Circulara mâine-i gata!

indexCă românul are simţul umorului dezvoltat, se ştie. Că face haz de necaz, iar se ştie. Că de multe ori se „eliberează” de surplusul de tensiune aruncând, printre dinţi sau cât îl ţin plămânii, una neaoşă, nu mai e nevoie să spun. Nici faptul că străinii care ne vizitează ţara prind foarte repede, înainte de formulele de salut chiar, alte formule, nu mai reprezintă o noutate. Dar să ai atât de mult umor când eşti şi străin şi şef şi al unei mari companii, ei bine, aici ar putea fi ceva care să te facă să te miri. M-a ferit Dumnezeu nu am avut norocul să lucrez într-o corporaţie cum sunt cele în care ai funcţii cu nume mai lungi decât orele trecute pe cartea de muncă dar mă fascinează activitatea din interiorul lor. Îmi place să-i ascult vorbind despre SEO, SWAT şi toate celelalte, îi privesc plină de admiraţie folosind termeni „cool” şi mă umplu de respect atunci când îi rog să îmi explice ce înseamnă şi se uită la mine ca şi cum ar spune „ei, uite, a venit ţăranu’ la oraş şi vrea să composteze biletul de tramvai la automatul de cafea” şi îmi răspund „na….  nu ştiu exact ce înseamnă dar îţi spun ce presupune. Adică, concret, ce fac eu?” Nu-i aşa că sunt draguţi şi cer mângâieri părinteşti pe creştet? Dar şi acolo, din când în când, dincolo de toată seriozitatea impusă de „firma mamă” aflată peste mări şi tări, unde nici buzduganul zmeului nu ajunge, se mai strecoară şi câte o „circulară” care nu ştiu cât de respectată este dar cu siguranţă aduce mare veselie în birouri şi, nu-i aşa?, un colectiv cu zâmbetul pe buze, este un colectiv activ şi producţia-i în floare 🙂  Atunci când şăfu’ ăl mare ajunge la concluzia că „bueii, toate ca toate dar mai uşor cu mama”, te trezeşti dimineaţa, la birou, cu căsuţa de mail invadată de un ghid care te învaţă, step by step,  ce să nu spui când îţi vine să spui. Sau cu se poate înlocui ce îţi vine să spui. Concret (am muncit la cenzură, era totul pe şleau) :

„It has been brought to our attention by several officials visiting our office in Romania that offensive language is commonly used by our Romanian speaking staff. Rules:
You will not say si-a băgat *** when someone makes a mistake, or s-a c*** pe el if you see someone being reprehended, or baga-mi-as, when a major mistake has been made.

When asking someone to leave you alone, you must not say du-te-n beep beep or should you ever substitute „May I help you?” with ce beep vrei?

Do not say f***-ti if somebody is persistent; do not add beep mea, if a colleague is going through a difficult situation. Furthermore, you must not say am pus-o when a matter becomes excessively complicated. Do not say ia mai mereti-n beep cu porcăria asta when a relevant project is presented to you.

Last but not least, after reading this note, please do not say mă şterg la beep cu textul asta. Just keep it clean and dispose of it properly.”

Era mult mai lung şi mult mai explicit dar nu-mi permit. Aţi prins ideea, da? Când cineva vă scoate din sărite şi aţi vrea să îl întrebaţi de sănătatea mamei lui, sub nicio formă nu faceţi asta. Îi zâmbiţi suav şi cu ochii de căprioară însetată îl întrebaţi „te pot ajuta cu ceva?” 😉

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Circulara mâine-i gata!

  1. Am luat aminte și promit că o să fiu zâmbitor și blând ca un miel. Până m-oi enerva, că după aia nu mai răspund de mine! 😉

    Apreciază

  2. Mugur zice:

    Știu, nu-i banc, dar am râs teribil!
    Să le urăm „la mai mare”?

    Apreciază

  3. cafeauata zice:

    In firma in care lucrez, aparusera anul trecut o gramada de afise cu „Lucram in liniste si pace”. Cand intram pe usa, ma enervam instant! Au mai ramas cateva, dar deja fac parte din decor si nu le mai baga nimeni in seama.
    Cred ca visul oricarui patron (ca are o corporatie, ca are un amarat de srl) este sa faca din salariati niste robotei. Da-i in …. !

    Apreciază

  4. july zice:

    Ultima ,,strigare” a sefei mele era de pe FB luata, dar nu s-a prins nimic de noi . 😆

    Apreciază

  5. Bursucel zice:

    Pfiuu, cå bine-mi mai prindea circulara asta azi! 😆

    Apreciază

  6. distandi zice:

    Haha, am mai întâlnit cazuri de asemenea circulare, încă kilometrice. Întotdeauna mă amuz. :))

    Apreciază

  7. ovi zice:

    adica… circulara asta este chair pe bune? nu este o gluma???
    eu tot cerd ca este o gluma… chair buna.. foarte buna… dar gluma…

    Apreciază

Lasă un răspuns

