Împrumut

Împrumută-mi secunde dintr-o zi fără soare
să ascundă în ele plânsul tot dintre nori
şi în mâinele care va prevesti sărbătoare
îţi voi da înapoi şi senin, şi culori

Împrumută-mi un strop dintr-o mare mai mică
să încapă în el dor-izvor nesecat
şi-ţi voi da înapoi zbor întreg şi-o aripă
dacă drumul prin tine-ţi va fi ferecat

Împrumută-mi cuvântul ce-ţi adoarme pe buze
-nerostirea îl doare, neşoptirea-l răneşte-
îl voi da ca monedă de schimb pentru muze
să sculpteze în el început de poveste

Împrumută-mi din tine un surâs şi-o clipire
să mă ţină de mână toată noaptea ce vine
şi-ţi voi da înapoi tot ce am, la trezire
şi de n-o fi destul, mă voi da şi pe mine.

foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

42 de răspunsuri la Împrumut

  1. De s-ar împrumuta mai des asemenea lucruri, lumea ar fi mai fericită și mai bună…

    Apreciază

  2. JohnnyEm zice:

    A republicat asta pe Biblioteca Cronopedia.

    Apreciază

  3. Ana zice:

    🤗🤗🤗😚😚😚

    Apreciază

  4. papagigli zice:

    Nu imprumut nimic. Du-te la banca, ca trebuie sa fie una p-aproape! 😆
    Misto crescendoul, culminind in absolut, in desavirsit si-n total. 😉

    Apreciază

  5. A thorn in your side zice:

    Sună mai degrabă a troc. Dar nu e absolut nici o problemă. 🙂

    Apreciază

  6. Doamne, ce frumos!
    Eu nu știu să scriu așa ceva, vb serios!
    Mulțumesc pentru că am „împrumutat ” versuri minunate !

    Apreciat de 1 persoană

  7. Minunate cuvinte! Iti imprumut eu, sau, mai bine, impart cu tine 😊

    Apreciat de 1 persoană

  8. em zice:

    Mută. Eu.
    E muzical, perfect gradat, ultima strofă fiind cea mai caldă și plină, oarecum deznodământ al întregii poeziei. Fiecare strofă în parte e răsucită în așa fel, că nu știi la ce să te aștepți. Foarte bun balansul între dă-mi (respectiv împrumută-mi) și îți dau.
    Vreau o carte de poezie cu autograf, să am comorile acestea cuprinse între două coperți.

    Apreciat de 1 persoană

    • M-ai emoţionat acum 🙄 Tu, cea care scrii atât de minunat, să-mi spui mie că te-am lăsat fără cuvinte…
      Mulţumesc mult, mult, draga mea! Tare mi-aş dori să vină ziua când îţi voi putea înmâna cartea. Mai mult ca să te văd, că de carte nu ştiu…
      Te pup!

      Apreciază

  9. Pentru astfel de împrumuturi, sunt gata oricând să mă duc de girant. 🙂

    Apreciază

  10. Iosif zice:

    Impresionant ! Felicitari sincere pentru exprimarea profunda a daruirii de sine,ce evidentiaza un caracter devotat,hotarât,curajos si puternic.Sublime versuri !

    Apreciat de 1 persoană

  11. Împrumută-mi și mie muza care-ți șoptește
    Astfel de frumuseți prinse-n vers, la ureche. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  12. Oana zice:

    Ieri vorbeai ceva de ‘mâine’. Azi e mâine. Așadar, dacă azi (ți-)e cumva în sărbătoare, atunci să te primească-n miezul ei – cu senin și culori!
    Să te mai scrii!

    Apreciat de 1 persoană

  13. Monik zice:

    Tu împrumuți din rândurile tale, eu din atentia mea. Mai poetica de atat, nu pot fi!
    Perfecta cadența! 😘

    Apreciază

  14. Mirabela zice:

    Deci aproape că te invidiez pentru ce scoți din tastatură. Ești minunata. :*

    Apreciază

  15. jurnalcuflori zice:

    fara cuvinte…

    Apreciază

  16. -X- zice:

    Versurile sunt in armonie cu starea Zen indusa de imagine 😉
    Viata e mai frumoasa atunci cand citesti o poezie !

    Apreciază

  17. noradamian zice:

    Un „împrumut”, ca dar. necondiționat. Inspirate versuri!

    Apreciază

  18. N-am ce să comentez, a fost ca o priveliște pe care e firesc s-o admiri fără cuvinte.

    Apreciază

  19. Mulțumesc, la fel.

    Apreciază

Lasă un răspuns

