Cincizeci de rânduri ale potecuţei

Am văzut, plimbându-mă prin căsuţele din jurul potecuţelor, un fel de leapşă în care trebuie să spui cincizeci de lucruri despre tine. Primul gând, mai sprinten şi mai gălăgios, a strigat: „cincizeci? Atât de mult? Ce-aş putea să scriu în dreptul tuturor liniuţelor? Însă imediat după ce s-a liniştit şi şi-a încetat revolta, am simţit cum un altul, mai timid şi mai micuţ, s-a apropiat pe vârful picioarelor, m-a tras de mânecă, mi-a făcut semn să mă aplec şi mi-a şoptit: „indiferent câţi ani îţi stau în spate şi câţi sunt în faţă, cu tot ce-ai strâns sau ai pierdut, se cheamă c-ai trăit o viaţă. Şi-atunci cum poate să îţi pară prea mult să-nşiri numai cincizeci când asta-nseamnă doar un strop din toată marea care eşti?”. I-am dat dreptate. Şi totuşi, cum aş putea să aleg? Şi ce-aş scrie ca să pot, la finalul celor 50 de rânduri să spun asta-s eu? Pot alege corect ceea ce mă defineşte? Ar fi drept să aleg o plimbare-n parc în detrimentul unui film? Când vorbesc despre lucrurile care-mi plac, aş putea enumera doar câteva fără să simt că am lăsat deoparte ceva esenţial? Şi dacă aş scrie numai pentru mine, ştiind că nimeni nu va citi vreodată, ce-aş alege să scot în evidenţă? Nu, mi-ar fi imposibil. Bine că nu mi-a dat nimeni leapşa. 

Mai bine să…

spună luna despre mine
mi-e cel mai loial confident
şi ştie poate cel mai bine
s-asculte şoaptele atent
Îmi ştie şi zâmbet şi lacrimi
şi gânduri, doruri şi păcat,
iluzii croşetate-n noapte
să-i ţină visului de cald
I-am plâns pe umăr şi spre ziuă
o conduceam până în prag
şi rămânea numai o umbră
cât gămălia unui ac

Să spună cărţile de mine
de câte ori le-am mângâiat
şi-am pus cu grijă între file
simţiri, ca floarea, la presat
Sau când mă regăseam prin rânduri,
cuvinte-nşirate-nţelept,
de parcă m-aş strâns pe mine,
strângeam coperţile la piept

Să spună despre mine drumul
ce paşii mi i-a legănat
-în anii ce-au zburat ca fumul-
cât dor pe umeri am purtat
tot rătăcind şi căutând
cărări mai drepte şi mai line
mai revenind şi mai plecând
sau mai pierzându-mă pe mine

Să spună ploaia despre mine
de câte ori m-a ‘mbrăţişat
şi câte-oftaturi sau suspine
cu stropii reci mi le-a spălat
În câte zile am chemat-o
şi-n câte nopţi i-am povestit
de câte ori am întrebat-o
„de mine şi-o fi amintit?”

Să spună dorul tot ce ştie
de vrea să povestească-odată
ce sunt şi tot ce-i despre mine
ce-am fost, ce n-oi fi niciodată
Să-nşire gânduri la fereşti
trimise-n nopţi fără de vise
sunt mii, nu numai vreo cinczeci
sunt şi-nflorate dar şi ninse
Să spună despre depărtări
spre care-adesea a zburat
mai plin de soare şi cu zâmbet
sau mai cu ploi şi-nfrigurat.

Şi rânduri sunt acum 50. S-ar fi putut poate mai bine
nu ştiu de ele v-au plăcut dar ştiu că este despre mine 😀

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

60 de răspunsuri la Cincizeci de rânduri ale potecuţei

  1. lucillette zice:

    Plăcut. Întotdeauna.

    Apreciază

  2. Ella zice:

    Desigur ca mi-a placut … tare mult chiar! ♥ Desigur, variant ta este originala… 🙂
    Darrrrrr….. 🙂 Ceea ce nu îmi place in general asa… pe wordpress este ca se „fura” idei de pe BlogSpot si nimeni nu pune link! Urat! Eu am tradus acest tag din olandeza si este la mine pe blog …. Foarte putini s-au incumetat sa puna un link! Bah! Nu, nu te acuz pe tine, dar asa în general, ramai dezamagit de blogosfera romaneasca! 😦

    Apreciază

    • Ella, jur ca nu de la tine am luat si asta nu e raspuns la leapsa. Imi cer scuze daca am suparat dar daca acceptam leapsa, puneam link spre cel care mi-a dat-o. Deci asta nu e leapsa. Si am vazut asta pe un blog nou dar nu mai stiu la cine. Eu am un fix cu sursele, pun orice sursa. 😉

      Apreciază

      • Ella zice:

        Am specificat ca nu sunt suparata pe tine! ♥
        Dar si eu m-am mai întalnit cu tagul meu pe wordpress, am specificat ca e de la mine, dar nu sa sinchisit sa puna link! Asta nu-mi place! Pe tine nu am cu ce sa te acuz! In afara de titlu cu alea 50 … nimic nu se aseamana cu tagul meu! Te pup Potecuta!

        Apreciază

  3. Ana zice:

    Pai mie mi-a placut si am avut curiozitatea sa citesc toate randurile. Nu le-am numarat…or fi sau nu 50, nici nu conteaza, au fost tare bine potrivite.
    Si cel mai mult mi-a placut de la randul 13 la 20…
    🤗😊

    Apreciază

  4. Iosif zice:

    Tot ce spun altii despre tine,e uneori irelevant,
    Caci viata e înselatoare,iar adevarul e mascat.
    Traim privind la aparente,perceptii iluzorii,moarte,
    Ne sperie Lumina Lumii,traim doar în obscuritate !
    Suntem copii si facem gafe,când nu suntem supravegheati,
    Apoi,când Tatal ne surprinde,pledam pe loc nevinovati.
    Ne stie însa slabiciunea,din trupul firav de pamânt,
    Si ne ofera-n dar iubirea,prin Cel Întâi nascut si Sfânt !

    Apreciază

  5. Mai bine să… e o poezie
    frumoasă, împletită ca o ie
    ce povestește despre tine
    în curcubeie cristaline…
    O după amiază cât mai plăcută !

    Apreciază

  6. Cosmisian zice:

    …si, nu ii intorc vorba Ellei, nu, dar mai bine ar fi fost sa nu scrii 50 de randuri despre tine. Si, nu ca sa nu superi pe cineva. Eu sunt la cealalta extrema, cand vad ca dupa mii de ani, inca dorim sa mentionam cine a spus prima data ceva, cumva stirbind ideea de inspiratie si de ‘asa am vrut eu sa scriu/public’. As fi vrut sa fii mai inventiva, Potecuto. 50 de randuri despre tine ar putea fi interpretabil, ai lepsit fara eticheta sau nu?! Acum e prea tarziu. Mai ai o sansa ca sa iti cureti potecile: 100 de randuri despre potecuta. Asta nu ar mai fi interpretabil, desi mie mi-ar face placere sa interpretez fluiditatea cu care curg randuri despre tine.
    Ellei ii spun Hi!
    Tie? Bine faci ca scrii des.
    Wordpress/Blogspot? Le multumim ca ne ofera platforme pentru pasiunea de a scrie. Iar noua, celor care scriem pe oricare dintre ele – prajituri! Si bauturi racoritoare 🙂
    Ai, ai, ai… cum am impacat pe toata lumea.

    Apreciază

  7. pathtomysoul zice:

    Foarte frumoase rânduri!

    Apreciază

  8. Fumos tare ai spus şi mai potrivit decât atât nu ştiu dacă puteai. O zi minunată, Potecuţă! 🙂

    Apreciază

  9. doar nicole zice:

    Și luna, și cărțile, și ploaia, drumul… și mai ales dorul, cât de frumos spun despre tine, gânduri-rânduri, foiri… Minunat, mi-a plăcut mult! Și chiar nu le-am numărat, dar nu par cincizeci, așa se simt, curgând liniștit și curat. Mulțumesc pentru plimbare, cu-adevărat pe poteci despre tine. 🙂 Iar eu, m-am regăsit mult aici:
    „Să-nşire gânduri la fereşti
    trimise-n nopţi fără de vise
    sunt mii, nu numai vreo cinczeci
    sunt şi-nflorate dar şi ninse”

    Apreciază

  10. Oana zice:

    Duios, ca-ntotdeauna 🙂

    Apreciază

  11. Eu te-am citit și printre rânduri… ești OM BUN…😊😊

    Apreciază

  12. deea zice:

    Mi se pare minunat! ❤️si da, eu cred ca te-am regasit…pe tine…

    Apreciază

  13. Foarte frumos spus, iar ideea e super, nu are importanță numărul.

    Apreciază

  14. Mai spune blogul despre tine
    Că ești așa cum se cuvine
    Să fie orice bloggeriță
    Cu numele de Potecuță,
    Iar pentru asta am mândria
    Să-ți zic din nou: jos pălăria! 🙂

    Apreciază

  15. Monik zice:

    Cum nu?! Asa te si imaginez. Cum te povestesc lucrurile ce te înconjoară…

    Apreciază

  16. psi zice:

    sunt întru totul de acord… mai bine să! 🙂

    Apreciază

  17. mcooper801 zice:

    Chiar sunt 50 de randuri…la cat de repede le-am parcurs n-as crede !!! 🙂 …Senin mult in suflet iti doresc ! 🙂

    Apreciază

  18. tink3rbe11 zice:

    Modesta,placuta si sofisticata in acelasi timp.Mi-era dor…

    Apreciază

  19. noradamian zice:

    Toate spun adevărul, din toate se vede o frumusețe și o bunătate naturală care te definește.

    Apreciază

Lasă un răspuns

