Dulceaţă de nuci verzi

1Adieri de necuvinte care spulberă tăceri, învăluie copacii bătrâni obosiţi de atâtea anotimpuri ce şi-au agăţat trecerile de ramurile lor. Cu braţele-crengi, nu-şi mai amintesc câte doruri au umbrit, câte taine au adăpostit, câte suspine au ascuns. Îşi risipesc amintirile-n înfrunziri şi apoi, pe nesimţite, îşi ning tăcuţi anii-n covoare ruginii. Aşteaptă….
şi ascultă. Glasuri inocente de mici eroi care cuceresc lumea dintre ramurile lor, şoapte stinse-n noapte lângă trunchiul lor şi mângâieri promise-n zori.

Îngăduitori, ascultă poveştile celor care nu mai timp de privit. Le adună şi le înmuguresc fără să ceară nimic în schimb. Le ascultă dar nu le spun mai departe, le dau lumii înapoi în forme perfecte, verzi, cu coaja tare ca să nu fie atinse de ploi, să nu-şi schimbe sensul. Dar cine să aibă nevoie de poveşti?
De un nuc bătrân mi-am agăţat şi eu un vis. Şi o dorinţă cu arome de nuci verzi. Nu ştiu dacă nu cumva s-a scuturat deja de părticica aia din mine…..

Acest articol a fost publicat în Suflet pe poteci și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Dulceaţă de nuci verzi

  1. july zice:

    Intr-o primvara, demult, unui nuc i-am spus o poveste. De cate ori ma uit la nuc, mi-aduc aminte ca-mi placeau povestile. Si nucul isi scutura nucile, eu mananc miezul, cu cojile aprind focul.

    Apreciat de 1 persoană

  2. 9 zice:

    Daca spui o poveste nucului, e bine să nu-i mănânci nucile verzi că te dai singur de gol. Îţi însemnează mâinile. 🙂

    Apreciază

  3. E vremea când se umplu cămările sufletului cu dulcețuri de tot felul. După preferințe.

    Apreciază

  4. Ana zice:

    Printre plantele mele preferate se afla si nucul , iar dulceata de nuci as manca si cu mainile si cu picioarele. Am fost in stare o data , la Butoiul Sasului fiind , langa Tarnaveni , sa dau 11 lei pe un borcanel de 40 g de dulceata de nuci , bio si de casa , facuta de doamna Gertrude din sat. Ce sa zic? Am savurat fiecare picatura de dulceata cu nesat si ochii inchisi de placere , atat era de buna.
    Si zic: de ar fi sa gasesc acestui fucking anotimp o parte pozitiva , sa zicem ca dulceata de nuci verzi e una din ele. Si gutuile ,da.

    Apreciază

  5. Oana zice:

    Aș fi vrut și eu o linguriță…de dulceață de-asta. Îmi dai?

    Apreciază

Lasă un răspuns

