Când nu-i găseşti logicii logică…

1Şeful meu nu e ofiţer acoperit. Taa-daaam. E la modă subiectul şi de asta o spun, nu că m-ar fi întrebat cineva şi nici că vreau să-i iau apărarea. Dar logic vorbind, dacă-ar fi fost, acum ar fi ştiut că, în loc să muncesc, mă dau pe net şi-mi prind nervii pe sârmă ghimpată cu probleme care n-au nicio treabă cu obectu’ muncii mele. Şi dacă-ar fi fost, ş-ar fi ştiut ce fac, acum ar fi venit mascaţii după mine să mă forţeze să mă întorc la treburi mai serioase. N-au venit, înseamnă că nu ştie şi dacă nu ştie, înseamnă că nu e. Aia e. Logic, nu? Până aici e simplu. La fel de logic ca în bancul cu logica şi pescuitul. Dacă nu-l ştiţi, vi-l spun la cerere. Mai departe mă omoară logica şi vă cer ajutorul. În mare, am cam ştiut eu ce şi cum dar la o a doua vedere, parcă a apărut ceva care mi-a dat primul răspuns peste cap. Mai întâi, se dă o fotografie şi pe urmă vin întrebările. Fotografia e fix aşa cum apare-n problemă, n-am umblat eu pe la ea ca să o fac şi mai neclară decât e. Asta este:

1

Şi acum vin întrebările. Recunosc, m-au încurcat. Nu toate. Prima şi a treia şi a patra şi toate. Glumesc, logic. 😕 La prima întrebare am răspuns răspicat că…. zi. Apoi am văzut un ceva care m-a făcut să mă răzgândesc, apoi un altceva care m-a făcut să răzgândesc răzgândirea. Mno. Vă spun de acum că nu am căutat răspunsurile. Mă aştept să mă lămuriţi voi. Dacă vreţi. Întrebările, în ordinea numerelor de pe tricou, sunt fix astea:
1. Ce parte a zilei este?
2. Ce anotimp ?
3. Este râul navigabil?
4. În ce direcţie curge râul ? (N, E, S sau V?)
5. Pe partea cu barca, este râul adânc ?
6. Există vreun pod în apropiere ?
7. Cât de departe este calea ferată?
8. Păsările zboară către nord sau sud ?

Ori e un test pentru copii din I-IV şi eu m-am complicat prea tare, ori pe aia cu calea ferată am dus-o la extrem deci m-am complicat prea tare, ori… orice.
Aştept şi părerea voastră. Nu vă spun decât că la direcţii de vânt nu-mi bat capul, ciorile alea zboară în şi din ce direcţie vor aripile lor că de aia-s ele paserile ceriului, să zboare unde le taie capul. Dar la prima, deşi e logic că e zi că oamenii ăia din spate muncesc, la fel de logic e şi să fie noapte că mie nenea ăla din faţă îmi pare că ţine un felinar în mână. Sau ce-i ăla? Orice-ar fi, e logic că de aia-i zice logică. Nu? 😉

Sursă 1, 2

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

63 de răspunsuri la Când nu-i găseşti logicii logică…

  1. Ok. Eu o să-ți spun că sunt celebră pentru că intuiția mea bate logica lui și confund stânga cu dreapta. Totuși sunt un șofer excelent. Dacă zice s-o iau în stânga (mă exasperează să mi se spună) și eu totuși semnalizez dreapta, îmi zice „cealaltă stânga”. Răspuns: nu îmi place desenul. 😀 Și nu am nici o treabă cu logica. Paralele. 😀

    Apreciat de 1 persoană

  2. Drugwash zice:

    Toate se leagă dar la ora asta mi-e un pic cam greu.
    M-aş hazarda să spun că e seară. Pămîntul e deja arat în depărtare, un cal se odihneşte, celălalt pleacă de pe tarla.
    E o seară de primăvară fiindcă boschetul şi copacul nu au deloc frunze sau flori/fructe.
    Rîul e navigabil cel puţin pentru bărci, deşi pare suficient de lat şi pentru ambarcaţiuni ceva mai mari. Nu pentru vapoare însă.
    Rîul curge spre vest, după umbra copacului şi-a ceferistului.
    Nu e adînc pe partea cu barca, altfel ar fi fost greu de construit pontonul.
    Nu există pod în apropiere, altfel oamenii ar fi preferat o trecere mai sigură decît cu barca.
    Calea ferată e chiar în stînga, de unde vin ceferistul şi femeia cu geamantanul.
    Păsările zboară către nord.

    Dacă totuşi e dimineaţă, se duce dînsei de suflet logica mea care deja înoată de mult în bere. XD XD XD

    Apreciat de 5 persoane

    • Dragoş, mulţumesc mult! Totuşi, mi se pare veridică şi varianta Erikăi (e mai sus linkul spre blogul ei unde a scris) că ar fi toamnă târzie, după căruţa aia plină. Că dacă e seară şi oamenii ăia sunt cam gata cu munca, ce au în căruţă? Că primăvara devreme, cât încă nu dă frunza-n pom, nu prea ai ce lua din pământ. Şi dacă nenea ăla merge la gară, nu vine de la gară?
      Eu nu te contrazic, eu doar încerc să pricep.
      Mulţam încă o dată!

      Apreciat de 1 persoană

      • Drugwash zice:

        Hehe, pentru puţin. 🙂 M-am jucat şi eu că n-aveam ce face. 😉

        Sincer să fiu, la agricultură nu mă pricep, da’ la cum se vede în desen dacă-l măreşti un pic parcă tractorul ăla ar semăna, dacă nu discuieşte. Nu ştiu cînd se fac operaţiunile asta.
        În căruţă ar putea fi îngrăşămînt sau saci cu sămînţă (grîu, porumb etc). Persoana din spatele utilajului ar putea avea grijă să nu se înfunde ajutajele (sau cum se cheamă), sau să încarce cu sămînţă.

        Cît despre ceferist şi cucoane, parcă nu i-aş pune pe picior de plecare în caz că-i seară. Şi-apoi cine şi-ar lua teren agricol „peste baltă”, să se plimbe cu barca toată ziua, plus cum plimbi caii cu barca? Mie mi-i clar că li-i satu’ cu casele în dreapta iar ei vin de la oarece treburi. C-apoi deh, or fi ei ruşi care-au făcut desenu’, da’ nu.s japonezi ca să facă precum ăia din ‘Hadakano shima’ (Naked island) să aducă apă de irigat cu barca. 😉

        Apreciat de 1 persoană

  3. opantazi zice:

    Vrei sa fiu sincera? Stau cam de multisor pe-aici si astept sa-ti raspunda ceilalti! 😀 😀 😀

    Apreciază

  4. Daaaaa, ferească-ma ! Cât ai căutat până ai dat de poza asta ?
    Adevărul e că mi-e somn și încerc să pricep..
    No, cred ca Drugwas e mai limpede la minte, și are toți neuronii la locu’ lor.
    😃 Noapte faină, Potecuță !

    Apreciază

  5. fosile zice:

    Ce a zis Drugwas, plus paserile sînt rațe sălbatice. care se întorc din tările calde.Deci dinspre sud.Doar ele zboară în V ,în stol.
    Deci, vine, vine priiimăvaaaraaa!

    Apreciat de 2 persoane

  6. Monik zice:

    E greu cu logica… A mea e intortocheata rau. O fi chestia aia cu barbatii da, femeile nu?! :))

    Apreciază

  7. 9 zice:

    Sunt de acord cu fosile si Drugwash. 🙂

    Apreciază

  8. papagigli zice:

    Desi nu-i inca 5 AM, voi incerca, ca nu-i pe bani 😉
    In primul rind e primavara intrucit nu vad capite de fin si nici masinarii de recoltat. In acest caz pasarile calatoare, nu ciori, 😆 zboara spre nord, asa ca vestul fiind in dreapta iar umbrele spre stinga, e clar ca e pe inserat.Riul curge spre dreapta, considerind pozitia barcii si este relativ adinc, fo 2m, privind pluta pescarului si geamandura sau ce draci o fi caciula aia care se vede plutind in dreptul boschetului. Totusi, nu cred ca-i navigabil, ca daca ar fi fost, nu s-ar fi facut trecerea cu o amarita de barca. Iar calea ferata e de obicei de-a lungul riurilor pentru ca terenul e oarecum nivelat, asa ca e destul de aproape. Deci:
    1. Seara
    2. Primavara
    3. Nu
    4. V
    5. Da
    6. Nu
    7. Aproape
    8. N

    Apreciază

    • Pare logic şi uşor de înţeles că-i seară. Cu asta-s de acord că pricep 😀
      Cu adâncimea aia nu prea înţeleg io, drugwash, de exemplu, susţine că tocmai că s-a construit treaba aia, înseamnă că nu-i adânc. La astea nu mă pricep aşa că zic pas, aveţi dreptate toţi.
      Mulţumesc mult pentru răbdarea de a răspunde clar. Încet dar sigur le pun cap la cap şi mă luminez 😉

      Apreciază

  9. Fata verde zice:

    Vai, cât mă enervează chestiile astea și toate testele de logică și atenție! Conexiunile pe care le fac eu nu au nicio treabă cu logica 😆 . Totuși, nu știu cum se face că am talent de detectiv, când sunt interesele mele la mijloc 😉 .

    Apreciat de 1 persoană

  10. Hei, hei! Să încerc şi eu?
    1. Pare a fi după-amiaza. E un copil care pescuieşte acolo şi de-ar fi seara nu ar avea ce căuta pe baltă.
    2. E toamnă. Se fac arăturile de toamnă, e suficient de cald ca un copil să stea în tricou şi suficient de frig ca oamenii normali să se înfofolească, mai ales când au plecat de acasă dimineaţa devreme. Nu e primăvara, că e acolo o căruţă plină de nutret.
    3. Eu un râu suficient de adânc să poată fi trecut cu barca. Dacă poate fi trecut cu barca, e navigabil.
    4. Către est. Se vede dacă te uiţi atentă la unghiul pe care-l face apa când se loveşte de obstacolele întâlnite în cale.
    5. Da. cam de o statură de om.
    6. Nu. Altfel nu ar fi nevoiţi oamenii să-l traverseze cu barca.
    7. Nu foarte departe. Oamenii merg pe jos, nu se vede niciun alt mijloc de transport în apropiere, în afara bărcii.
    8. Către sud. Unghiul le dă de gol.
    Gata.
    Nu ştiu de te-am ajutat sau mai rău te-am încurcat. Vezi tu. :)) Te pup

    Apreciază

    • Wow!! Şi Erika spune că-i toamnă şi citind la ea, mi s-a părut logică treaba cu căruţa aia plină şi am optat spre varianta ei. Acum am citit şi la tine şi văd că e mai logic decât logic să fie aşa. Că în mare, la asta şi la gară e neclar. Tind să dau dreptate fiecăruia-n parte. Dar citind şi apoi analizând din nou fotografia, mă tot răzgândesc. Dar la toamnă rămân. E mai clar.
      Mulţumesc mult, sigur că m-ai ajutat! Seară frumoasă să ai!!

      Apreciat de 1 persoană

  11. Mugur zice:

    De acord cu Fosile și Dragoș, până la un punct. Dacă ce văd eu pe dealul de peste râu este un turn de apă, atunci acolo este gara, iar ceferistul și femeile cu bagaje acolo vor să ajungă.

    Apreciază

    • Iuuupii! Deci m-am holbat bine la chestia aia albă! Că şi eu ziceam că acolo e. Deşi, la prima vedere, deşi fără nicio logică, ăla pare turn din ăla pentru vapoare 😀 😀
      Dar da, şi eu mizam că aia-i gara. 😉

      Apreciază

  12. Nautilus zice:

    Poți fi sigură că șeful tău nu e ofițer acoperit doar dacă e ”descoperit”, dacă activitatea lui în serviciile secrete e oficială și publică.

    Apreciază

  13. Ana zice:

    Bre Potecuta , mi-ai dat tema de gandire….
    1. Zic ca este dimineata , ca oamenii merg la munca ,la pescuit nu mergi decat dimineata devreme sau seara , ori aici nu e cazul de seara , femeile alea merg in orasul din zare , la piata , iar nenea ala cu felinarul vine din tura de noapte.
    2.Dupa cum sunt imbracati oamenii as zice ca este primavara.
    3. Raul este navigabil, ca se vede o baliza in partea stanga jos.
    4.Dupa cum e trasa barca la mal , as zice ca raul curge de la sud la nord…ca de altfel , fiind primavara in opinia mea , pasarile alea , care seamana a berze sau gaste,, se intorc din tarile calde , deci din sud.
    5. De obicei nu prea e adanca apa la mal , dar aici pare sa fie.
    6. Este posibil ca in amonte sa fie un pod , insa oamenii aia prefera sa traverseze cu barca pentru ca nu vor sa ocoleasca. Cu barca e pe de-a dreptul.
    7.Probabil ca este si o cale ferata , dar eu nu-mi dau seama despre asta
    8. Zic ca pasarile vin din sud.
    Asa vad eu…😁

    Apreciază

  14. CarmenP zice:

    1. Este dimineata. Dupa umbra cfr-istului, soarele(lumina) este in fata lui, la est(rasarit) umbra este in spatele lui, la vest. Punctele cardinale le-am stabilit dupa directia stolului de pasari…colt stanga sus N, colt stanga jos V, colt dreapta sus E, colt dreapta jos S.
    2. Dupa copacul fara frunze si discuitor, este martie, primavara. In aprilie copacii au deja muguri si chiar flori.
    Daca ne gândim ca oamenii umblau cu felinare in vremuri de-mult apuse(când nu exista electricitate, si nici lanterne si nicidecum gadget-uri care au si lanterne 🙂 ) cand discuitul si semanatul se faceau doar primavara si doar o singura data pe an(o singura recolta).
    Discuitul este o procedura de faramitare a bolovanilor de pamant ramasi in urma araturii de toamna. Incercarea faramitarii toamna este de prisos pentru ca pamantul este intelinit ca urmare a secetei, ori primavara dupa topirea zapezii pamantul este afanat si este anotimpul propice discuitului. Discuitul se face odata cu semanatul si nenea cu caruta are saci cu seminte…si astazi taranii isi procura semintele, le duc pe camp si asteapta, de regula, si cate o zi intreaga sa le vina rândul la semanat…
    In zilele noastre se fac cel putin doua recolte ca urmare a modificarii genetice a cerealelor (care sunt mai rezistente si mai producatoare), iar o poza a unor tarani contemporani ar fi fost mai greu de interpretat folosind logica 🙂
    3. Da, daca avem un nene care trece oamenii pe partea cealalta a malului cu barca, inseamna ca este navigabil, altfel, nenea n-are decat sa-i treaca ducandu-i in spate :)…primavara se topeste zapada si raul poate fi navigabil….
    4. Dupa baliza sau ce-o fi aia de dupa copac, de pe rau, curge catre nord.
    5. Nu, dupa partea barcii dinspre mal care este ridicata.
    6. Nu, pentru ca oamenii ar fi trecut pe pod si nu cu barca.
    7. Se vede in zare satul sau orasul, dupa care o chestie care se presupune c-ar fi un turn de apa, eu cred ca este podul peste care trece calea ferata.
    8. Catre nord.
    PS: Sper ca nu m-am facut de ras 🙂

    Apreciază

    • Să te faci de râs? Doamne! Cel puțin la punctul 2, am fost ca la şcoală, un elev cu gura căscată. Dar care a înțeles perfect lecția, grație profesorului care ştie să explice. Spre ruşinea mea, deşi am avut bunici la țară, nu stăpânesc deloc treburile astea agricole. Da, e logic ce spui. Şi îți mulțumesc mult! Cu celelalte puncte, ne-am cam pus cu toții de acord.
      Mulțumesc mult! Foarte clar şi… logic explicat!

      Apreciat de 1 persoană

  15. Eu tot aștept bancul cu logica. La răspunsuri nu prea mă bag, mai toți par să aibă dreptate. Că e toamnă zic și eu, dar doar atât. Duminică faină să ai! 🙂

    Apreciază

  16. lucillette zice:

    Eu zic că este zi şi toamnă târziu, pare şi nins că-i prea mult alb şi copacul prea gol, păsările se îndreaptă spre est, tractorul „dă” cu discul să pregătească ogorul pentru însămânţarea grâului(vezi sacii din căruţă). Femeile , una tradiţionalistă are coş de răchită şi opinci, cealaltă poartă o sacoşă de China, cizme, o fi mai tânără – modernă.. Copilul cred că este nepotul barcagiului, stă bunicul cu ochii pe el, adică este supravegheat şi nu trebuie chemată protectia copilului. Râul curge spre dreapta după poziţia uşor înclinată a bărcii, adică spre vest fiindcă tocmai spusei că păsările se duc spre est. Gara este în spate – nu al laptopului ci al CFR-istului–şi el bărbatul cred că a sustras semnalizatorul din dotarea gării. Că nici şeful lui nu o fi securist că altfel îl prindea la timp. Şi nici eu nu sunt că altfel îmi mergea mintea brici (ăstora aşa li se întâmplă) şi răspundeam şi celorlalte întrebări…Poate data viitoare…

    Apreciază

    • Nu vreau să se supere nimeni pe mine, ştiți cât de dragi îmi sunteți toți dar ăsta e cel mai simpatic răspuns!! Îți mulțumesc tare mult! M-ai salvat de la o cădere nervoasă cauzată de logica mămicuței ei de logică 😀
      Îl mai citesc o dată că prea tare e!
      Multumesc, multumesc! O zi frumoasă!

      Apreciază

      • lucillette zice:

        Când mi-a picat ochii pe „să se supere” am crezut că am „comis-o” din nou, este ceva caracteristic mie, că pe unde mă duc pe acolo las o mostră din mintea mea întortocheată, numai ea ştie de ce gândeşte paralel cu toate evidenţele…În fine, fiindcă am avut tăria să-mi asum discursul moralizator ce mi s-a părut că ar urma, am fost şi premiată şi am văzut cum logica mea a salvat o altă logică. Mama ei de logică, parcă se pune ea cu noi!!!
        Zi faină !

        Apreciază

        • Vezi ce-nseamnă să-ţi asumi? Te alegi cu premii 😀
          Draga mea, încă o dată îţi spun: nu vorbesc decât în numele meu, nu mă bag în căsuţa altora dar aici nu e cazul să îţi faci probleme că ai putea supăra cu ceva comentând, nu-ţi mai face probleme 😉
          O zi frumoasă şi ţie!

          Apreciat de 1 persoană

  17. ovi zice:

    1. dimineata… dimineata se pescuieste
    2. toamna tarzie… pomul desfrunzit… lume imbracata gros… lume pe ogor…
    3. navigabil… dar nu te astepta sa vezi un vas de marimea titanicului… latimea raului comparativ cu lungimea la barca, da imaginea nui rau destul de mare..
    4. sigur de la stanga spre dreapta… altfel barca acosta in partea celalta de pod…
    5. forma abrupta a malului lasa impresia de apa adanca
    6. nu exista pod in apropiere… de aia si se traverseaza cu barca
    7. daca barbatul cu sapca este ceferist… dupa lampa din mamna… calea ferata nu este departe..
    8. tomana pasarile calatoare zboara spre sud… spre tariel calde

    Apreciază

    • Hmm… încă un vot pentru toamnă, văd. Stă în picioare varianta şi e cât se poate de logic. Deşi… eu am dat dreptate şi celor cu primăvară. Asta încă nu m-a lămurit. În rest, pare limpede şi clar ca şi râul ăla care curge de la stânga la dreapta şi e navigabil 😀
      Mulţumesc mult, ovi! O zi frumoasă! Ăăăă… ce oră e la voi, oare? 😕

      Apreciază

  18. Oana zice:

    Multă răbdare ați mai avut, oameni buni!
    Săptămână frumoasă, Potecuț!

    Apreciază

  19. CarmenP zice:

    Observ ca nu s-a epuizat logica 🙂 şi concluzionez că taranul roman este pe cale de disparitie 🙂 mai observ ca se ia ca reper un copil de 7 ani care pescuieste(fiind copil il poti pune sa pescuiasca de cate ori vrei sa-l tii ocupat) Nu este relevant argumentul cu dimineata, seara, vara, toamna, primavara se pescuieste….se pescuieste când vrea copilul 🙂 Si, de asemenea 🙂 , mai observ ca batalia, asa cum sune stapana blogului 🙂 , se da intre toamna si primavara….Oameni buni, voi ati vazut toamna fara frunze? Toamna cad frunzele 🙂 dar ca la limba engleza, prezentul continuu, frunzele sunt in cadere deci nu disparute complet 🙂 🙂 daca va ganditi la toamna tarzie luand ca reper decembrie… da, in decembrie nu mai sunt frunze, dar cine seamana in decembrie când pamantul este pe cale sa inghete? De arat poate se mai ara ca sunt destui intarziati dar semanatul este mai delicat…graul se seamana la temeraturi de aprox. 13 grade, adica in octombrie cel mai tarziu noiembrie, daca vrei ca recolta ta sa nu fie cea mai slaba…când sunt frunze, multe frunze….ador toamna si frunzele ingalbenite si stiu sigur ca toamna când se seamana graul sunt frunze. Mai sunt si alte cereale care se seamana(nu sunt de specialitate, sunt doar o taranca, fosta taranca 🙂 🙂 ) si probabil ca se pot semana in pamant aproape inghetat dar cine lucrează un pamant inghetat cu discul? mai este si consumul de carburant al tractorasului care creste daca-l pui sa scormoneasca in pamant inghetat 🙂 Deci, copacul este graitor, ne spune ca a trecut prin iarna si ca deja este primavară daca mai vedem si pasari :). Si in martie chiar daca mai este zapada este in zona cu iarba si pe marginea drumurilor unde transferul de caldura se face mai greu. Asa ca, desi este zapada pe zona cu iarba, pe terenul arat se vede cum iese aburul(nu ma refer la poza), transferul de caldura este deci, mai rapid… zapada este argumentul in plus ca este primavara, altfel nu poate fi decat iarna cand este sigur si inghetat…..

    Apreciază

    • Nuuu… nu se epuizează nimic, totul se transformă 😀
      Carmen, îţi mulţumesc mult pentru răbdarea cu care ai expus toate argumentele pro primăvară. E logic, e simplu, e pe înţelesul meu. Dar cred că ridic steagul alb în privinţa anotimpului că m-am mutat din primăvară-n toamnă şi din toamnă-n primăvară de cred că încep să mă doară încheieturile, a intrat reuma-n mine de la schimbări bruşte de temperatură 😀
      Îmi permiţi o glumă? Dacă „autorul” fotografiei n-a avut ce face cu spaţiul ăla alb şi a tras la plesneală nişte crengi să ne încurce? Sau dacă a pus cineva motorină bietului copac şi e uscat şi gol în orice anotimp? 😕 Mno, dilemă…
      Mulţumesc încă o dată!

      Apreciază

  20. dagatha zice:

    Vai de capul meu!
    Cât de departe este calea ferată???
    Pe de altă parte, este un exercițiu bun pentru logica…logică! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

