Hibernare

aSe-adăpostesc iubirile sub streşini
de-atâta ger şi-atât pustiu în jur
nu le gonesc dar nici nu pot să-ndur
să-şi ningă trilu’-n brazi orfani de cetini

Se cuibăresc şi şoaptele în stoluri
să-şi plângă aripile ce-au uitat să zboare
le-aş găzdui pe prag dar ştiu că doare
să schiopătezi aievea printre doruri

Se năpustesc iluziile-n seară
şi nu le pasă de tăceri sau ger
aduc pe braţe gând cu iz stingher
dorinţe ce miros a primăvară.
Şi se topesc suspinele la geamuri
şi picură din ţurturi amăgirea
că va zbura la braţ cu regăsirea
când înflori-va cântul printre ramuri.

Foto

Acest articol a fost publicat în Un fel de... Poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

61 de răspunsuri la Hibernare

  1. Ce frumos, Potecuță, n-am cuvinte… Pe frigul ăsta, pănă și brazii rămân orfani de cetini….

    Apreciază

  2. Și mie placeeee și mieeeee 🙂 Am rămas cu un rânjet prostesc după prima strofă… că mă gândesc așa cum îngheață și iubirea pe gerul ăsta 😀 Și dacă-mi permiți o paranteză (vorba vine dacă îmi permiți, că na, eu scriu înainte de a vedea tu :)) ) erau doi de mână, adică unu cu una și se țineau frumos așa de mânuță și el la un moment dat își trage mâna și o bagă în buzunarul blugilor. Ea se uită așa ciudat la el și zice „de ce mi-ai dat drumul la mână, cine te vede?” … iar el cu o voce de nevinovat „te iubesc fă, dar mi-a înghețat și mie mâna”Abia m-am abținut să nu râd… 😀
    Sper că nu am stricat poezia 😀

    Apreciază

  3. illusion zice:

    Mi-a mers la suflet, Potecuță dragă 🙂 aștept, totuși, ieșirea din hibernare…

    Apreciază

  4. Foarte frumoasă, Potecuță!!!Mi-a mers direct la suflet!☺☺

    Apreciază

  5. Deschide geamul. Lasă-le să fure un pic de căldură. 🙂

    Apreciază

  6. Oana zice:

    Frumos! Mi-a inspirat optimism de primăvară…

    Apreciază

  7. Iosif zice:

    Când dorul si iubirea „hiberneaza”
    Iar sufletul ti-e înghetat de ger,
    Credinta si speranta înceteaza,
    Pierzînd feeria marelui mister !…

    Apreciază

  8. A thorn in your side zice:

    Recunosc primele două strofe.
    Nu, nu e vorba de copyright, ci de simţire.
    Iluziile şi speranţele demult mi-au devenit străine.
    Ce bine de tine că le mai poţi!

    Apreciază

  9. Monik zice:

    M-ai facut sa visez. Si mi-ai dat speranta, ca primavara e dupa colt. Frumos!

    Apreciază

  10. Ana zice:

    Mah Potecuto, tie ti’ dor de primavara, ‘sa-i?! 😉

    Apreciază

  11. castanman zice:

    Se-ntorc în noi cuvintele nespuse și ninge cu vocale ca alint/ Prăpăstii se desfac in diateze si neuronii-s risipiți de vânt…

    Apreciază

  12. castanman zice:

    Prima propozitie o sa fie pusa ca motto pe blogul meu:). A doua e politically correct. A treia…Chiar nu ai avut iarna senzatia asta, ca esti golit de ratiune? Nu mi s-au potrivit sinapsele in vers, d-aia am folosit neuronii:)

    Apreciază

  13. -X- zice:

    dorinte cu miros de primavara … iata combustibilul optimismului 😉

    Apreciază

  14. mcooper801 zice:

    Minunate versuri , draga Potecuta, chiar daca este mult ger prin ele , caldura se subintelege…”dorinţe ce miros a primăvară”. Frumos !

    Apreciază

  15. Mamaaaa, ce frumos!
    Mai vreau! 😊

    Apreciază

  16. Va inflori si cantul printre ramuri in curând…macar afara! Miros de primavara o să intre pe fereastra, odata cu iluzii ( dorinte) parfumate, imbracate in petale… O in-cantare ce insoteste soptit cântecul păsării… tale.
    Stii ca sunt cu fluturi si păsări de tot felul, mai ales cu cele dinăuntru nostru. Asa ca mi -a placut metafora asta in special, iar, pe ansamblu metafora toată care este poezia soptita ( scrisa) de tine.
    Am întârziat. Ma preocupa prea mult lucrurile mărunte din viata mea, dar ma bucur ca am citit.
    Duminica plăcuta!

    Apreciază

  17. Mi-ai învelit iară inima în poezie, o păturică cum nu se poate mai potrivită pentru aceste zile încremenite. Dar prinde-va iarăși iubirea aripi, de Valentin’s Day, Dragobete și, cel mai efervescent, de 1 Martie. 🙂

    Apreciază

  18. Să-ţi fie duminica frumoasă, duioasă şi caldă aşa ca versurile tale care ne dezmiardă chiar de spun despre… hibernare! 🙂

    Apreciază

  19. Alex zice:

    Minunată poezie! Ce frumos știi să șlefuiești cuvintele. Așa bine le alegi… „să-şi ningă trilu’-n brazi orfani de cetini” – ce frumos sună. Le-am rostit cu voce tare și…. am avut așa, în minte, o aromă de… „Rășinari”, așa cum o știm din versurile marelui poet de acolo.Au versurile tale o „muzică” a acelor locuri.
    Zi frumoasă, dragă Potecuță. Mulțumiri din suflet pentru bucuria pe care ne-o dăruiești! 🙂

    Apreciază

    • Doamne, Alex! Sunt încurcată tare. Aşa, ca un copil căruia i se spune că-i frumos şi cuminte şi el roşeşte şi nu ştie ce să răspundă. Ai spus de Răşinari şi m-am topit de drag şi comparaţia mă bucură nespus dar mă şi copleşeşte.
      Mulţumesc mult, mult! E puţin, ştiu dar nu ştiu ce să zic ca să înţelegi cât de mult mă bucură cuvintele tale.
      Zi frumoasă să ai!

      Apreciază

Lasă un răspuns

