Pe-un colţ de telegramă

1Aşa mi-a venit, nu, n-am plănuit nici ora la care voi fi de plecare, nici trenul în care-am urcat la-ntâmplare, nici locul spre care
mă-ndrept.
N-am geamantane dar am buzunare în care se-ascund un cer şi-un pământ-frunze în vânt, o şoaptă mai veche şi-un dor nepereche,
la piept.
Mă duc-nu ştiu unde, m-ascund în oriunde, o clipă sau două, o zi sau chiar nouă, să nu mă ajungă viaţa din urmă, alerg şi mă las
să m-aştept.
Sunt prea multe ploi, sunt stări de război-în voi şi în noi, iubiri interzise de reguli nescrise, destine proscrise, sentinţe prescrise
nedrept.
Să râd şi să plâng într-un singur cuvânt, să fac legământ din ce-am fost şi ce sunt, să mă tac sau şoptesc şi să pot să-mi vorbesc
înţelept.
Să-ascult şi să cânt refren de demult dintr-un cântec de jale de prin vechi mahalele, să nu-mi pese că poate se-aude în noapte şi nu se cuvine, -i
inept.
Ş-apoi mă-ntorc.

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

61 de răspunsuri la Pe-un colţ de telegramă

  1. Ah, proză în versuri, cuvinte cu înțeles complex, superb! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Superb și profund fiecare vers… mulțumesc cu inima… ai râs și ai plâns într-un singur cuvânt – desăvârșit!

    Apreciază

  3. Ana G. zice:

    Absolut superb, Potecuță!

    Apreciază

  4. HopeLess zice:

    Minunata telegrama! Sa te intorci repede, cu bine, ok? 😘

    Apreciază

  5. Am păstrat mult timp sufletul într-un buzunar, învelit în foi de calendar, citindu-te l-am scos acum…
    Ești minunată! 😊

    Apreciază

  6. doar verde zice:

    În același ton cu alte ”plecări”…minunat!
    (refrenul de demult- la fel de strălucitor!)

    Apreciază

  7. Felicitări, Potecuță!

    Apreciază

  8. T's Secrets zice:

    nu creeeeed :))) mor de ras. aveam mp3 cu melodia asta in masina. si mai disperam si colegii din birou cu ea o perioada. desigur ca you’re the same type of nuts :))

    Apreciază

  9. T's Secrets zice:

    oh and also „iubiri interzise de reguli nescrise” cool thing. adica asta ai scris tu? adica asta I ve been missing? darn

    Apreciază

  10. Oana zice:

    Cât a fost/ durat cântecul, te-am și primit, ai și plecat. Și mi-ai lăsat încă un dor…

    Apreciază

  11. „alerg şi mă las
    să m-aştept” – uite un gând înțelept! 🙂 Mi-a plăcut mult joaca ta rimată şi ritmată de-a „şi-aşa-mi vine câteodată”.

    Apreciază

  12. em zice:

    Du-te dacă ai a mere, dar nu lăsa sufletul să rătăcească prea mult, că „prea multe ploi, (…) stări de război” nu depind de noi. Și în rutina mea e plimbarea pe poteci (știu că nu pleci! – Na! Să rimeze 😀 )

    Apreciază

  13. Iosif zice:

    Gânduri superbe, scrise-n cuvinte,
    Ce trec de-ntuneric si de „morminte’.
    Strabat universul prin spatiu si timp,
    Mistuind în flacari muntele ‘Olimp’ !
    (…) 🙂

    Apreciază

  14. Ana zice:

    Daca te intorci e bine! 😘

    Apreciază

  15. Sunt duioase plecările tale, dar revenirile sunt cu atât mai plăcute. Mai ales că vii mereu cu buzunarele pline de „dulciuri”. 🙂

    Apreciază

  16. A thorn in your side zice:

    În cuvînt, eşti precum Făt-Frumos (fată frumoasă!): creşti într-un an cît alţii în zece. 🙂
    Io-s precum mîrţoaga: mînc jăratec (beu apă de foc – totuna!) să prind puteri de zbor ce se pierd repede şi redevin mîrţoagă. Dar onoarea de-a fi prin preajma-ţi îmi ţine laolaltă bătrînele ciolane. 😉

    Superbă (de)scriere de suflet!

    Apreciază

    • Ia o plasă de fluturi şi prinde-ţi puterile şi nu le mai da drumul că nu e numai după cum vor ele.
      Mulţumesc frumos! E cam mult spus dar mulţumesc!
      M-am scris, rescris, descris aşa cum am simţit. Nu a fost gândit prea mult, am auzit dictarea în suflet, am pus degetele pe tastatură şi… na.

      Apreciat de 1 persoană

  17. Jurnal de zi zice:

    „Să râd şi să plâng într-un singur cuvânt, să fac legământ din ce-am fost şi ce sunt, să mă tac sau şoptesc şi să pot să-mi vorbesc
    înțelept. ”

    Pe cuvânt că mi-a plăcut cel mai mult. Deseori mă întâlnesc cu mine în liniște și-mi vorbesc.
    Frumos, frumos tare!

    Apreciază

  18. Alex zice:

    Tare frumos mai scrii, dragă Potecuță. Așa știi tu de bine să ajungi la inimile cititorilor! Iar melodia aleasă a adus și ea parfumul vremurilor de demult…
    Numai bine și o duminică frumoasă! 🙂

    Apreciază

  19. -X- zice:

    Si eu m-am suit deseori la intamplare in trenuri care plecau spre niciunde 😉

    Imi place cadenta versurilor … ma duce cu gandul la un marș …

    Apreciază

  20. Totu-i inedit aici la tine. M-am uitat în jur o dată, de două ori, ca să mă conving că nu am nimerit în altă parte. Mulţumesc pentru cântec, pentru versuri-cuvinte, pentru emoţie, pentru tot! 🙂

    Apreciază

  21. deea zice:

    Frumoasa joaca, Potecuta, ce ganduri…ma simt onorata sa fiu aici, in intimitatea ta…

    Apreciază

  22. Adriana zice:

    ..tu esti cuvant și du-te vino, poteca azi nouă, potecă ție mereu spre orice ti-ai dori. Melodia n-o stiam, asa ca-ti multumesc frumos!

    Apreciază

Lasă un răspuns

