Gând în zbor

night-starsDin balconul meu cu geamuri mari de sticlă, văd o lume altfel. Prin fum ce se ridică. Înalţimea nu mi-a creat probleme niciodată pentru că de prea puţine ori privesc în jos. Nu-mi place să privesc oamenii de sus aşa că de câte ori stau în balcon, ridic privirea şi simt că aproape mă mângâie seninul pe creştet. Aşa îmi regăsesc echilibrul şi evit ameţeala. Cu ochii spre cer, căutând sensuri printre stele sau plămădind forme din norii pufoşi. Nu ştiu ce se întâmplă jos dar îmi pot imagina după reprezentarea lumii de acolo, prin lumea de „aici”. E ca o licărire-n oglindă. Oameni grăbiţi, păsări care-n zbor lin, îşi caută cuibul. De câteva zile, un pescăruş rătăcit trece aproape la ore fixe şi privirea mea l-a adoptat din prima clipă. Nu ştiu ce face pe aici, nu ne-am apropiat atât de mult încât să-l întreb asta. Poate ţine de intimitatea lui. El îmi spune cum e pe-acolo, eu îi povestesc ce mai e pe aici, pe jos. I-aş fi spus şi azi dar azi am privit spre Cer doar ca să mă rog. Să-L rog.

Cu ochii spre Sus, mi-a atras atenţia o fată apărută la un geam. Eu fumam nervos, ea părea calmă. Poate doar părea. Nu am vrut să o deranjez cu gândurile mele, poate şi ea cerea ceva. Sau, poate, doar căuta semne de ploaie. Nu îmi doream să ni se întâlnească gândurile în drumul lor şi să se amestece cumva. Aşa că mi-am retras privirea. Am vrut să mă uit în jos dar chiar atunci trecea un domn. Şi… părea atât de mic şi de ciudat încât mi s-a făcut ruşine. Nu, mai bine spre Cer. E mai cald şi până şi agitaţia aripilor pare că respiră linişte.
Dar, chiar şi aici sus, se face noapte. Poate chiar mai adâncă decât privită de lângă firele de iarbă. Şi rând pe rând, se aprind lumini în case cu oameni care par atât de mici văzuţi se sus, încât ţi-e milă să-i priveşti.

Acest articol a fost publicat în Suflet pe poteci și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Gând în zbor

  1. cafeauata zice:

    Cred ca ti-e bine asa, privind in sus. Eu ametesc… Poate de aceea vad prea des, mult prea des cat de mici sunt oamenii.
    Te imbratisez, potecuta!

    Apreciază

  2. july zice:

    Ai vazut conjunctia dintre Jupiter si Venus?

    Apreciază

  3. Drugwash zice:

    Cel mai bine e cînd eşti la pămînt – nu te poţi uita decît în sus. Deşi e absolut degeaba…

    Apreciază

  4. Privind doar în sus, te îmbogățești cu frumuseți spirituale. Cei obișnuiți să privească în jos, găsesc câte un portmoneu, o umbrelă uitată, mai câte o bancnotă mototolită… 😉

    Apreciază

  5. Oana zice:

    Am trecut și eu, o clipă, prin fața ochilor tăi. M-ai văzut? Împărțeam și eu rugi spre stele, cu amândouă mâinile și cu unica inimă…

    Apreciază

  6. centrefold zice:

    Cate stele, atatea vise

    Apreciază

Lasă un răspuns

