Nuuuu maaaai faaaac!

indexMi-a zis mie mama să nu râd de oameni năcăjiţi şi ştiam că nu-i bine şi dacă nu zicea ea. Şi sufleţelul meu mi-e martor că nu fac asta de obicei şi nu mă lasă inima să nu empatizez cu durerile lumii. Vreau şi eu să salvez balene, vreau şi eu să „fie pace, să fie pace, să fie pace, pace, pace, pace pe pământ”, vreau şi eu să opresc tăierea pădurilor, să stopez topirea gheţarilor, să ajut speciile pe cale de dispariţie.
Dar în ciuda tuturor acestor gânduri bune, mă mai apucă şi pe mine „dambiliciul” şi mă ia gura pe dinainte şi … o păţăsc. Anul trecut am sunat o prietenă de ziua ei. Paranteză : Nu ştiu cât de mult aţi reuşit să vedeţi voi potecuţa dincolo de sensibilitatea cu care scrie de multe ori aici dar aş vrea să ştiţi că eu sunt şi „tra la la” de cele multe ori. Adică atunci când mă trezesc cum trebuie şi planetele stau aliniate perfect şi bat pasul de defilare în ritmuri care-mi gâdilă duios urechea, apăi din hahaha şi hihihi eu nu ies. Ei, tipa de care vă spun e tot ca mine. Ne hlizim la telefon şi prin mesaje cât e ziulica de lungă şi uneori şi pe la miezul nopţii că ne place în surdină 😀
Revenind, vă spuneam că am sunat-o de ziua ei. Ea e cu 7 luni mai mare decât mine aşa că simte înaintea mea efectele schimbărilor „climatice” şi am tot bâzâit-o pe tema asta înainte de ziua cu pricina. Şi sun „ţăr, ţărrr”. Şi răspunde, că nu era după ea. Eu aveam volumul căştii pe mic dar nu ştiam asta, ştiam doar că o aud foarte încet şi, pe ideea struţului, am tras concluzia măreaţă că şi ea mă aude încet. Asociat cu un defect profesional mai vechi, îi cam ţipam fetei în urechi. La un moment dat m-a întrebat de ce  ţip la ea. Ei, cum era să recunosc că sunt…. că nu…. că? Nu se putea aşa o gafă din partea mea. I-am zis „apăi, fată, am crezut că deja au început să-ţi slăbească simţurile şi să nu te simţi prost că nu mă auzi. Crezi că mi-e uşor să ţip? Dar ce nu fac eu pentru tine?”
1Şi-am văzut eu pe naiba cum e cu simţurile. Dar revin imediat după ce vă spun şi de şefu’ câte ceva. În fiecare an, de ziua mea eram la muncă. Până aproape de miezul nopţii. Aşa s-a nimerit câţiva ani la rând. Niciodată, dar absolut niciodată nu le-am dat dreptate celor care îmi spuneau că ” e naşpa să lucrezi de ziua ta”. Nuu, eu le explicam că e chiar frumos, te pupă colegii, auzi din 5 în 5 minute „atât de mulţi?” „dar nu se vede, nu-i arăţi” , cum poţi sări lejer nişte etape din fişa postului că nu se supără nimeni, cum poţi închina un păhărel fără să se uite şeful urât că doar cu el închini. Şi enumeram eu toate astea şi convingeam oamenii că da, domn’le,  nu e aşa cum credeau ei şi parcă ar vrea şi ei să muncească de ziua lor. Asta până anul ăsta când, nu ştiu dacă de la vreme, de la ascendent, de la cafea, dar le-am dat tuturor dreptate şi am ajuns cu ei la o singură concluzie ” e naşpa să lucrezi de ziua ta”.
Şi am simţit aşa…. din senin, o uşoară durere de cap dar am crezut că-s emoţiile. Apoi am dat vina pe oboseală. Apoi pe un deochi fictiv. A apărut şi o durere în piept destul de urâtă dar nu aveam eu timp să o iau în seamă. M-am tratat acasă rapid cu ce am găsit şi direct la somnic. Ieri dimineaţă m-am trezit, am făcut inventarul, eram întreagă nu lipsea nimic, simţeam că mă ciupesc „deci e în regulă”, mi-am spus. Am deschis geamul să-mi intre soarele-n ochi şi am început să fac planuri pentru toată ziua. Era cu ieşit să râd la soare, cu stat la terasă, cumpărat creme pentru tort, etc. Planurile au ţinut până am terminat de băut cafeaua. Nu vă plictisesc cu detalii dar într-o jumătate de oră nu mai puteam ţine ochii deschişi şi mi-am petrecut toată ziua cu plapuma pe cap.
Am reuşit să-i deschid acum dar mi-e frică să tuşesc că mă descompun şi respir numai cu porţia şi la intervale fixe că altfel e nasol.
Promit solemn, las în scris şi mă semnez că nu mai râd niciodată de oameni mai „bătrâni” ca mine şi nu mai zic de şefu’ nimic. Dacă anul viitor nu lucrez de ziua mea, mă ofer voluntar şi vin la muncă. Fac orice numai să nu mai fie aşa. Oare merge? Fac şi nişte flotări, pup şi nişte mâini? 🙄

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

62 de răspunsuri la Nuuuu maaaai faaaac!

  1. Astăzi e ziua internațională a câinilor? Dacă nu, ar trebui să fie, că oamenii au destule! 😉

    Apreciază

  2. Subscriu cu cel mai mare entuziasm!

    Apreciază

  3. illusion zice:

    Intuiam eu că ai şi o latură mai tralala potecuţă dragă, şi eu am una 🙂 eh, la ocazii speciale poţi fi şi răuţă, zic eu!

    Apreciază

  4. GEGELUTZ zice:

    Mie-mi place tare latura asta a ta mai „tra-la-la”. Sa nu eziti vreodata sa o dezvalui si altora, pentru ca ar fi pacat. La multi ani, sa fii sanatoasa si mereu cu zambetul pe buze! Ai grija de tine! Te imbratisez cu drag!

    Apreciază

  5. Mirela zice:

    Hai ca ar fi plictisitor sa fim totii doar intr-un singur fel, e mai palpitant sa ne descopere altii (si sa ne descoperim si noi) laturi noi. La multi ani, sa fii sanatoasa si sa-ti fie bine, dupa cum iti doresti ! >:)< Si semnez si eu petitia pentru ziua cainilor, daca o initiaza cineva pe aici 🙂

    Apreciază

  6. OrhiKamyDeea zice:

    Citindu-te, nu doar azi, am zis: ,, Multumesc, Doamne, ca-mi scoti in cale oameni mai ,, tra la la,, ca mine, care stiu sa depaseasca momentele de descompunere mai repede si mai frumos decat mine,, 😀
    Si uite asa, invat sa fiu pozitiva.
    Multumesc, draga mea.

    Apreciază

    • Aşşşşaaaaa deeeci : spui aici să audă toţi că sunt mai trala la la ca tine, daaa? Bine, fie… Măcar am dovada scrisă şi când sar calul se ştie de ce 😀 Mă aperi, da? Eşti de partea mea…

      Apreciază

      • OrhiKamyDeea zice:

        Pai doar de partea ta pot fi. Se spune ca cine se aseamana, se aduna. Cum as putea sa fiu de partea altcuiva.
        Offff, offf … a spus cineva odata ceva genul: ,, ne-a traznit si ne-a adunat,, 😀
        Stii bine ca berbecutii nu parasesc echipa de buna voie.
        Si ma simt minunat in echipa ta 😉

        Apreciază

        • Avem echipă, avem valoare… 😀 😀
          aşa dragă, e normal să fim de aceeaşi parte cu corniţele înainte pregătite de orice.
          Şi eu mă bucur că sunt în aceeaşi echipă cu tine 😉

          Apreciază

          • OrhiKamyDeea zice:

            Gata, ai reusit sa ma faci sa imi scot cornitele si sa ma pregatesti de atac. Amandoua stim ca cea mai buna forma de aparare este atacul.
            ,,Avem ecipa, avem valoare
            Si jucatori ce lupta cu ardoare,, 😀

            Apreciază

  7. vavaly zice:

    La multi ani frumosi si luminosi! Dar mai ales sanatosi! Sa te faci repede bine ca e asa ciudat sa fii bolnav in pat primavara… si eu patesc asa de obicei. anul asta am scapat. m a palit mai devreme cand erau inca zapezi.

    Apreciază

  8. La multi ani cu sanatate!

    Apreciază

  9. july zice:

    Deci, tu crezi ca sunt duuusa daca eu nu-mi serbez ziua niciodata ?! 👿 :))) Hai, la multi ani, sa fii fericita, si mai fericita ca nu esti singura care se descompune in batiste . :)))

    Apreciază

    • Nici eu nu serbez, July dar dacă sunt la muncă aşteaptă colegii ba o prăjitură, ba un suc, ba o măslină. Ce să le fac? Să le spun că nu le dau?

      Şi tu? Hai sănătate, să ne treacă repede!

      Apreciază

      • july zice:

        Eu sunt in vacanta, scap usor . 😀

        Apreciază

        • Eiii, aşa da. Deci tu nu duceai nici bomboane la colegi, nu? Ce noroc au unii… tztztzt

          Apreciază

          • july zice:

            Cand eram colega de clasa, as fi vrut sa duc bobo si eu, dar dupa majorat, niciodata nu mi-am mai facut ziua . In schimb m-au serbat vrand-nevrand la 40, m-am trezit cu rude, prieteni, cu tort, fripturile gata de pus pe gratar, au navalit pe poarta, si nu am avut incotro fugi . Invatare de minte, de atunci, plec de acasa . :)))

            Apreciază

            • Cel mai sigur. 😉
              Mama are o teorie bună : „de ziua mea să stau să coc, să mestec în oale şi să spăl pahare? dar nu trebuie să mă răsfăţ, ce să îmi ţin ziua?” Teoria ei e bună dar practica a omorât-o că e născută în 25 decembrie aşa că tot pe la oale o prindea şi spăla după colindători. Nu e problemă, am furat de la ea şi o duc foarte bine aşa 😀

              Apreciază

            • july zice:

              si eu o duc bine, mai ales ca primesc ( imi fac) cadourile dorite . :)))

              Apreciază

            • Absoluut! Bine, mai poţi bate nişte apropouri şi aici, facem chetă dacă vrei 😀
              Prind şi eu curaj pentru anul viitor 😀 😀

              Apreciază

            • july zice:

              Nu, nu bat apropouri, sunt momentele cele mai placute cand ma duc si cumpar cadouri dooar pentru mine . 😆

              Apreciază

            • Înţeleg perfect 😉

              Apreciază

  10. peapetulburi zice:

    La mulţi ani, potecuţo ! Să fii sănătoasă (că şi acum eşti, în ciuda tusei care-ţi descompune corpul) şiiii…cât mai multe momente de „tralala” considerate „momente de rătăcire”. Niciun om nu cred că poate fi fericit fără astfel de momente, aşa că bucură-te că le ai 🙂

    Apreciază

  11. Bursucel zice:

    Așaa… nu te avânta la pupat de mâini, Potecuță! Zi-ți Ața a fost să fie anul ăsta, la anul va fi siiiigur mai bine!
    Ia uite ce cor de La mulți ani! ai aici! Și-i cu tot dragul și cu toată căldura! Deeeci, te răcoresc cu-o fluturare de îmbrățișare și doi pupici simetrici? 🙂

    Apreciază

  12. Bursucel zice:

    Pfiuuu… nu Ața, asta-i clar! E doar Așa… și nu roșesc, că nu vreau să-ți stric bunătate de zi cu-o sperietură de zâmbărici…

    Apreciază

  13. Mugur zice:

    Să-ți numeri anii doar cu fericire în fața fiecăriua, iar la total să-ți dea mereu cu plus de bine și cu sănătate!
    Și să numeri cât mai mulți de aici înainte!

    Apreciază

  14. succesulpe zice:

    Asta inseamna ca se lasa cu tort, sampanie si pupaturi? 🙂
    Atunci la multi Aaaaani !!!!

    Apreciază

  15. Andreotti zice:

    La mulți ani, Potecuțo!! Mulți ani frumoși, sănătoși și norocoși! Niciodată altfel să fii decât așa: tra-la-laaaaaa, m-auzi? 🙂 Așa îți șade cel mai bine!

    Apreciază

  16. distandi zice:

    Așa-i stă omului bine: cu laturi mai tralala. Și tare-i bine când se strâng mai mulți oameni din ăștia, că mare-i distracția.

    Apreciază

  17. Ana zice:

    Multi ani traiasca! Sa fi sanatoasa si la punga groasa!
    Ma gandeam eu ca esti si tra la la….si ca treaba cu aleile , potecile si alte carari d-astea e doar o parte….da’ mie-mi place pe orice drum , mai ales daca e batatorit putin… 😛
    Sa ai o saptamana cat mai frumoasa!

    Apreciază

  18. Cuvânta zice:

    LMA.
    Si sanatate la maxim, caci bantuie o viroza dementa care mi-a atacat toata familia. Abia dupa 3 zile de suferinta da semne ca pleaca de la noi. Asa oaspete antipatic, mai rar.

    Apreciază

  19. Potecuta LA MULTI ANI, sa fii santoasa si iubita si fericita si de toate!!!:) eu tI-am simtit tralala-ul de mult timp, dar nu am zis nimic…:))te pup si sper sa lucrezi si la anul…si mie imi place la munca de ziua mea dar nu recunosc niciodata :))

    Apreciază

Lasă un răspuns

