Da’ mămica lui ce ţi-a făcut?

1Am dat din întâmplare peste o postare pe un blog pe care trec când îmi aduc aminte. Mda, e blog de „vedetă”. Dar eu nu de aia îl (mai) citesc. Nici nu ştiu exact de ce dar sigur nu de aia. Am rămas proastă nedumerită, cu postarea în faţă, fără să găsesc vreo explicaţie. Aţi fost vreodată pe stadion, printre suporteri înfocaţi şi foarte dar foarte supăraţi că erau pe punctul de a pierde meciul? Eu am fost aşa că ştiu ce spun. Şi ştiu că şi voi ştiţi. Ei bine, imaginaţi-vă suporterii ăia şi beţi şi nervoşi, găsindu-şi cauciucurile tăiate. Puteţi face exerciţiul ăsta de imaginaţie? Ei, cam aşa era scrisă postarea cu pricina. Ah! Am uitat. Blogul îi aparţine unei femei. Persoană importantă, nu spui cine. Întrebarea care mă macină pe mine e de ce? De ce să îţi ridici poalele-n cap ca să îi transmiţi cuiva un mesaj? Pentru că da, postarea era cu ţintă fixă. De ce să procedezi aşa? E mai cool? Eşti mişto? Eu nu ştiu cum e viaţa de vedetă dar îmi pot imagina că nu-i chiar uşor.

Pot crede că uneori întâlneşti fel şi fel de minţi luminate care cred că dacă joci rolul unei prostituate, aşa eşti tu. Că dacă ai în repertoriu un cântec despre un bădişor cu ochii verzi şi al tău soţ îi are căprui, se găseşte o uşă de biserică să te acuze de adulter şi etc, exemplele pot continua. Dar sunt cazuri izolate şi, cumva, ţi-ai asumat-o, nu?
Eu cred că în general o femeie ar trebui să se cenzureze şi cu atât mai mult ar trebui să facă asta dacă are pretenţii de persoană publică. Pentru că una e să îţi scape la nervi (se întâmplă, e normal) şi alta e să stai şi să loveşti în tastaură, să corectezi şi apoi să publici rânduri pline de „beep”-uri.
Te-ai săturat? Ţi-a ajuns să le explici unora că x şi y? Trage aer în piept, spune-i lui x ce ai de spus şi gata. Nu e mai simplu?
Eu sunt o „babă comunistă” aşa că nu mă băgaţi în seamă. Adică ba să mă băgaţi şi să îmi explicaţi. Prima dată cu domnii am o treabă şi anume: dragi domni, sunt mai sexi femeile care vă întrec la înjurături? Par mai stăpâne pe situaţie dacă o bagă şi o scot (vă rog să mă iertaţi) la fiecare propoziţie? Par mai atrăgătoare? Nu, nu vorbesc de puştoaicele care-şi caută încă „eul”, cu ele nu am nimic. Aici e vorba de o femeie.
Şi acum şi cu voi fetelor, doamnelor, tinericilor: sunt mai „magnet” blogurile astea pe care se înjură mult şi la modul ăla de „văleu, acoperă urechile copilului că o ia razna”?
Statutul ăla dat de faptul că ai numele pe un afiş, pe un CD, pe o carte sau pe ce îl ai, nu te obligă la puţin mai multă decenţă? Nuuuu, nu spun să joci teatru. Blogul e al tău, faci ce ai chef. Dar să răbufneşti aşa, ca la uşa cortului cu „javră, împuţit şi oligofren” (astea se puteau reproduce, am ales şi eu ce-am putut) nu e cam mult?
Părerea mea. A voastră?

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

52 de răspunsuri la Da’ mămica lui ce ţi-a făcut?

  1. Cosmisian zice:

    Femeia cu feminitate este fina, decenta, moderata, misterioasa. Eu as suporta cu greu sa ascult o femeie vorbind necontrolat. O persoana cu pretentii la statut de VIP ar trebui sa traiasc pe un plan superior. Dar, e plina media de exemple ca cea mentionata de tine. Sa o ai prietena e riscant. ‘Tipatoarele’ sunt superficiala. Dar, fapul ca tu ai o reactie de aceasta natura ma bucura, Potecuto!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Lady zice:

    Showbizul este din pacate o mahala de lux.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Tocmai asta spuneam si eu in postarea trecuta: ca nu inteleg de ce te complaci sa faci o baie in laturi, un jacuzzi cu multi bulbuci sulfurosi, cand e mai simplu si mai economicos sa intorci spatele si sa-ti vezi de drum spre zari mai albastre! Nu-s crescuta la manastire si nici nu lucrez la vreun pension, deci stiu sa injur colorat si diversificat; dar n-o fac decat foarte rar si cel mai adesea in surdina, prefer ironia in locul injuraturii, e mult mai eficienta. Dar sunt doamne si „doamne”…

    Apreciat de 2 persoane

    • Aşa-i, Adelina! Na, ai explicat ce gândeam eu dar nu găseam cuvintele 😀
      Şi eu aş fi ales varianta cu întors de spate sau răspuns elegant. Că se poate. Dar vai de mine ce expresii colea. Am mai învăţat şi eu unele 😀

      Apreciază

  4. Părerea mea o știi, cred. Dacă nu îți dau link 😀
    Limba română e suficient de vastă, încât ne putem alege cu ușurință termenii, chiar și atunci când jignim (dacă-i musai). Și eu sunt ironică în situațiile care o cer, sau evit persoanele în cauză. E vorba totuși de educație. Eu nu înjur, am o formulă cretinuță când sunt nervoasă (pisici pe băț) dar hai să zic, se întâmplă să explodezi la nervi. Însă când publici, asumându-ți textul…
    E opțiunea fiecăruia ce cuvinte alege, iar în ultima vreme văd că e o tendință de a vorbi „liber”, e, cred eu, o libertate prost înțeleasă.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Caracterul omului nu se poate ascunde în spatele tastaturii și cu atît mai mult în cel al statutului de vedetă. El e dat de educație și iese la iveală ca o scurgere purulentă și pestilențială. Din păcate, pentru mulți oameni, aceste erupții verbale reprezintă un mod de divertisment bolnăvicios.

    Apreciază

  6. Ana zice:

    Mah Potecuto , io ma simt cu musca pe caciula , ca taman ieri ce mi-am bagat si mi-am scos , dar , norocul meu , io nu-s persoana publica , nu-s vedeata si nici blog public n-am….Dar zau asa , io asa ma refulez inca din frageda adolescenta si daca nu injur , nu mi-s io….parole d’honore!
    Referitor la postarea ta , asta este natura umana si societatea ce impune niste reguli pe care , orice persoana publica ar fi , daca nu le respecta , este pusa la zid si mitraliata. E adevarat ca ei sunt dati de exemplu , epateaza si devin „mentori” pentru unii , insa uitam ca si ei , pana la urma , tot oameni sunt si tot in acelasi locsor merg si ei , unde merge regele pe jos….si ca si ei fac bube , se imbolnavesc , mor si asa mai departe.
    Desi sunt birjareasa in vorbire , mea culpa , recunosc ca asta o fac numai impreuna cu cei ce ma accepta asa , iar in public ma straduiesc sa fiu o ladi…cu toate ca merg pe principiul ca ,mai mereu , aparentele inseala.
    Ce sa mai zic? S-o fi refulat si biata vedete despre care ai scris….ca si ea/el este om… 😀

    Apreciază

    • Ana, draga mea! Lasă musca aia că nu-i cazul! Tu, pe blogul tău fie el privat sau nu, faci fix ce ai chef. Şi pe stradă sau acasă, dacă îţi scapă una, două, trei, e iar treaba ta şi nu trebuie să dai explicaţii nimănui. Că, omeneşte e să mai şi spui una printre dinţi. Dar fata aia are blog pe care unii care au dat banii pe CD sau pe carte sau pe tablou sau pe.. arta ei că nu vreau să spun pe ce, ăia intră să o citească. Mno, cred eu că în cazul ăsta e bine să nu scrii aşa cum vorbeşti pe tarla. Dar e doar părerea mea.
      Ti pup!

      Apreciat de 1 persoană

  7. july zice:

    Ca persoana publica nici nu as injura, nici nu as judeca si nici nu as permite sa fie altcineva denigrat in lipsa, dar ca peste tot in lumea asta, circul vinde, face rating, publicitate gratis…fara sa se gandeasca la consecinte sau la ziua cand nu va mai interesa pe nimeni ce face, gandeste, mananca, imbraca, cu cine si-o pune, iubeste…… dar imaginea ramane.

    Apreciază

  8. Drugwash zice:

    Bun, eu cred în libertatea cuvîntului. Pe deasupra, mă gîndesc că acele cuvinte şi expresii care fac să roşească o domnişoară de pension pînă în vîrful urechilor au fost inventate de strămoşii noştri cu un scop, şi anume să exprime într-un mod FOARTE concret şi dens o părere profund negativă despre ceva sau cineva. Logica spune că un lucru nu e inventat dacă nu e nevoie de el, sau dacă se întîmplă asta, atunci va dispărea curînd din peisaj. Cum vorbele „de duh” nu au dispărut deloc din peisaj ba chiar au căpătat noi şi noi nuanţe, deducţia logică e că sînt încă necesare.

    Pe mine unul nu mă deranjează absolut deloc folosirea unui limbaj „neacademic”. Cine m-a citit cu adevărat a văzut că am şi eu „exploziile” mele. Şi asta fiindcă există momente/subiecte care au neapărată nevoie de o subliniere, de o nuanţare gravă dincolo de limitele limbajului „politically correct”. Iar ceea ce omul inteligent trebuie să înţeleagă sintr-o astfel de exprimare este nu construcţia gramaticală (gen ‘mă-ta’ are cratimă sau nu) ci starea profund negativă pe care autorul a trăit-o, adîncimea sentimentelor care au condus la acea manifestare publică „deosebită”. Asta fiindcă mulţi dintre noi se împiedică de formă atunci cînd de fapt fondul îi deranjează şi nu se pot eschiva altfel. Însă forma despre care vorbim e menită să dea greutatea cuvenită fondului.

    Desigur, există şi posibilitatea ca forma să fie doar o faţadă pentru a atrage atenţia, aşa cum se practică atît de des în mass-media. Însă fiecare dintre noi are capacitatea de a judeca şi concluziona dacă e doar un subterfugiu sau chiar ceva grav s-a întîmplat.

    Apreciază

  9. Drugwash zice:

    ERATA: […] dintr-o astfel de exprimare […]

    Apreciază

  10. psi zice:

    pe mine mă obosesc oamenii veșnic nemulțumiți și cu poalele în cap. mă irită violența verbală și sportul de-a arătatul cu degetul pe principiul că vai și ioi ce frumoasă mi-s eu. știi tu vorba mea? eu zic așa: dacă nu ai ceva frumos de spus despre un om, taci naibii din gură. și o aplic. 🙂

    Apreciază

  11. cafeauata zice:

    Recunosc ca se intampla destul de des sa ma gandesc ca mama ar fi vrut cu siguranta sa fiu mai finuta, ca asa m-a crescut. Dar nu sunt. Injur si nu cred ca in aceasta viata voi incerca sa ma abtin. E drept, prefer sa ma auda doar cei care ma stiu, dar daca se intampla sa sochez un necunoscut, sorry!

    Apreciază

    • Stai aşa. Nu am spus că eu aş fi o sfântă. Nu am spus că dacă eşti femeie şi îţi scapă o înjurătură trebuie să te pună cineva la zid. Dar! Cum îi spuneam şi Mariei mai jos, tipa a stat şi a mestecat postarea, nu a fost o scăpare.

      Apreciază

  12. Monik zice:

    Ouch! Eu mai bag câte o românească la volan. Si apoi regret… In orice alta situație nu ma prinde si chiar nu cadrează cu mine. Nu gust limbajul scris vulgar si nici nu il adopt.

    Apreciază

  13. centrefold zice:

    Sexualitatea unei femei are o anumita valoare ( initiala) dupa aspectul fizic, dar acea valoare poate sa se schimbe drastic( in ambele directii ) in momentul in care isi deschide gura si incepe sa vorbeasca.

    In afara de rugby si hochei, injuraturile sunt cele mai triste imprumuturi facute de femeile „emancipate” … care nu vor sa fie mai prejos decat barbatii.

    Apreciat de 1 persoană

  14. Maria Itu zice:

    Sunt femei cărora le stă bine când înjură şi femei care arată oribil atunci când o fac. Cunosc pe cineva care poate trece cu foarte mare uşurinţă de la metafore eminesciene la mămici şi organe genitale, şi îi stă chiar bine! :))) Dar cred că cel mai mult depinde de circumstanţele în care arunci respectiva înjurătură, nu neapărat de cine eşti.

    Apreciază

  15. vax-albina zice:

    Am revenit, cum imi e obiceiul, In ideea ca cineva va divulga numele „vedetei”. Nu a fost sa fie si ma intreb: chiar exista persoana sau ai vrut doar sa provoci prietenii la discutii? Isteaţă nepoţică am.:smile:
    Ps sa stii ca am gugalit după puţinele cuvinte indicate. Nimic…Citit oarece bloguri. Nimic…În locul tău aş da numele persoanei. Altfel sunt doar generalităţi fără efect.

    Apreciază

  16. Drugwash zice:

    Potecuţă, dacă-i vorba de Lorena cumva, apoi mi-e clar ca apa de izvor, că ştiu marfa de ani buni. Dacă nu, mă tac. 🙂

    Apreciază

  17. T's Secrets zice:

    solicit, la alegre: link cu postarea vizata, mesaj privat cu numele persoanei in cauza sau cu blogul la care faci referire. Ca ma lua curiozitatea rau – si am niscorici si nu mai dorm vineri seara daca nu aflu exact.

    Apreciază

Lasă un răspuns

