Mă iertaţi dar nu sunt bun actor!

978x0Am făcut mai multe încercări de a compune postarea de azi. Ultima s-a dovedit a fi de-a dreptul patetică aşa că am trimis-o fără remuşcări direct la gunoi. Nu pot şi gata! Nu am de ce să fiu falsă nici măcar azi. Nu simt nimic mai mult decât am simţit ieri sau în oricare altă zi. Nu sunt azi „mai român” decât am fost în 23 august, de exemplu şi tocmai de aia nu vreau să scriu lacrimogen numai de dragul de a bifa o zi de sărbătoare.
M-am uitat pe geam şi am numărat 15 balcoane de la care flutură drapelul. Nu e rău. Ba chiar e foarte bine. Şi frumos. De la unul din geamuri ştiu că, aproape în fiecare noapte de sâmbătă, răsună manelele până când vecinii petrecăreţi adorm. Sau până când vecinii fără simţ artistic cheamă poliţia.

Acelaşi vecin are obiceiul de a se certa cu oricine îndrăzneşte să parcheze maşina pe locul pe care o parchează el. Nu spun pe locul lui pentru că nu e al lui. Într-o seară a şi lovit un alt vecin din cauza asta. De la un alt geam unde acum tronează falnic o pânză în trei culori, de obicei zboară pungi cu gunoi pe bucăţica cu iarbă verde. Degetele mele se grăbesc să scrie „păi da, e tipic românesc, ei chiar au de ce scoate drapelul pe geam” dar încerc să le controlez pentru că nu se cade să fac astfel de remarci într-o astfel de zi.
Refuz astăzi să urmez îndemnul de a fi mai român, de a simţi mai româneşte. Nu înţeleg ce ar însemna asta. Fire emotivă cum sunt, vă jur că plâng de câte ori aud imnul, indiferent de ocazie. Dar astăzi încă nu s-a declanşat acel fior. Nu e însă ziua trecută.
Păstrez în amintire imaginea vecinului bunicilor mei care mergea la Biserică numai în costum naţional, simt şi acum mirosul pâinii frământate de bunica, încă mai aud doina fluierată de bunicul în timp de cosea grădina. Toate astea sunt mereu cu mine şi nu le poate lua nimeni. Pentru mine „a fi român” nu înseamnă a tremura în aşteptarea unei grămăjoare de fasole şi a da din cap ascultând discursuri sterile.
Transmisiunile de la Alba Iulia îmi dau fiori doar pentru că mi-e teribil de dor de casă. De tot ce era atunci când, copil fiind, mergeam cu prietena mea să vedem parada militară iar la întoarcere în casă era cald şi era … acasă.
Am butonat puţin pe la televizor şi simt un gust amar pentru că, de nu ştiu exact câţi ani, „La mulţi ani, România”, a devenit aproape sinonim cu „La mulţi ani, Pro TV”…
Nu ştiu cum să fiu azi mai român ca ieri şi punct. Şi tocmai de aia, nu vă las un cântec patriotic numai aşa… să fie. Vă las unul la care plâng de fiecare dată pentru că îi regăsesc pe părinţii bunicilor mei acolo, pentru că îi revăd pe bunicii mei şi mă văd pe mine alergând pe uliţele satului. Am ascultat cântecul ăsta prin iulie şi tot aşa m-a emoţinat. Pentru că vreau să cred că „român” nu ar trebui să aibă grade de comparaţie. Vă spun „La mulţi ani!”, cu drag! Şi zău că e din suflet!

Sursă foto 

Acest articol a fost publicat în Din viaţă... și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Mă iertaţi dar nu sunt bun actor!

  1. gheorgica zice:

    Poi indiferent de simtzul teu artistic si actoricesc astazi este ziua nationala oficiala a Romaniei dar este zi de sarbatoare peste tot in lume ,chiar si americanii serbeaza ziua capitalei lor. Io serbez in fiecare zi dar ziua principala pentru mine este 1Martie. Asta nu a fost schimbata niciodata si in ziua asta fetele sunt cele mai frumoase fiintze. Pana atunci, de ieri s-a dat drumul la parangheliile de iarna. Cine nu are necazuri si se simte bine trebuie sa serbeze pentru ca indiferent ca vrea sau nu zilele trec si io cred ca trec mai frumos sarbatorind cu voie buna si un gand bun. Un gand bun si din partea mea La mine aici de shpritz ma ocup io ,la voi vedetzi voi cine.

    Apreciază

  2. Bursucel zice:

    Ei, Să fie La mulți ani! 🙂
    Dar cu oameni adevărați, care știu să scrie și să vorbească românește corect. 🙂 Că prea e plină țărișoara asta de specimene care se dau rotunde că știu să ciripească în englezește, dar care nu știu conjugarea elementară a verbului în românește… :mrgreen:

    Apreciază

  3. Lia zice:

    Potecuţo, eşti „suflet din sufletul neamului meu” vorba poetului:

    „Sunt suflet în sufletul neamului meu
    Şi-i cânt bucuria şi-amarul –
    În ranele tale durutul sunt eu,
    Şi-otrava deodată cu tine o beu
    Când soarta-ţi întinde paharul.
    Şi-oricare-ar fi drumul pe care-o s-apuci,
    Răbda-vom pironul aceleiaşi cruci
    Unindu-ne steagul şi larul,
    Şi-altarul speranţei oriunde-o să-l duci,
    Acolo-mi voi duce altarul.

    Sunt inimă-n inima neamului meu
    Şi-i cânt şi iubirea, şi ura –
    Tu focul, dar vântul ce-aprinde sunt eu,
    Voinţa mi-e una, că-i una mereu
    În toate-ale noastre măsura.
    Izvor eşti şi ţinta a totul ce cânt –
    Iar dacă vrodat-aş grăi vrun cuvânt
    Cum nu-ţi glăsuieşte scriptura,
    Ai fulgere-n cer, Tu cel mare şi sfânt,
    Şi-nchide-mi cu fulgerul gura!

    Ce-s unora lucruri a toate mai sus,
    Par altora lucruri deşarte.
    Dar ştie Acel ce compasul şi-a pus,
    Pe marginea lumii-ntre viaţă şi-apus,
    De-i alb ori e negru ce-mparte!
    Iar tu mi-eşti în suflet, şi-n suflet ţi-s eu,
    Şi secoli-nchid-ori deschidă cum vreu
    Eterna ursitelor carte,
    Din suflet eu fi-ţi-voi, tu, neamule-al meu,
    De-a pururi, nerupta sa parte!”

    Te înţeleg de ce nu simţi nevoia să-ţi „strigi” iubirea şi să-ţi „fluturi” ca pe un steag bucuria sau amarul pentru această ţară într-o anume zi… fie ea şi de sărbătoare în care sunt cinstiţi înaintaşii… tocmai pentru că le simţi zilnic, fac parte din tine.

    Din tot sufletul, La mulţi ani, frumoasă româncă!

    Apreciază

  4. Potecuță, tu ești, și sunt sigur că vei fi mereu naturală, precum îți sugerează numele. E drept că mulți dintre noi suntem dezamăgiți chiar și de ziua noastră, dar unii, ca mine, s-au uitat pe geam și au văzut numai veselie, curățenie și culori frumoase. Poate că mi s-a părut, dar nu din cauza meniului, fiindcă nu a fost cu nimic diferit. La Mulți Ani și numai gânduri bune! 🙂

    Apreciază

  5. Ana zice:

    Eh , oameni , neoameni….La multi ani! 😀

    Apreciază

  6. OrhiKamyDeea zice:

    Pai, ,La Multi Ani, ,. Nici eu nu stiu ce sa scriu. Ma simt român(că) si mi drag ca sunt, chiar de nu e totul bine, in fiecare zi, nu doar azi. Nu pot si gata. ..

    Apreciază

  7. Dan zice:

    EX-CE-LENT !!!

    Apreciază

  8. krab607 zice:

    România adevarată este cea care se vede prin ochii şi inima ta. 🙂 La mulţi ani şi din partea uneia care e româncă astăzi la fel ca şi ieri şi dintotdeuna. 🙂

    Apreciază

  9. Sonia zice:

    „La mulți ani” România și din tot sufletul „La mulți ani” și ție!

    Apreciază

  10. Mugur zice:

    La multi ani, române!
    Iar de nu-ți place ceea ce ai văzut alături de tine, privește cerul, căci acolo vei vedea frumusețea românului adevărat, acela care și-a jertfit viața pentru ca noi să fim aici și acum, așa cum suntem de veacuri! Și poți privi la sufletul tău, să simți bucuria cea mare, că încă mai există români adevărați, care să ducă mai departe sufletul și suflarea românească!
    La mulți ani, române!

    Apreciază

  11. succesulpe zice:

    Mi-a trebuit mult pana am scris astazi cateva cuvinte. Despre Romania am scris in fiecare post al meu. La multi ani de ziua Romaniei si sa sarutam pamantul asta care inca ne mai suporta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

