Potecuţa şi sondajele

sondajSă vă spun ce-am mai făcut? Nu vă spun că nu vreau să mă fac de râs la mine acasă. Vă spun ce m-a mai enervat? Vă spun. În urmă cu nişte anişori, m-am abonat la mai multe site-uri care trimit prin mail diverse sondaje, chestionare, etc. Cu teme variate, în funcţie de ce îi interesează pe ei. Studiam intens cartea „Cum să prosteşti convingi un milion de oameni” (serios acum, e chiar utilă pentru cei din domeniu 😉 ) şi în pauze mai citeam un sondaj, mai răspundeam, mai învăţam de la alţii. Am rămas abonată şi am tooot răspuns de atunci încercând să pun în practică ce am învăţat, să îmi testez capacitatea de a anticipa următoarele întrebări sau pur şi simplu să mă relaxez clickuind în căsuţele cu variante de răspuns. E vorba de cele online, nicidecum de astfel de sondaje 😀 Nimic de comentat până zilele trecute. Dacă oamenii doreau să afle care sunt obiceiurile de cumpărare ale românilor, formulau întrebări la obiect, logice şi strâns legate între ele. Ai răspuns că nu eşti fumător, următoarea întrebare era legată de alcool. Ai spus că nu consumi alcool, îţi mulţumeau frumos pentru timpul acordat. Ai spus că eşti fumător, te mai ţineau puţin să le spui şi ce fel de ţigări fumezi. Frumos şi inteligent. Eheeei, ce vremuri.
Zilele trecute am primit un nou sondaj. Am fost asigurată că nu durează mai mult de 20 de minute şi m-a prins şi în toane bune aşa că m-am aşezat frumuşel în fotoliu şi mi-am propus să fiu sinceră, aşa cum mă rugau ei. Deşi primele întrebări au fost decente şi am considerat că sunt şi necesare, am bănuit repede că e o mare varză pentru că nu mai pricepeam nimic. Şi cum nici măcar o secundă nu se pune problema ca eu să nu pricep pentru că sunt….nepricepută ci pentru că ei nu ştiu să fie suficient de clari 😛 😛 , am votat cu ambele mâini adică în unanimitate că da, e o mare varză. Au trecut de la iaurturi la bănci, de la firme de cablu la băuturi şi de la telefoane mobile la mezeluri. Am răspuns politicos fără să comentez. Ajung la întrebarea „Există în gospodăria dvs un autoturism pe numele dumneavoastră?”. Răspund „Nu”. Urmează „Conduceţi un autoturism aflat în posesia altcuiva?” Răspund „Nu”.  „Ce marcă este autorismul pe care îl conduceţi? 😯 Am bifat „nu răspund” să mă dau mare. „Intenţionaţi să cumpăraţi curând un autoturism?” „Nu”. „Ce marcă ar fi autoturismul pe care aţi dori să îl achiziţionaţi?” 🙄 Am bifat la plesneală o marcă apoi m-a lovit cu „Ce tip de combustibil ar trebui pentru autoturismul pe care doriţi să îl cumpăraţi?” Ei, hai că deja intraţi în intimităţi. Kerosen, mămică, ke-ro-sen! E bine? Nu a fost bine că nu exista varianta asta. Adică le spun că nu am, că nu conduc, că nu vreau să cumpăr, ei mă pun să aberez pe ideea „şi totuşi dacă ar fi…”, eu aberez, mă amăgesc, cochetez cu ideea şi ei nu mă lasă să îmi iau autoturism care să meargă cu kerosen, musai să aleg între benzină sau motorină. Păi nici să visezi frumos nu mai poţi în ţara asta? 👿
A venit întrebarea „aţi cumpărat în ultimele 6 luni anvelope pentru autoturismul dvs?” Care? Ăla despre care am zis de 5 ori că nu există, că nu vreau să existe, că nu va exista curând? „Nu”. „Ce tip de anvelope aţi cumpărat?” 😯 Îmi scapă ceva dar ce? Ei, acela a fost momentul în care am decis că ceea ce credeam că e varză, s-a dovedit a fi un test de rezistenţă şi o mare bătaie de joc. Nu am mai citit următoarele întrebări, am dat click în prima căsuţă de la fiecare în parte şi la final, în loc de mulţumesc, am primit un : „Error, sorry. Retry”. Da, o să „retry” când o să cumpăr şi anvelopele alea 😉
Şi uite aşa s-a terminat povestea mea de dragoste cu sondajele de opinie. Nici nu vă pot spune cu câtă satisfacţie am dat „unsubscribe”. Păcat…. a fost frumos şi mai putea continua…

Sursă foto

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

44 de răspunsuri la Potecuţa şi sondajele

  1. july zice:

    Tu spui ca nici sa visezi nu se mai poate, fiica-mea a stat acasa luni sa invete pentru olimpiada de sociologie . Si pentru ca nu s-a dus la scoala a dormit mai mult . La un moment dat o aud :
    Nici sa dorm nu ma mai lasa scoala ! 😆
    O sunase proful de romana sa o intrebe daca vrea sa mearga si la olimpiada de lb. romana . I-a dat adormita raspunsul de mai sus si a completat ca ii spune a doua zi la ora . Bineinteles, acum este la olimpiada, abia astept sa vina ! 😀

    Apreciază

  2. Lia zice:

    Pfffff, Potecuţă, cu ce-ţi pierzi timpul 😉
    Io mai bine mă uit la pereţi decât să-mi omor vremea cu sondaje şi chestionare.

    Apreciază

  3. Și eu m-am săturat de sondaje, dar de cele prin telefonul fix. Tot acolo mă sâcâie și niște cucoane care vând tot felul de ceaiuri și remedii naturiste pentru diferite boli. Timpul trebuie prețuit.

    Apreciază

  4. Irina zice:

    Am făcut și eu imprudența să accept să particip la un astfel de sondaj, acum câțiva ani. Tipa a intrat pe ușă, și-a instalat laptopul, a cerut un pahar cu apă, asigurându-mă că durează foarte puțin, dar întrebările nu se mai terminau. Deja îmi pierdusem răbdarea și nu știam cum să mai scap de ea. Când a ajuns la iaurturi, i-am spus, exasperată, că nu consumăm așa ceva și am scăpat. La sfârșit, nu știa cum să îmi mai mulțumească pentru bunăvoință. Dar eu nu am ezitat să îi spun că a doua oară nu voi mai răspunde la fel. Acum, numai când aud la telefon întrebarea ,,Puteți să vorbiți acum?” le răspund scurt că nu am timp. Dacă revin, tot așa, până se plictisesc. Cei de la bănci, cu tot felul de oferte, sunt cei mai insistenți și enervanți. Iar săptămâna trecută am primit un telefon prin care eram anunțată că sunt norocoasa beneficiară a unui program de evaluare a stării de sănătate cu un aparat de ultimă generație. Aveau numărul meu dintr-o bază mai veche de date (asta m-a enervat teribil, sunt foarte atentă când vine vorba să dau cuiva numărul de telefon) și fusesem selectată pentru că sunt ,,o persoană specială și extraordinară” 😆 .

    Apreciază

    • Auch! La tine a fost mai rău cu tanti în casă, cu toate întrebările alea.. îmi amintesc de sondajul ăla criminal 😀
      Hehehe, am fost să îmi testez „sănătatea” şi nu am mai scăpat de ei. Încercau să îmi bage pe gât tot felul de prafuri şi ceauri minune… potrivite pentru persoane extraordinare 😀

      Apreciază

  5. Mugur zice:

    Dragă Potecuță, cred că astfel de sondaje îi ajuta pe comercianți să ne aducă doar marfa dorită de ei, dar fasonată după anumite preferințe declarate de noi prin sondaje. Nu vor aduce marfa dorită de noi, ci doar fasonată să pară a fi. Este o modalitate de a ne manipula? Eu așa cred, căci ne creează impresia că țin cont de părerea noastră!
    Este părere pur personală. Poate de aceea nici nu răspund sondajelor.

    Apreciază

    • Da, Mugur. E vorba şi de manipulare aici. Eu însă nu le-am acordat o atât de mare importanţă pentru că aşa cum spuneam, am încercat să învăt puţin din ceea ce e în spatele lor…

      Apreciază

      • Mugur zice:

        Eu nu le-am acordat nici măcar atâta încredere, căci nu-mi doresc și nici nu vreau să învăț asemenea trucuri, deși nu neg utilitatea lor în anumite situații sau zone de activitate.

        Apreciază

        • Ştiu Mugur, ştiu. Dar a fost, timp de 2 ani, subiect de studiu. Ce să fac… mi-a trebuit şcoală, am avut parte… 😀

          Apreciază

          • Mugur zice:

            Ți-am spus că sunt zone de activitate unde sunt necesare. Dacă este vorba de școală, cu atât mai mult și-au dovedit utilitateaEu am hotărât să nu mai învăț, nu astfel de lucruri. Sper să nu mai am nevoie de recalificare și să-mi pot trece ultimii ani de activitate cu ceea ce știu și fac acum!

            Apreciază

            • Sincer, sincer, nu cred că a fost nevoie. Dar am vrut eu să mai fac nişte şcoală. Şi pentru că am vrut şi nu m-a obligat nimeni, mă pot lăuda (că nu ne vede nimeni) că în doi ani nu am lipsit deloc, deloc. Toţi profii m-au lădat pentru prezenţă maximă 😀 Eiii?

              Apreciază

            • Mugur zice:

              Mă bucură ceea ce-mi spui, căci văd că facem parte dintr-un același grup/cerc de oameni, care-și doresc să învețe într-o continuă pregătire pentru nu se știe ce, dar mereu utilă curiozitate a științei. Nu știu câți ani ne despart, dar parcă am fi din aceeași generație!
              Felicitări, le meriți din plin!

              Apreciază

            • Ei, nu am vrut să sune aşa a laudă. Însă mă miră cei din jur (unii) care merg doar la final de an şi mai dau şi o căruţă de bani pentru diploma aia. În fine, prea serios subiectul pentru ora asta.
              Vezi ce faci cu chestionarul, scoate tot ce poţi de la Bursucel 😀

              Apreciază

            • Mugur zice:

              Finalul de an aduce doar niște iluzorii lauri, pe când parcurgerea în întregul său aduce cunoaștere! Asta face marea diferență!
              Despre chestionar, cred că am nevoie și de ajutor, că nu o scot la capăt așa ușor cu un Bursuc nărăvit la tăceri!

              Apreciază

  6. Bursucel zice:

    Eu, Potecuță, mi-s fermă pe poziții… Răspund la chestionare de genul ăsta dacă și numai dacă (condiție sine qua non! 😉 ) îmi dă formularul un(o) prieten(ă) însoțit de tradiționalul Te rooog, nu mă lăsa și tu! 🙄
    În rest… tratez sondajele de opinie cu aceeași încredere acordată prea-insistentului Facebook. 👿

    Apreciază

  7. alinalerca zice:

    Hahaha!! Eu abia ce am invatat cum se contruieste un chestionar si abia astept sa fac urmatorul sondaj..primul a fost despre factorii care influenteaza reusita academica , viza studentii din anul 2 si 3 de la sociologie, ca de nu ma abteam si pe potecuta ta pentru un raspuns 😀

    Apreciază

  8. Cuvânta zice:

    Nici sondajele nu mai sunt ce-au fost!

    Apreciază

Lasă un răspuns

