ntâmpla asta, cel puţin nu în viitorul apropiat. Mai am de crescut şi de învăţat până când voi ajunge acolo. Şi nu la trafic mă refer. Şi scopul potecuţelor nu e să ajungă-n punctul de a-şi permite să ceară preţ bun. Dar am voie să fiu şi eu curioasă puţin?
M-aş bucura dacă m-aţi lămuri puţin. Vă rog eu să nu vă supăraţi că vă întreb. Cum am zis, spuneţi aşa, în mare. Să ştiu şi eu, că e a doua oară când sunt luată ca din oală cu întrebarea asta şi mi-e ruşine.
Mulţumesc!

Foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la Când habar n-am de preţuri…

  1. Adrian zice:

    Nici eu nu ma dau in vant dupa advertoriale, am scris foarte putine. Dar pot sa iti dau un exemplu, am scris un articol pt o firma de servicii si mi s-a oferit 50 ron. Ce mi-a placut a fost ca nu m-au obligat sa le laud „serviciul”, altfel nici nu ma bagam, am scris despre ce am vrut eu si am inchis cu un link si referire la ei. Am fost contactat printr-un intermediar, tot blogger.

    Apreciat de 3 persoane

  2. Depinde de firma si de… poveste. Daca scrii o „poveste” in care produsul joaca un rol „intamplator” sau episodic e mai ieftin. Daca Fat Frumos foloseste un palos Gilette sau Willkinson si in poveste il foloseste des, taie de la capete la iarbă, e mult mai bine. In general se platesc in functie si de cate vizualuzari ai pe blog, cam 150 – 200 € la 100.000 vizualizari. Pretul minim pleaca de la 150 € pana la max. 500 €, depinde de TEXT si mai ales de cum negociezi. Sunt anumite asa-zise „concursuri” organizate pe net, pe „teme date”. Cei ce le organizeaza strang textele apoi le adapteaza la tema. A fost nu demult un astfel de concurs pentru bloggerii „incapatori” (sa nu zic fraieri!).
    Ai grija cum negociezi. Sub 150 nu discuti. Daca te-au solicitatat, sa plateasca, daca nu vor, sa scrie ei! Bafta!

    Apreciat de 3 persoane

  3. Ella zice:

    As vrea sa te pot ajuta, dar nu am nici cea mai mica idee ….. Sorry! 🙂 In orice caz, ceea ce Dragos a scris mai sus îmi pare foarte logic! Bafta!
    Weekend placut!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Si eu eram curioasa in legatura cu subiectul asta :). Habar n-am de preturi si, cu atat mai putin, de preturile advertorialelor :).

    Apreciat de 1 persoană

  5. Iosif zice:

    Potecuta draga,Personal consider ca nu merita sa schimbi valorile autentice sufletesi,spirituale pentru nonvalorile banesti si materiale,oricât de consistente ar fi acestea.
    „Caci iubirea de bani este radacina tuturor relelor; si unii,care au umblat dupa ea au ratacit de la credinta si s-au strapuns singuri cu o multime de chinuri.” – Sf.Ap.Pavel –

    Apreciat de 2 persoane

    • Mulţumesc, Iosif!
      Cred că am specificat clar în postare că nu am de gând să scriu advertoriale. Sunt doar curioasă cum stă treaba cu astea că tot am fost întrebată de cineva cât cer pentru asta.

      Apreciat de 2 persoane

      • Cosmisian zice:

        Vai, cu toata simpatia pentru Iosif, sper sa aplice versetul acela si pentru mersul la serviciu. 🙂
        Ar trebui sa fie minim dublul unei meditatii la vreo materie 🙂 ca nu se scriu cuvintele singure. Uite la mine, la blog, de cateva luni tot astept si eu sa se scrie de la sine ceva… Nimic… Nimic.
        Poooate m-ar ajuta o redirectionare de email… Le scriu eu ceva si impartim bani, blogeste…

        Apreciază

  6. dagatha zice:

    Advertorialele astea…fie sunt pur comerciale – de obicei sunt cele mai căutate- alea de ridică în slăvi produsul de până și tu crezi în el, deși nu l-ai încercat, fie sunt creative (recomand Alma Naher a.k.a Olimpia Săpunaru!) – dar pe care comercianții nu le gustă întotdeauna. Am citit și adevertoriale ”de mijloc”, adică între astea. Puține sunt reușite. De preț…nu știu să-ți spun.

    Apreciat de 1 persoană

  7. Bine că ai pus tu întrebarea, astfel am aflat și eu ceva nou de la Dragoș. Pentru că eu am scris advertoriale doar pentru concurs, deci nu știam care sunt prețurile și condițiile ce se cer. Tentant pentru cei care știu să-și vândă creațiile.

    Apreciat de 2 persoane

  8. Maria zice:

    Habar n-am!
    E aia – ” cum să faci bani pe blog ” ?
    Am văzut asta undeva. ☺

    Apreciază

  9. anuska zice:

    Nu ma pricep 🙂

    Duminica binecuvantata cu bucurii si o cafeluta !

    Apreciază

  10. Şi eu mai scriu advertoriale, ştii, dar doar pentru concursuri unde se câştigă de cele mai multe ori… experienţă, dacă la tema respectivă e doar un premiu pe care îl câştigă cel ales de juriu(observi că nu am scris cel mai bun) dintre cele în jur de 100 articole participante. Eu cam asta am câştigat sau nici atât. Auzisem că blogurile pe domeniu propriu sunt mult mai căutate pentru advertoriale plătite, mai puţin cele pe WP sau alt domeniu public gratuit. Nu ştiu cât te-am lămurit… 😀

    Apreciază

    • Da, şi eu am mai citit asta cu domeniul deşi e ceață mare cu asta. Nu înțeleg de ce se ține cont de .com când unele punct comuri nu au niciun comentariu. Nu, nu mi-e ciudă dar nu pricep. Treaba lor, nu am de gând să le iau eu „pita” dar ca idee.
      Hai că tot mai lămurit 😉
      Mulțumesc!

      Apreciat de 1 persoană

  11. Fabiola Ion zice:

    Mă bag si eu în seamă și-ți spun că un advertorial corect scris, adică să îndeplinească toate cerințele cerute de cel care-l cere, are un preț corect de 50 lei. Asta dacă cel care o cere e serios și te și plătește. Sunt preferate blogurile cu domeniu propriu, cu ceva trafic, pentru că au o mai largă deschidere către public, SEO își face treaba mai bine decât la cele pe platformă gratuită. Excepție fac doar cele care au trafic gen Radu F. Constantinescu. Cât despre mine, eu am scris câteva advertoriale cu care am participat la concursuri organizate de o firmă care intermedia asta pentru cei cărora li se făcea reclamă. Am avut trei propuneri pentru bani, dar nu m a atras pentru că îmi este dificil să vorbesc despre un produs sau un serviciu pe care nu l am testat sau dacă am testat nu mi a plăcut. Aaa, sau mi a plăcut dat tot nu m a atras să scriu. Deci… fără advertoriale. PS scuze de așa cârnat de comentariu.

    Apreciază

    • Pfuai, sora mea…! Eu, chiar dacă nu am scris şi nu intenționez să scriu advertoriale, am zis asta mai demult într-o postare: că nu aş putea lăuda ceva ce nu-i de lăudat sau ce nu am testat. 😉
      Hmm, întreb şi io, nu dau cu paru: ştiu că decât deloc e bine şi puțin dar nu-i totuşi prea puțin? Omul pune timp, minte şi creativitate acolo. 50 de lei? Uf.
      Mulțumesc frumos, ai fost clară şi am priceput 😉

      Apreciat de 1 persoană

      • Fabiola Ion zice:

        Nu, eu cred că e un preț corect, având în vedere că se scriu advertoriale pe bandă rulantă. Sunt foarte mulți bloggeri care scriu mișto, care au timp și care doar asta fac. Așa că ei au de unde alege și nu au de ce oferi mai mulți bani. Nu știu ce prețuri se practică pe site-urile mari, dar pe astea mici și medii, cam asta ar fi. 😊

        Apreciază

  12. deea zice:

    Nu stiu deloc ce si cum dar sa fie intr-un ceas bun si sa merite!

    Apreciază

    • Nici eu nu ştiu şi nici nu mă tentează să intru-n „familia” asta. Să fie cu baftă pentru cei care scriu, eu deocamdată rămân la din astea cu suflet că la bani nu mă pricep. 😀

      Apreciază

  13. -X- zice:

    Cand eram pe platforma blogu/lu am primit o oferta pentru a gazdui saptamanal un editorial semnat de catre altcineva (de la o ”entitate” in domeniu) ce ar fi dezbatut subiecte legate de strategiile economice si evolutia pietelor mondiale.
    Dupa cateva zile am declinat oferta caci nu avea nici o legatura cu blogul meu, axat in special pe arta.
    Daca mi s-ar fi oferit sansa sa promovez un muzeu, o galerie de arta sau un artist plastic/fotograf/creator moda mi-ar fi fost foarte greu sa refuz.

    Apreciază

Lasă un comentariu